Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snö! Vilket fint litet sista hejdå från denna underbara vinter
Det var inte riktigt lika kul när jag var tvungen att springa genom väggen av snö från stallet och hem, det kan jag medge men nu när jag sitter här och solen skiner igen så är det ju riktigt fint! Och töar snabbt som attan också.Haha, man måste älska din inställning ändå! 99 av 100 personer (inklusive jag själv) bara "jävla skitsnö och kyla och blåst, vad ska detta likna för mögväder - och nu i påsk, när jag vill vara ute och greja i trädgården/grilla/rida/njuta av värmen/etc". Dvs helt otippat för mig att dagens väder skulle hamna i positiva tråden.
Samtidigt verkar mögvädret ha slutat här, till förmån för mer normala vindar och någon slags sol - och det tycker jag känns oerhört positivt!
Är nere i Skåne på biodlarkurs och passar på att välkomna våren här nere på samma gång.
Större skala men framförallt mer och fördjupad kunskap. Haft prov på biets biologi ca 50 sidor och nu är det biets sjukdomar ca 100 sidor och prov i början på Maj, igår var vi 5 elever som gick igenom över 30 kupor. Nästa gång ska vi göra minst 50 avläggare men helst över 80Bra timing! Har varit några riktigt fina dagar och kvällar nu. Biodlarkurs för större skala? Spännande, hur som helst! Jag har varit med på ett par föreläsningar via Teams och Zoom de senaste veckorna om bisjukdomar och vårens sysslor i bisamhället - såklart hade jag hellre varit utan covid och allt elände med det, men ändå tacksam att kunna haka på de här digitala träffarna så enkelt och smidigt som det har blivit.