Positiva tråden del 2

Tänkte köpa en Bingolott men det är ett specialprogram så enkellotterna kostar 100kr, jag hade bara 75 i saldo. Så tänkte att jag köper väl tre Sverigelotter då (25kr/st).
Vinst på alla tre :eek: totalt 125kr, så kunde köpa en bingolott ändå.

Ringt länsförsäkringar så dom har nu skickat ut papper till mig jag ska skriva under så jag kan eventuellt få ut mer i pension genom att ta bort att make, sambo, eventuella barn får ut min pension om jag dör. Har inga barn, är i för klimakteriet och kommer ganska definitivt inte skaffa nåt/några. Har ingen make eller sambo heller. Extremt anti att dejta för tillfället, skulle nog inte magiskt trilla över någon för tillfället heller då min vardag ser ut som den gör.

Ringt länsförsäkringar så dom har nu skickat ut papper till mig jag ska skriva under så jag kan eventuellt få ut mer i pension genom att ta bort att make, sambo, eventuella barn får ut min pension om jag dör. Har inga barn, är i för klimakteriet och kommer ganska definitivt inte skaffa nåt/några. Har ingen make eller sambo heller. Extremt anti att dejta för tillfället, skulle nog inte magiskt trilla över någon för tillfället heller då min vardag ser ut som den gör.
Det måste jag kolla upp, sitter i samma situation. 😊

Har sökt in på utbildningen jag vill gå till hösten.
3 har äntligen uppdaterat min faktura efter jag sålde min gamla telefon till dom, så slipper ringa dom och fråga vad som händer då jag skickade in den för ett tag sen.
Mitt paket kom idag som skulle ha blivit levererat i fredags. Av nån anledning kunde dom inte dela ut paketet och fanns fortfarande ingen vidare information igår så hade tänkt ringa idag. Men nu slipper jag det. Så 2 saker mindre att hantera denna vecka som jag slipper hantera. En sak kvar på veckans agenda.

Jag har sedan jag började på mitt jobb för 6 år sedan lärt mig teckenspråk av en kollega (och en app jag har). Kunde alfabetet sen innan, vilket är en bra grund 😅

Igår åkte vi tåg i flera timmar, och gick sen ut och åt tillsammans. Allt samtal på teckenspråk 😃 är så nöjd över att inte behöva ta upp telefonen och skriva! Hen är verkligen tålmodig och ger mig tecken i lagom takt när jag behöver dem (och bokstaverar allt hen tror jag inte kan).

Jag har sedan jag började på mitt jobb för 6 år sedan lärt mig teckenspråk av en kollega (och en app jag har). Kunde alfabetet sen innan, vilket är en bra grund 😅

Igår åkte vi tåg i flera timmar, och gick sen ut och åt tillsammans. Allt samtal på teckenspråk 😃 är så nöjd över att inte behöva ta upp telefonen och skriva! Hen är verkligen tålmodig och ger mig tecken i lagom takt när jag behöver dem (och bokstaverar allt hen tror jag inte kan).
På 70-talet fanns en TV-serie för barn som hette Tala med tecken. Jag lärde mig hela alfabetet och några ord, inte för att jag kommer ihåg så mycket idag.

Blir så glad varje gång okända talar om för mig vilka fina hundar jag har och hur duktiga de är när jag är ute med dem. I em kom en äldre kvinna bärandes på en matkasse och började prata med mig om hur fina de är och hur ofta hon sett oss vara ute och gå, hur bra de sköter sig när jag har så besvärligt att gå i halkan med kryckan och två stora hundar. Sedan gick hon före mig till min port och höll upp dörren åt oss innan hon fortsatte åt sitt håll. 🥰

Idag har jag äntligen ridit, efter mer än sex veckors paus pga ny flockmedlem och sjuk häst. Lycka!

IMG_6743.webp

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av tråden om att det blivit tråkigare (och lite orolig att jag skapat en sådan här tråd förr) tänkte jag att det kunde vara... 2
Svar
35
· Visningar
1 299
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag saknar en tråd för uppskattning av goda gärningar, trevliga interaktioner och vardagshjältar. När dagstidningen kom i pappersformat...
Svar
9
· Visningar
698
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 164
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 194
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka