Positiva tråden del 2

Hörde dock på radio att streamingrättigheterna fortfarande kommer ligga hos MAX dock, så blir ju bara reel skillnad på det som sänds live gissar jag..

Hur ska det funka? Känns mycket märkligt! Ska livesändningarna finnas hos SVT/TV4 och streamingen hos Max? Hur gör de med kommentatorer? Kommer Max streamade sändningar ha SVTs kommentatorer eller kommer SVTs livesändningar ha Max kommentatorer?
 
@Ceta
Ja det är ju olika företag som har olika rättigheter. EBU har hjälpt till så att europeiska bolag får rättigheter att sända här. I övriga världen är det andra bolag.

SVT nyheter:
"SVT har genom EBU (Europeiska radio- och TV-unionen) köpt fri-tv-rättigheterna för att sända hela OS 2026-2032. Warner Bros. Discovery, som sedan tidigare har rättigheterna för OS 2024, har förvärvat betal-tv-rättigheterna 2026-2032."

Det står inget om streaming i den artikeln.
https://www.svt.se/sport/artikel/klart-svt-koper-tillbaka-os-rattigheterna

Det här lbir mer och mer förvirrande? Har de delat upp OS mellan sig? Ska SVT/TV4 sända det som är av intresse för Sverige och Warner bros. Discovery ha övriga idrotter som inte är av lika stort allmänintresse i Sverige? Varför skulle man betala för det? Stackars de idrotterna! De kommer inte alls få den uppmärksamhet de annars har möjlighet att få!
 
Det här lbir mer och mer förvirrande? Har de delat upp OS mellan sig? Ska SVT/TV4 sända det som är av intresse för Sverige och Warner bros. Discovery ha övriga idrotter som inte är av lika stort allmänintresse i Sverige? Varför skulle man betala för det? Stackars de idrotterna! De kommer inte alls få den uppmärksamhet de annars har möjlighet att få!
Det står ju ”hela os”
 
De samarbetar ju angående OS-rättigheterna. Inte vet jag hur de delar upp det, du får fråga tv4 och svt. Kontaktuppgifter finns på deras hemsidor.

SVT och TV4 ser jag inga problem med att de delar på det då de ingår i basutbudet. Det är Discovery's betalrättigheter jag inte förstår. Varför skulle någon betala för att se det via Discovery när man kan se det gratis via SVT/TV4? Verkar ju knasigt! Om det inte är så att SVT/TV4 har rättigheterna till det livesända och Discovery har rättigheterna till streaming och möjligheten att se det streamade i efterhand.
 
SVT och TV4 ser jag inga problem med att de delar på det då de ingår i basutbudet. Det är Discovery's betalrättigheter jag inte förstår. Varför skulle någon betala för att se det via Discovery när man kan se det gratis via SVT/TV4? Verkar ju knasigt! Om det inte är så att SVT/TV4 har rättigheterna till det livesända och Discovery har rättigheterna till streaming och möjligheten att se det streamade i efterhand.
Ring Discover+ å fråga? Hon som jag pratade med när jag hade frågor om tjänsten var extremt hjälpsam å trevlig (då hade jag en del ovanliga frågor tydligen).
 
Hur ska det funka? Känns mycket märkligt! Ska livesändningarna finnas hos SVT/TV4 och streamingen hos Max? Hur gör de med kommentatorer? Kommer Max streamade sändningar ha SVTs kommentatorer eller kommer SVTs livesändningar ha Max kommentatorer?
Ingen aning tyvärr, utan bara jag hörde i förbifarten på radionyheterna..
 
Beställt hem n kattsand jag ska prova min återförsäljare av gamla kattsanden finns inte här.
Köpt vinterbyxor så nu e man redo för norrländsk vinter. Eller ja nästan behöver nog nya vantar med.
 
Dagens tacksamhet
Världens bästa samarbete - skrivprojekt tillsammans och det bara flyter på

Saga en av våra katter kom hem inatt efter varit borta länge för att vara henne. Då äntligen kunde jag somna

Fått nytt skrivbord och skrivbordsstol av min man

Strax ge hästarna mat så tacksam för de

💖🙏🏻
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 219
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2
Svar
22
· Visningar
651
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
576
Senast: Whoever
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 517
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp