Positiva tråden del 2

1: Kl är inte ens 10 och jag har redan duschat, tvättat håret och ansiktet, haft ansiktsmask och smort in fötterna med CCS hälsprickekräm.

2: Bordtennislagets semifinalvinst igår. Kollade slutet, det var spännande och bra spel.
 
Jag gjorde en beställning 25 mars från ett företag.
NU har jag äntligen fått besked om återbetalning av summan, då jag aldrig fick mina varor. Varit mycket fram och tillbaka från företaget pga dom fick problem med frakt.
Så nu kan jag äntligen beställa mitt schampoo från en av företagets återförsäljare. 🥳 Har inte velat göra innan, då första förtaget sa att dom skulle skicka snarast när vi hade mailkontakt. Då hade jag väl fått dubbelt upp med schampoo för flera år framöver. 😅
 
Fick ett vykort och ett brev idag, brevet var från en ny brevvän i Kanada. Rätt spännande och roligt med nya brevvänner, har bara haft 2 st länge men skaffat flera till på sistone. Vet inte hur många, vissa kommer väl inte att skriva och andra kommer skriva några brev och sen inte mer, som det brukar bli.
 
Så när jag flyttade hit så tog jag tåget. Hade väldigt kort tid på mig för mitt tågbyte för sista etappen av resan. Väldigt kort del o man jämför med den totala res delen. Men jag tänkte att jag gör en reklamation kanske får tillbaka en del av biljetten för sista biten iaf som bara låg på cirka 150 kr. Hör ingenting på evigheter trots att det stod att det skulle ta cirka veckor. Fick ett mejl för ett par veckor sedan att jag skulle få tillbaka pengar men inget om hur mycket. Var en text du får så här många procent när tåget är en timme sent, så här många procent om tåget är så här många timmar sent etc. Trodde jag skulle få ersättning för biljetten en viss procent för sista etappen enbart men tänkte bättre än ingenting. Döm av min förvåning när dom satt in över halva biljettpriset på mitt konto.
 
Avslutat första jobbveckan (jobbade bara torsdag och fredag) efter semestern och fick ett hjärtevärmande välkommen-tillbaks-efter-semestern-mottagande från jobbarkompisarna. Kom oxå tillbaka in i jobbet efter bara nån timme. Det ÄR kul att jobba och jag har ett superroligt uppdrag. Som lär bli mitt sista innan pension😊
 
@Ceta
Ja det är ju olika företag som har olika rättigheter. EBU har hjälpt till så att europeiska bolag får rättigheter att sända här. I övriga världen är det andra bolag.

SVT nyheter:
"SVT har genom EBU (Europeiska radio- och TV-unionen) köpt fri-tv-rättigheterna för att sända hela OS 2026-2032. Warner Bros. Discovery, som sedan tidigare har rättigheterna för OS 2024, har förvärvat betal-tv-rättigheterna 2026-2032."

Det står inget om streaming i den artikeln.
https://www.svt.se/sport/artikel/klart-svt-koper-tillbaka-os-rattigheterna
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 928
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2
Svar
22
· Visningar
600
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
538
Senast: Whoever
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 504
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp