Positiva tråden del 2

SVT och TV4 ser jag inga problem med att de delar på det då de ingår i basutbudet. Det är Discovery's betalrättigheter jag inte förstår. Varför skulle någon betala för att se det via Discovery när man kan se det gratis via SVT/TV4? Verkar ju knasigt! Om det inte är så att SVT/TV4 har rättigheterna till det livesända och Discovery har rättigheterna till streaming och möjligheten att se det streamade i efterhand.
SVT och tv4 ska sända både på tv och på play. https://www.svt.se/sport/artikel/beskedet-har-ar-os-sporterna-svt-kommer-visa-2026

Har bäddat rent och duschat!
Ska prova sova utan en medicin som gör mig seg, så får jag se om jag är lite piggare i morn. Känner mig faktiskt rätt trött så det borde funka.

Jag har för första gången fått gehör som troligtvis kommer leda till faktisk handling gällande att få träffa ätstörningsenheten för min bulimi! 😍 Jag vet inte hur många gånger och hur många olika vårdgivare jag initierat det samtalet med under de senaste åren – men min nuvarande fantastiska läkare sa att vi kan konsultera dem nästa gång vi sätter oss och skriver vårdplan efter pågående medicinjustering.

Jag har sovit gott utan den där tunga medicinen! Tog iofs nästan dubbelt så mycket av en annan istället (det är okej med läkare).
Tyvärr kan man få utsättningsbesvär så kanske måste ta den varannan dag en period.
Har iofs så låg dos så kanske inte får några besvär.

Blev av med mitt genomvidriga ryggskott nästan lika snabbt som det kom. Fick det i onsdags kväll när jag kratsade hovarna. Och när jag vaknade i morse hade det värsta släppt. Nu känner jag mig nästan som vanligt igen, dock lite instabil i ryggen. Så jag rör mig i slow motion, skrider värdigt fram som Morticia Addams 😆

Höstens färger

IMG_20240923_104702064_HDR.webp

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 588
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 467
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 664
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 100
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Mata småfåglarna