Positiva tråden del 2

Varit och ridit. Eftersom jag inte kan rida så ofta på grund av ryggen så är varje gång jag rider nu positivt!
Eller hur, själv får jag undvika pga allergisk son så stunderna man kommer åt är så underbara
 

Bifogade filer

  • IMG_4897.webp
    IMG_4897.webp
    327 KB · Visningar: 15
Min nya uppsättning på dusch hyllan har kommit. Så ska hämta ut den idag. Förra paketet saknade en del. Så den gick inte att sätta ihop. Så detta ska jag underhålla mig med i helgen.
 
Jag har inte haft en sjukdag (som i sjukfrånvaro från jobbet) sen jag bytte jobb i början av året. Absolut att jag fortfarande haft/har klubbats omkull av migrän och däckat i sängen hemma, det har inte magiskt gått över. Och den triggas fortfarande av vissa saker, men inte lika lätt och inte lika kraftigt. Och allt är inte perfekt och rosaskimrande. Men ändå. På förra jobbet gick min sjukfrånvaro upp lite lite i princip årligen, sett till antalet kortare sjukfrånvaro tillfällen, och till stor del berodde min sjukfrånvaro på saker i arbetsmiljön (både fysiskt och psykosocialt, varav det fysiska varit lätta att åtgärda om viljan funnits..och gratis, utan anpassning av själva arbetet...). Det känns så skönt, som att det bekräftar att jag inte är den som är hemma för "ingenting" - det har ingenting med att "vara lite bekväm" att göra eller att jag på något sätt "orsakar det själv" eller att jag "borde gå ner i tid för att jag inte klarar av att jobba heltid". Jag jobbar heltid. Det var rätt beslut att lämna, jag är glad att jag vågade ta klivet. Det hade ett pris, helt klart, men inte ett lika högt pris som om jag hade gått sönder helt.
 
Rolig spelkväll med sambons kompisar. Är så glad att de utan problem "släppt in" mig i gruppen och är så trevliga som de är. Har inte upplevt det i tidigare förhållanden. Nu har vi öppnat upp för att spela fler spel i olika konstellationer beroende på vem som kan/vill vara med så det är kul!
 
Idag gick det väldigt bra på jobbet, och sambon hade visst energi idag så jag kom hem till en nystädad lägenhet. Jättefint var det överallt!

Har också tagit en extra lång kvällspromenad med hundarna. Väldigt skönt, och jag blev väldigt glad åt att sambon ringde för att han var orolig att något hänt när jag blev ute längre än vanligt. Nu har vi lagt oss. Allt är lugnt, mörkt och rent. Känns bra.
 
Idag behöver jag solbrillor pga. det fina vädret! Tycker att det är jobbigt att det blivit kallt, mina leder tycker inte om det, men hösten är vacker vid den här tiden på året. Man får ta de stunder man kan och njuta av lövens färger.
Och bäst av allt just nu: Ingrid marie äpplena!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 518
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 635
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp