Positiva tråden del 2

Ölfestivalen Brewskival i Helsingborg skulle egentligen varit sista gången nu i år, arrangerande bryggeriet Brewski hade föresatt sig tio år och i år var just det tionde. MEN... jubel och glädje, det blir (minst) ett elfte år! :banana:Samma plats och, såvitt jag förstått, ungefär samma form. Biljetterna börjar säljas nästa vecka.

Har man minsta intresse av hantverksöl och bara tänker gå på en ölfestival/ölmässa nästa år så borde det vara Brewskival! 🥰

Köpte kläder från Timarco, det kom ingen info om att de var skickade på flera dar. Så fick jag en rabattkod via mail, chansade och frågade dem om det gick att använda den eftersom kläderna inte skickats än … fick svar efter några dagar om att de tillämpat koden och jag kommer få en återbetalning. Tror det blev 250 kr billigare. :up:

Beställt ny telefon och bytt mobil nr äntligen blir man av med gamla skit kontakter kan skaffa nytt nummer och höra av sig (har inte orkat ta tag i det tidigare men fick tummen ur röven idag). Har fått så skumma samtal som en snubbe som fick ut numret när jag jobbade inom restaurang av arbetsgivaren så han kunde ringa in mig vid behov. Sen nästan ett år efter jag slutat ringer han å bara jag vill ha flickvän. Inget sånt skit nå mer woho.

Äntligen! Ett halvår efter att FK initierade att en aktivitetsförmågeutredning skulle göras har jag nu fått slutgiltigt positivt beslut och haft ett mycket bra samtal med handläggaren. Han förstod att jag har flera svårare nedsättningar och frågade vad JAG önskade för hjälp framöver för att se om dem kunde hjälpa till med rehabilitering som är arbetsförberedande eftersom jag så mycket önskar kunna få göra något meningsfullt. Vi pratade nya behandlingar inom vården och om jag samtidigt kan göra någon sorts aktivitet och om det inte går så är det möjligt att avsluta aktivitet och satsa på den medicinska behandlingen.
Han skulle även ringa min arbetsgivare för att se om de kunde erbjuda något. Jag föreslog kan jag få besöka min egna arbetsplats på en lägre procent än 25%. Blir nog svårt att gå tillbaka som forskare på färre timmar än 25%, men kanske kan de låta mig göra nånting eller iaf gå dit och fika. Har bara besökt min arbetsplats 2 gånger (!) på 9 år.

Jag känner mig helt överväldigad av allt. Ska jag äntligen få planera någon sorts framtid istället för att stå still och stampa. Kan jag få hjälp att komma upp i 25% på sikt det vore en dröm. Jag är beredd att byta jobb.

Orkar jag påbörja flera saker samtidigt. Jag har så svårt för förändringar och AFU visade en aktivitetsförmåga på 6h i veckan, uppdelat i 2h per dag varannan dag (dessutom med paus). Jag får inte ihop hur jag ska orka aktivitet och en ny fjärde traumabehandling med ny angreppsvinkel. Men jag vill! Och tänker att ja men prova kan man ju faktiskt göra. Det värsta som händer är att det inte går och då får jag backa igen.

Våga!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
3
· Visningar
383
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 097
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 390
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Har jag hopplöst dåliga tänder eller är det jag som sköter mina tänder dåligt? Redan som liten minns jag att tandläkarna alltid skällde...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 263
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar