Positiva tråden del 2

På mitt nya jobb hette det att allt är så svårt, tungrott och komplicerat, det är problem med att få varor, det är lite hipp som happ hur leveranskedjorna fungerar, de vet inte riktigt vem de ska tala med för att ordna allt möjligt, och ingen svarar. Man kan kanske ringa till den större butiken ibland och be att de skickar av sitt lager, men nej, annars är allt så svårt

Jag är van att organisera allt möjligt, och tänkte att det kan knappast vara omöjligt att få varor, osv.

Och nu, efter inte så väldigt lång tid, så fungerar det. :) Jag vet vem jag ska kontakta, det är inte det minsta oklart hur saker funkar, och nästan alla jag frågar har svar på mina frågor.

Liksom, om man bara sitter och väntar, att ja, huvudkontoret ser säkert till att vi får varor någon gång, då är det väl klart att det blir svårt, då bara vissa varor skickas centralt. Man måste ju vara aktiv och se till att leverantörerna vet vad vi behöver.
 
Jag börjar bli frisk från min förkylning lagom till vår minisemester börjar.
I morgon drar nästan hela stjärnfamiljen till Alicante i några dagar.
Äldsta sonen plus flickvän passar djuren och huset.
Litet minus att yngsta barnet blev förkyld idag. Men om hon inte blir superdålig ska det nog gå bra ändå.
 
Hösten 🧡
Så underbart! Igår var det en fantastisk dag med sol och frisk och klar luft.
Började regna igår på kvällen men jag tycker faktiskt det är mysigt, grusvägarna blir mjuka igen och kommer bara perfekta att rida på!
Duggar fortfarande och det stör mig inte alls, tvärtom faktiskt 😁
Bästa tiden på året och jag är så glad!
 
Jag gjorde en snabb uträkning på vinterns foderstat och med de mineraler jag brukar använda och en väldigt liten mängd av en müsli jag tänkte köpa så blir det nästan perfekt. Lite, lite fosfor och selen samt en matsked salt så är det så nära på en perfekt foderstat som jag någonsin räknat :love:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 518
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 635
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp