Sv: positiva och negativa saker om nosgrimma till hund
Jag läste också det när jag skickat inlägget
Vad jag förstått så går inte denna hund "till attack" utan det är pga av sjukdom (diabetes) som gör att hon har munkorg vid långa promenader när hunden är lös för att den inte ska äta en massa snö. Läs tråden ordentligt innan "påhopp".
Rätta mig om jag har fel.
Till trådskaparen: Personligen är jag emot halti, då jag sett hur min egen hund reagerat med sådan. Men jag hade den i annat syfte, att han är urstark och gör utfall mot andra hundar vid promenader. Haltin gjorde dock saken värre med att huvudet vreds åt höger, haltin satt inte perfekt så den gled mot vänster öga så han inte såg ordentligt, och alltså inte hade en chans att se hur mötande hund uppträdde. Resultatet blev att min hane försökte komma ifrån haltin samtidigt som han ville attackera mötande hund för det KUNDE ju vara så att mötande hund var hotfull men min såg inte riktigt, och blev bara hetsigare.
Haltin försvann ganska snabbt kan jag tala om.
Den kanske fungerar bättre för dig under tiden du försöker lära honom att inte äta snö. Förhoppningsvis växer viljan att äta så mycket snö bort med tiden.
Lycka till!
Jag läste också det när jag skickat inlägget