Pontus är rastlös-jag har dåligt samvete!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Granett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 4 586
Sv: Pontus är rastlös-jag har dåligt samvete!

Du har inte funderat på att skaffa en cornish rex-kompis eller liknande då? Om enda problemet med kattkompisen är att du är rädd för värre allergi.

Tilly: Dels beror det på överkänsligheten, dels på att jag inte tror att jag har råd med en katt till rent eekonomiskt. Det blir ju dubbla försäkrings- respektive vaccinationsavgifter

Snuffsan: Om jag inte hade velat ha en katt hade jag inte skaffat en!

Om du syftar på att jag har satt upp vissa tider där jag kan umgås med Pontus så beror det på att resterande tider är fulla med antingen plugg, träning (sjukgymnastik) eller hushållssysslor.

Om du undrar vad Pontus gör nu medan jag skriver så kan jag upplysa dig om att han sover...

Senast ändrad av en moderator:

Men mina katter är alltid med när jag är hemma... Diskar jag så "hjälper dom till" å stänka vatten, städar jag så hjälper dom till å plocka fram grejjer som jag kan plocka bort osv. jag avsätter sällan "katttid" utan kastar en boll eller leker med det som jag ändå ska göra... Dom är en del av mitt liv och anpassar sej bra efter det... Ser man mej hemma utan en eller två kissar i knät eller på axlarna eller runt benen så är dom troligtvis hos vetrinären:D
Kan du inte inkludera kissen lite mer i din vardag? Får han inte vara med när du pluggar och gör hushållssysslor?
Mina missar älskar när jag sitter vid datorn för då kan dom juh försöka mörda muspekaren;)

GranettOm jag inte hade velat ha en katt hade jag inte skaffat en! [/QUOTE skrev:
Vad kan du göra för katten så att den får ett bra liv? Det är det första man ska tänka på innan man skaffar sig ett djur. Som läget verkar nu så låter det ju inte så bra för katten. Man skaffar sej inte ett djur bara för att man vill ha, det är inte en sak utan en levande individ.

Ärligt talat så anser jag inte katten vara problemet...Problemet är att du verkar vara i psykisk obalans. När jag mår skit, så märker mina djur detta, dels så stressar dom mig väldigt mycket och pockar hela tiden på uppmärksamhet, de blir även rastlösa. Självfallet träder mitt dålig samvete in då...men inte egentligen för attjag ägnar för lite tid åt dom...utan för att JAG TROR jag gör det...sedan går allt i en ond cirkel. Mina djur är hur harmoniska som ehlst när jag mår bra...sånt märker djur. Så, ta och boka tid hos någon och försök skapa fasta rutiner i ditt liv...Jobba på dina sömnproblem, för sömnproblem gör att man i längden inte mår bra samt man bli otroligt överskänslig för allt...Som du nu blivit ang din katt. Har du aldrig märkt att djur alltid vill vara uppe i en samt med en då man är sjuk ?? Din katt märker något är fel på dig.....

lawless skrev:
GranettOm jag inte hade velat ha en katt hade jag inte skaffat en! [/QUOTE skrev:
Vad kan du göra för katten så att den får ett bra liv? Det är det första man ska tänka på innan man skaffar sig ett djur. Som läget verkar nu så låter det ju inte så bra för katten. Man skaffar sej inte ett djur bara för att man vill ha, det är inte en sak utan en levande individ.

Lawless: Tack, din sista mening är jag mkt väl medveten om! Jag är uppväxt med hundar, så helt bakom flötet är jag inte!

Myntha: Ja, jag är i psykisk obalans p.g.a. stress i hemmet och höga krav på mig själv. Stressen har jag levt med ända sedan jag flyttade till egen lgh. Jag har försökt ta itu med mina sömnproblem (pratat med kurator), men jag verkar inte ha rätt motivation för att ta mig ur det. Jag har för hård självdisciplin vad gäller andra saker, men jag är för "snäll" vad gäller det här.

Har du testat johannesört mot dina sömnproblem? Jag har jättemycket sömnproblem i perioder och i vissa perioer kan johannesört fungera..

Nej, det har jag inte.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 147
Senast: fixi
·
Övr. Katt har jag och sambon (och hunden) haft nu.. Och det börjar minst sagt bli lite jobbigt. *långt* Hoppas någon orkar läsa! Lite... 2
Svar
25
· Visningar
4 655
Senast: mackan
·
Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 242
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sommartid
  • Dammsugare
  • Vad gör vi? Del CCXI

Hund, Katt, Andra Djur