Ponnyryttare!!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ponnyryttare!!!!!

DU BLIR BARA TREVLIGARE OCH TREVLIGARE!!!!! TYCKER DIN MAMMA ATT DIN NETIKETT ÄR BRA NÄR DU SITTER HÄR OCH SKRIKER PÅ FOLK????

Pinsamt att en av oss du just nu sitter och näbbas med är hoppdomare. Vem hör inte hit. Men en av oss är det.

Jo det borde ju vara så tycker jag också nu, men när man söker resultat på ridsportförbundets hemsida står det att 1.45 är svår hoppning...

Men snälla. Du borde lära din syster att ha mer tålamod.
Jag känner mig inte ett dugg träffad men jag vet hur många okunniga det finns där ute men som ändå har åsikter om än det ena och än det andra.
Jag vet att inte alla är snälla mot sina djur och så ska det inte vara. Men tyvärr kan folk i sin okunskap tro de värsta saker. Saker som sen inte visar sig stämma.

Förresten borde din syster lära sig lite netikett som Snuffsan påpekade innan. :bow:

Senast ändrad av en moderator:

Mahogney skrev:
Kolla Tr!!!
För fanns inte 1,15 1,25 1,35 1,45 1,55 så nu är svår hoppning 1,45 det kan vi redan du kanske ska lära dig själv först!!!!!
KOLLA NYA TR (TÄVLINGSREGLEMENTET)
Råkade skriva fel tidigare :bow:

145 har funnits ganska länge och är inget nytt påhitt och hela tiden varit svårhoppning, det har däremot ALDRIG 140 varit och kommer aldrig att bli för häst.

Så var snäll och sluta var otrevligt mot folk för att du har skrivit fel utan be istället om ursäkt.

Ni som jobbar som funktionärer kan väl också yta ett snack med överdomaren om ni ser något ni tycker är fel.
Har själv varit med och arangerat tävlingar och ser jag något som är helt åt fanders hämtar jag överdomaren och ber denna ta en titt!

Visst finns det rötägg, men det gör det inom alla sporter. Då är det er plikt som arrangörer/funktionärer att göra något åt det. Det hjälper inte att sitta här och förfasa sig.
Säg i från! Vad skulle kunna hända. Tror du de hoppar av ponnyn/hästen och börjar jaga er med sporrar?

*lånar knapp*

Många skriver att man ska säga ifrån själv istället för att sitta och gnälla. Jag har provat att säga ifrån ett par gånger då det sett riktigt illa ut. De ponnymammor (var det i dessa två fall) som jag fick efter mig önskar jag inte min värsta fiende. "Hur kan jag ens tänka tanken att deras barn skulle uppföra sig illa och ännu värre hur kan jag säga det så folk hör??..."

Åh då är jag ändå en väldigt ödmjuk person som påpekar lite försiktigt att det är inte snällt mot ponnyn att rappa upp den för att den stannar när det är ryttaren som rider dåliga vägar.

Bättre att prata med domaren i så fall. Men jag förstår att folk blir upprörda, det blir jag med. Fast det absolut värsta jag någonsin sett var i en unghästklass bland stora hästar. Så det är inte bara ponny ryttare som uppför sig illa.

LitenIsa skrev:
*lånar knapp*

Många skriver att man ska säga ifrån själv istället för att sitta och gnälla. Jag har provat att säga ifrån ett par gånger då det sett riktigt illa ut. De ponnymammor (var det i dessa två fall) som jag fick efter mig önskar jag inte min värsta fiende. "Hur kan jag ens tänka tanken att deras barn skulle uppföra sig illa och ännu värre hur kan jag säga det så folk hör??..."

Åh då är jag ändå en väldigt ödmjuk person som påpekar lite försiktigt att det är inte snällt mot ponnyn att rappa upp den för att den stannar när det är ryttaren som rider dåliga vägar.

Bättre att prata med domaren i så fall. Men jag förstår att folk blir upprörda, det blir jag med. Fast det absolut värsta jag någonsin sett var i en unghästklass bland stora hästar. Så det är inte bara ponny ryttare som uppför sig illa.

Jag förstår vad du menar men är det tävling så tycker att man börjar med att vända sig till överdomaren om man inte vågar säga ifrån själv, är det träning så försök prata med tränaren efteråt eller den som är ansvarig för anläggningen (kan iofs vara lite svårt om det tex är samma person och denne inte ser några problem i uppträdandet) om hur illa det ser ut osv.

Att endast sitta här och beklaga sig hjälper ingen ponny/häst.

Du kanske sa det på fel sätt?När jag har haft hand om framhoppning har det räckt med en tillsägelse " nu tar du det lugnt med spöt". Ingen säger emot. Passar inte galocherna kan de snacka med överdomaren.
Tror nyckelordet heter pondus i det här fallet. Har jag hand om framridningen=my rules liksom :angel:

och ännu värre hur kan jag säga det så folk hör??..."

Där kan du ha en av orsakerna...Är det något ska det sägas till vederbörande.Inte alla andra.

Nu missuppfattade du mig. Jag skrek inte ut något till någon. Och det var FÖRÄLDRARNA som blev arga, inte barnen.

Jag skulle aldrig ställa mig och gapa ut över hela framridningen att de gör fel.

Har du lyckats säga till och inte fått mothugg så gratulerar jag dig. Men alla föräldrar är inte lika trevliga för i deras ögon är deras barn små änglar som aldrig kan göra fel. (hoppas verkligen att jag själv aldrig bli sådan :smirk: )

Jag har väl helt enklet inte den pondus som behövs...

Även om det är lite snett att det ska behövas maktpossitioner för att barnen ska behandla sin ponnyer väl.

Mahogney skrev:
Tex. en tjej hoppade grund och omhoppningmed värdens fart (så ponnyn knappt vågade hoppa) när hon hoppat sista hindret i omhoppningen så lappar hon på ponnyn me dspöt 3 gånger ( nu smällde hon inte till löst precis) bara för att komma snabbt över mål linjen. :devil:
Dessutom var det en som stannade ut sig ( eftersom det gick så fort att den inte vågade hoppa då den hade total kraschat för att det gick så fort)och då fick ponnyn gå ut med hackande sporrar i sidan samtidigt som den fick pisksnärts drag i munnen. :eek:

:eek: :eek: :eek: ...........det var det värsta. Men varför inte rapportera sånt här till bandomaren så att dom kan utverka ett straff för dessa ung****** som behandlar hästarna på detta sätt. Nästa gång du ser sånt så gå fram till domarbordet på påtala vad som hänt så att man får upp ögonen för sånt har otyg. Djurplågeri ska ju anmälas .........3 rapp........det var inte snällt :crazy:

Dom som rapporteras flera ggr borde sedan inte få rida alls eller åtminstånde inte få starta med ridspö o sporrar :devil:

Senast ändrad:

Snuffsan skrev:
DU BLIR BARA TREVLIGARE OCH TREVLIGARE!!!!! TYCKER DIN MAMMA ATT DIN NETIKETT ÄR BRA NÄR DU SITTER HÄR OCH SKRIKER PÅ FOLK????

Pinsamt att en av oss du just nu sitter och näbbas med är hoppdomare. Vem hör inte hit. Men en av oss är det.

Jag tycker tex inte att du är så trevlig heller!!!

mycket_irriterad skrev:
145 har funnits ganska länge och är inget nytt påhitt och hela tiden varit svårhoppning, det har däremot ALDRIG 140 varit och kommer aldrig att bli för häst.

Så var snäll och sluta var otrevligt mot folk för att du har skrivit fel utan be istället om ursäkt.

Sök på ridsport förbundets hemsida så kankse hemsida så får du se att 1,45 är svår klass!!! som någon anna i denna tråd hade gjort!!

Du, läs nu inlägget du svarade på en gång till. Du är så ilsken att du inte ens ser vad du håller på med. Sen kan du passa på att be om ursäkt. :smirk:

Mahogney skrev:
Sök på ridsport förbundets hemsida så kankse hemsida så får du se att 1,45 är svår klass!!! som någon anna i denna tråd hade gjort!!

Är du inte läskunnig eller vad är det för fel på dig?? Är det inte dags att LÄSA först vad det står INNAN du svarar.

JAG har skrivit att 145 är svår klass men att 140 INTE är det och detta i just det inlägget du citerar, varför ska JAG söka på ridsportförbundets hemsida för det?

Måste bara säga att grattis till alla världsmästare.
Min lillasyster är en otroligt ambitiös ponny tjej som är inne på sin 3-de B-ponny och sin 1-a C-ponny. Hon tävlar MSV med dom och C-ponnyn köpte hon billigt för den var i det närmaste oridbar. Hade tävlats på gränsen i 3 år. Slutade med att hon bara vände och sprang ut från banan. Jag är ingen hejjare på olika tävlignsklasser och sånt (travtränare) men dom är duktiga. Och om man som förälder köper en liten ponny för flera hundra tusen så tror och hoppas jag att man har lite vett att lära ungarna hyfs på hästryggen. Men alla har vi varit barn och haft våra ponnytider lr? Jag har då haft det iaf. Men dte är ju en tid man ska lära sig och dra nytta av. Jag har jobbat hon en elitryttare och har varit med på ganska många stora tävlingar och jag har inte sett så mycket våld mot hästarna varken mot ponny lr stor häst. Men det finns rötägg innom alla sporter.

herregud.. även om man inte är insatt i sporten så ser man la ändå om någon behandlar en häst illa? vem är du då? malin baryard?

jag tycker inte att ponnyryttare ska få använda sporrar när de tävlar hoppning, efter de du sett så hade de ju visat att de knappas e mogna att använda det!

Så för att trådskaparen sett några ryttare som hon tycker inte klarar av att rida med sporrar så är ingen ponnyryttare mogen att ha sporrar och alltså ska sporrar förbjudas? Inse hur dumt det resonemanget är.

Du håller ju tydligen på med trav. Det finns ju en handfull kuskar som inte kan hantera en pisk på rätt sätt. Tycker du att vi ska förbjuda pisken i travsporten pga det gänget?

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Unghästfasoner?

Omröstningar

Tillbaka