Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mahogney skrev:Kolla Tr!!!
För fanns inte 1,15 1,25 1,35 1,45 1,55 så nu är svår hoppning 1,45 det kan vi redan du kanske ska lära dig själv först!!!!!
KOLLA NYA TR (TÄVLINGSREGLEMENTET)
Råkade skriva fel tidigare
LitenIsa skrev:*lånar knapp*
Många skriver att man ska säga ifrån själv istället för att sitta och gnälla. Jag har provat att säga ifrån ett par gånger då det sett riktigt illa ut. De ponnymammor (var det i dessa två fall) som jag fick efter mig önskar jag inte min värsta fiende. "Hur kan jag ens tänka tanken att deras barn skulle uppföra sig illa och ännu värre hur kan jag säga det så folk hör??..."
Åh då är jag ändå en väldigt ödmjuk person som påpekar lite försiktigt att det är inte snällt mot ponnyn att rappa upp den för att den stannar när det är ryttaren som rider dåliga vägar.
Bättre att prata med domaren i så fall. Men jag förstår att folk blir upprörda, det blir jag med. Fast det absolut värsta jag någonsin sett var i en unghästklass bland stora hästar. Så det är inte bara ponny ryttare som uppför sig illa.
Mahogney skrev:Tex. en tjej hoppade grund och omhoppningmed värdens fart (så ponnyn knappt vågade hoppa) när hon hoppat sista hindret i omhoppningen så lappar hon på ponnyn me dspöt 3 gånger ( nu smällde hon inte till löst precis) bara för att komma snabbt över mål linjen.
Dessutom var det en som stannade ut sig ( eftersom det gick så fort att den inte vågade hoppa då den hade total kraschat för att det gick så fort)och då fick ponnyn gå ut med hackande sporrar i sidan samtidigt som den fick pisksnärts drag i munnen.
Snuffsan skrev:DU BLIR BARA TREVLIGARE OCH TREVLIGARE!!!!! TYCKER DIN MAMMA ATT DIN NETIKETT ÄR BRA NÄR DU SITTER HÄR OCH SKRIKER PÅ FOLK????
Pinsamt att en av oss du just nu sitter och näbbas med är hoppdomare. Vem hör inte hit. Men en av oss är det.
mycket_irriterad skrev:145 har funnits ganska länge och är inget nytt påhitt och hela tiden varit svårhoppning, det har däremot ALDRIG 140 varit och kommer aldrig att bli för häst.
Så var snäll och sluta var otrevligt mot folk för att du har skrivit fel utan be istället om ursäkt.
Mahogney skrev:Sök på ridsport förbundets hemsida så kankse hemsida så får du se att 1,45 är svår klass!!! som någon anna i denna tråd hade gjort!!