Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Osar okunniga föräldrar lång väg.
..//Jag tycker fortfarande att det är tragiskt att Tobbe Larsson o co tas in som "experter" och förebilder för unga hästmänniskor...//
Tycker att det verkar vara många barn som har problem med sina ponnies. Vad beror det på? Ledarskapsproblem? Okunniga föräldrar? Det finns säkert många fler frågor om det. Men det jag främst reagerade på var att de flesta barn fick väldigt dåliga svar om vad de skulle göra för att avhjälpa problemen. Som skimmeln som inte tyckte om att duscha, flickan fick tips om hur hon skulle få in hästen i spolspiltan men inte hur hon skulle göra i den. Knepigt. Tror inte ens Tobbe har svar på alla problem heller. Det var fler problem jag såg som inte Tobbe redde ut. Bla den lilla flickan vars ponny inte vill komma in från hagen och faktiskt kickar efter henne och Tobbe säger "nu går vi ut innan han skadar någon". Ponnyn är hotfull och cirklar runt dom. Farligt! Säger som andra här i tråden, den ponnyn hade inte varit bra till mina barn. Vart har alla snälla och mysiga ponnysar tagit vägen?
S.
det vi ser på tv är ju inte allt som sker och tobbe stressar aldrig hästarn, och anser heller aldrig att det är hästens fel. Ovanor måste bort på nåt sätt och det är klart att de provocerar fram beteendet så vi får se vad problemet är och Tobbe får se vad som kan vara orsaken.
Hästen som bockade så med ryttare hoppas jag är kollad från hov till nos, men det tror jag de har som krav för att få vara med.
Hade han varit 160 cm hade jag aldrig sålt honom!KL
Hade den svarta ponnyn varit häst hade jag lagt ett bud direkt på den![]()
Star är 138 cm hög så han är inte speciellt stor.Jag är mest nyfiken på Star, den stora svarta ponnyn som de hade problem med att lasta och som studsade runt när hon red den hemma. Den verkar tempramentsfull och undra vad de ska göra åt det? Hade det varit min dotters häst hade jag nog skickat den på tillridning.