Ponnyakuten (Ulvspel)

Nomineringar
13:45 Blacksmithfarm nominerar Hedinn
15.25 Caisa nominerar Habina
16.51 Derring-Do nominerar Klara
17.59 bollen__ nominerar Snurrfian
18:52 Snurrfian nominera Klara.
19:17 Habina nominerar Lobelia
19:42 EmmaN nominerar Lobelia
19:43 Ferrari nominerar Quarter4Ever
19:51 LenaH nominerar Derring-Do
20:18 Lobelia nominerar bollen__
20:42 Hedinn nominerar EmmaN
20:53 hemlig nominerar Ferrari
20:54 Klara nominerar Hedinn
21:16 quarter4ever nominerar Blacksmithfarm

Röster
13:45 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18.11 Derring-Do röstar på Snurrfian
19:17 Habina röstar på blacksmithfarm
19:53 Ferrari röstar på LenaH
19:59 hemlig röstar på Derring_Do
20:07 EmmaN röstar på ferrari
20:42 Hedinn röstar på quarter4ever
20:50 Snurrfian röstar på caisaLundblad
20:50 Caisa röstar på bollen__
20:51 LenaH röstar på Ferrari
20:54 Klara röstar på bollen__
20:55 bollen__ röstar på Habina
20:57 Lobelia röstar på habina
21:30 quarter4ever röstar på LenaH

DL 2
19:19 Derring-Do röstar på quarter4ever
19:28 cirkus röstar på EmmaN
19:58 blacksmithfarm röstar på emman
20:16 Hedinn röstar på EmmaN
20:30 EmmaN röstar på Quarter4ever
20:46 Ferrari röstar på Hedinn

(20:59 Caisa röstar på Snurrfian)
21:01 Klara röstar på Quarter4ever
21:07Snurrfian röstar på CaisaLundbland
21:13 bollen__ röstar på CaisaLundblad
21:29 (!) quarter4ever röstar på caisalundblad
21:30 Caisa ändrar röst till Quarter4ever

DL 3
11:14 cirkus röstar på CaisaLundblad
11:23 Blacksmithfarm röstar på Caisa Lundblad
15:8 EmmaN röstar på CaisaLundblad
20:10 Klara röstar på CaisaLundblad
20:18 Caisa röstar på Blacksmithfarm
20:22 bollen__ röstar på CaisaLundblad
20:32 Hedinn röstar på CaisaLundblad
21:12 Snurrfian röstar på Caisalundblad
21:26 hemlig röstar på CaisaLundblad
21:36 Ferrari röstar på Caisa
(ogiltig)

OM jag gjort någon levande grön så beror det inte på ett hen är god utan för att hen har kommit med av misstag när jag fyllt i grönt på Caisa och DD :)

Innan jag kryper i säng nu.

Min huvudmisstänkta just nu är bsf. Hennes röst på Emma igår kom från ingenstans. Det är väldigt tunnt, men det är vad jag känner just nu.

Jag tycker att Cirkus och Snurrfian resonerar vettigt och vrider och vänder på saker. Det behöver ju för all del inte betyda något, båda är erfarna nog att lura brallorna av mig. Och har gjort det förr. Men jag hittar inget som tyder på ondska hos dom.

Övriga har jag svårt att placera.

Med det här nedslående resultatet har vi troligtvis ställningen 5-4 till goda (baserat på 5 onda från start. Var det fler skulle leken vara slut nu, var det färre ser det bättre ut). Det gäller att ängeln skyddar rätt inatt för att det inte ska vara ännu värre imorgon. :nailbiting:

Då är det dessutom dubbellynch. :nailbiting:
Ska dubbelkolla vinstvillkoren strax. Men har för mig ngn nämnde att det endast är ulvarna som behöver ut för att goda ska vinna.

Det betyder isf att det står 5-3. Inte liika illa. Om det stämmer.

Jahadu @quarter4ever - bums ner i min toalett. Det här är DITT fel :D

@CaisaLundblad jag är jätte, jätteledsen att du åkte. Det känns riktigt mögigt just nu. jag såg inte att jag hade något val för det var ett tydligt testamente.

Själv känner jag att jag tappade tempo helt och hållet.

Vilken rad fick Q som gjorde henne så säker?

Jahadu @quarter4ever - bums ner i min toalett. Det här är DITT fel :D

@CaisaLundblad jag är jätte, jätteledsen att du åkte. Det känns riktigt mögigt just nu. jag såg inte att jag hade något val för det var ett tydligt testamente.

Själv känner jag att jag tappade tempo helt och hållet.

Vilken rad fick Q som gjorde henne så säker?
Kanske kanske är det som caisa nämnde. Q visste ngt om emma. Isf måste väl det bero på ngt från goda lyan. Är det rimligt tidsmässigt?

Kanske kanske är det som caisa nämnde. Q visste ngt om emma. Isf måste väl det bero på ngt från goda lyan. Är det rimligt tidsmässigt?
Det är väl just det som det inte borde vara, goda lyan har Dag-DL för paketutdelning, dvs borde de kunnat dela ut första dag 2 eftersom det inte fanns någon i goda lyan dag 1?

Någon får gärna rätta mig om jag tänker galet, jag ska sova nu och hoppas på att må bättre imorgon...

I och med att alla utom Caisa själv röstade på Caisa är det svårt att få ut något av just rösterna men det går ju kanske att få ut något av Caisas inlägg nu när vi vet att hon kan ha fått viktig information. Spioninfon når Caisa efter nattDL, alltså borde den/de första raderna nått henne efter kl.10 i fredags. Två nya rader idag efter klockan 10.
Nu lånar jag lite från Qs inlägg #285. Jag har lekt ulvlekar alldeles för lite för att ha koll på vad som kan komma på en spioninfo. Så tack @quarter4ever för denna lilla lista; :D

Möjliga spionrader:
ängeln skyddar xxxx
Den blinda avlyssnar ulvarna (om den gjort det valet)
copycat väljer att spela som xxxxx
ulvarna käkar xxxx (?) ( Habina borde ju dock vetat att hon var tjuvad så de gjorde kanske inget käkval? )

Det första teoriinlägget Caisa gör efter att hon borde fått de första spionraderna finns här #280 (för stort för att få plats). Inget sticker ut om Klara, Ferrari, Hemlig, Hedinn, mig, bollen__
Derring-do verkar hon här hålla lite åt det goda hållet men någon spioninfo om D-d borde hon inte kunnat ha fått? Om inte Derring-do var käkvalet. Nu är ju D-d död så det spelar mindre roll men vill skriva med det utifrån eventuell spioninfo.
Blacksmithfarm skriver hon att hon misstänker lite grann möjligtvis. Samma sak med Snurrfian.

Lite mer tankar från Snurrfian från igårkväll/idag innan NattDL
Men för i...! :arghh:

Ja, då är ju i alla fall Ferrari inte längre på listan för potentiell copycat. :banghead:
Kan det vara något att tänka vidare på kanske?
När menar du att hon skulle ha outat sig? Det var ju rätt klart att hon hade flest röster när dl var slut, även om en liten chans till förhäxning+lottning kunde ha gett ett annorlunda utfall. Jag gissar att hon inte tänkte på det och redan gett upp.
Hon kanske litade på ängeln om det varit så.

Jag tror fortfarande på Snurris som ulv/copycat. Är Snurris copycat tror jag DD är ulv, annars har jag inga speciella misstankar mot DD.
Mina tidigare teorier om dig och nu det jag tror var en tabbe från din sida gör att jag även misstänker dig som möjlig ulv.
Klara har jag känt mig misstänksam mot ett tag utan att kunna sätta fingret på det.
Svårt att veta vad Snurris visste och inte men här finns två till tankebanor att ta med oss till morgondagen. Caisa skrev att även om spionen får kontinuerlig information leken igenom, behöver man ta informationen med en nypa salt i och med copycatens eventuella inblandning. Därför kanske hon inte vågade skriva så säkert om det var något hon visste.

Det är väl just det som det inte borde vara, goda lyan har Dag-DL för paketutdelning, dvs borde de kunnat dela ut första dag 2 eftersom det inte fanns någon i goda lyan dag 1?

Någon får gärna rätta mig om jag tänker galet, jag ska sova nu och hoppas på att må bättre imorgon...
Du har rätt :)

Jag funderar lite i samma banor som bsf om copycaten - samtidigt så kan väl den ha väntat med sin nominering tills den såg sin ulv göra nominering om den nu ville visa sig så. Men OM den nu nominerat lika som "sin" ulv så har vi följaden möjliga copycats:
EmmaN, Snurrfian och Klara
och "sin" ulv skulle då vara
Habina, Derring-Do och bsf

Spontant så känns det osannolikast att det är Klara (copycat) och bsf (ulv) - de nominerade först resp nästan sist. Det friskriver inte någon av dom men just den kombinationen känns osannolik.

Sen finns ju tanken då också att copycaten hade nominerat sin ulv och den enda vi hittills vet nominerat en ulv är Caisa.

Jag går tillbaka till det här gamla inlägget - Derring-Do är inte kvar i leken. Det betyder att möjliga kombinationer på ulv/copycat är Emma och Klara som copycats och bsf som möjlig ulv. Känns fortfarande som en möjlig variant

Efter nattDL idag:
Caisas första teoriinlägg efter nattDL #457
Caisa nämner att hon inte kommer att ta upp de spelare som hon inte har några större misstankar vilket verkar vara: Cirkus, Ferrari, Klara och jag.
Hemlig - "Ulv som smyger bakom kulisserna?" Grundas på att Hemlig känns hemlig.
Hedinn - Menar att Hedinn brukar vara aktiv i leken men att H tycks glida med och haka på teorier som Caisa tycker är för enkla. "Det gör att jag tycker hon är en potentiell ulv. Utan att alls vara säker."
Bollen__ - Svaga misstankar som avslutas med "Eller så är hon god." Vilket väl tyder på att det inte finns någon form av info där.
BSF - Caisa funderar över om Habina kan ha röstat på en kollega. Följs av en del andra misstankar. Avslutas med "Jag är inte övertygad, men helt klart misstänkt" Det var ju även här Caisas röst hamnade ikväll.
Snurrfian - Väldigt många funderingar om Snurrfian som är svåra att sammanfatta. Men misstänksam mot Snurrfian var hon ju iallafall.

Inlägget avslutas med detta: "Jag kan faktiskt se BSF som copycat och Hedinn i lyan i det fallet, BSF nominerade Hedinn också. Och nominerade gjorde hon först av alla, och var det inte BSF (rätta mig om jag har fel) som skrev att hon trodde copycat:en borde ha lagt en tidig nominering? Ytterligare en hint till lyan?"

Tanke 3 efter att ha gått igenom Qs inlägg:
Det var mycket snack kring att copycat:en kanske valt ängel eller spion att härma. Jag förstår inte riktigt varför? Vore inte tjuven det smartaste valet att välja om man vill ställa till så mycket oreda som möjligt? Den fungerar ju inte bara som sia utan den snor ju också förmågan för en natt? :confused:

Hade den valt den blinda att kopiera så hade den... vaddå? Lyssnat på goda lyan? Lyssnat på onda? Oavsett så hade den kunnat använda sin förmåga 2 nätter, sen skulle det vara "över".
Hade den valt ängel så skulle den kunna hjälpa lyan förutsatt att den kunde gissa vilken person den riktiga ängeln skulle skydda, annars uppfattar jag det som att dennes förmåga skulle vara tämligen oanvändbar annat än för att förvirra den riktiga spionen.
Ja, då skulle det kunna vara en bra grej med att kopiera spionen. Men... hur mycket kan en ond specialroll hjälpa lyan med spioninfo? En hel del absolut, förutsatt att den får användbar info, att lyan hittar den och att lyan verkligen litar på att de hittat rätt.

Som tjuv kan copycat:en sia resten av spelarna, natt för natt. Och råkar den sno käket får den reda på ytterligare en i lyan och även om det skulle vara vanskligt så hade den kanske kunnat lista ut någon som med sannolikhet var god för nattkäket.

Eller tänker jag helt galet? :confused:
Här tycker jag att det verkar som att en tydlig spionrad visar sig. Att copycaten har valt att bli ficktjuv.

Yes @Blacksmithfarm , som du sa. #321
Så det kanske inte var en vink till lyan, men skulle ha kunnat vara ett försök att få resterande spelare att leta efter copycat i senare nomineringar. Du-Hedinn HAR nämnts som potentiellt par om jag minns rätt, men aldrig varit speciellt misstänkta jämfört med de andra.

Kanske ska tillägga att jag inte är alls är säker, men det känns som ett möjligt scenario. Du står i alla fall högst på min misstankelista just nu.
Här pekar hon ut BSF-Hedinn som möjligt ulv/copycatpar. Hon röstar ju redan på BSF med ett rejält röstinlägg. #485

Tanke 3 efter att ha gått igenom Qs inlägg:
Det var mycket snack kring att copycat:en kanske valt ängel eller spion att härma. Jag förstår inte riktigt varför? Vore inte tjuven det smartaste valet att välja om man vill ställa till så mycket oreda som möjligt? Den fungerar ju inte bara som sia utan den snor ju också förmågan för en natt? :confused:

Hade den valt den blinda att kopiera så hade den... vaddå? Lyssnat på goda lyan? Lyssnat på onda? Oavsett så hade den kunnat använda sin förmåga 2 nätter, sen skulle det vara "över".
Hade den valt ängel så skulle den kunna hjälpa lyan förutsatt att den kunde gissa vilken person den riktiga ängeln skulle skydda, annars uppfattar jag det som att dennes förmåga skulle vara tämligen oanvändbar annat än för att förvirra den riktiga spionen.
Ja, då skulle det kunna vara en bra grej med att kopiera spionen. Men... hur mycket kan en ond specialroll hjälpa lyan med spioninfo? En hel del absolut, förutsatt att den får användbar info, att lyan hittar den och att lyan verkligen litar på att de hittat rätt.

Som tjuv kan copycat:en sia resten av spelarna, natt för natt. Och råkar den sno käket får den reda på ytterligare en i lyan och även om det skulle vara vanskligt så hade den kanske kunnat lista ut någon som med sannolikhet var god för nattkäket.

Eller tänker jag helt galet? :confused:

Jag tror att copycaten valt att vara tjuv! Caisa visste om det helt enkelt.
Jävla skit

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för... 69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
39 869
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna... 18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 910
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv... 26 27 28
Svar
546
· Visningar
23 478
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något... 41 42 43
Svar
852
· Visningar
32 633
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka