Ponnyakuten (Ulvspel)

UPPDATERING!

Caisa hade haft kul på Ponnyakuten, men även hon var oroad över det här med TV3. Hon jobbade hårt på att hitta ledtrådar. Vände på alla stenar, snokade överallt. Men ingen tycktes riktigt uppskatta hennes jobb. För att jobba deltid tyckte Caisa att hon låg i, men det bar sig inte bättre än att hon ikväll kallades in till någon som uppgav sig vara ”Tobbes assistent”. Denna upplyste henne kort om att hon inte kunde fortsätta. Skattemyndigheten hade gjort invändningar mot deltidsarbetande i Ponnyakuten. Det hade något med facket att göra och blablabla. Så Caisa var ute.

Hon knallade iväg till fikarummet för att ta en kaffe och få lite tröst. Där nere i manegen stod Tobbe. Konstigt att hon aldrig märkt tidigare att han hade en assistent. För övrigt var den där assistenten otäckt lik Ulla Ulvsson, TV3s ridsportexpert. Men det var nog bara ett sammanträffande.

Caisa var deltidsarbetande spion!

Natt-DL3 kl 10.00

Det fetade reagerar jag lite på. Om du nu som du påstår är osäker på hur säker Q verkligen kunde ha varit, varför verkar du inte ägna det jag skrivit sen DL en tanke? Jag har kommit med förslag, teorier, scenarion som talar för att Q inte kunde ha varit så säker som det verkade.
Jag tycker det känns som om du försöker få det att framstå att du inte är så säker på att Q hade rätt... kanske för att du har facit? På så sätt ser du lite godare ut om det skulle visa sig att Q faktiskt hade fel.
Det behöver inte vara så, men jag tänker att en god som var osäker på riktigt borde titta närmare på de övriga tankar som finns i ämnet än de lynchmobben har?

(Och krya på dig! Magsjuka låter sjukt ovärt. :( )
För att jag inte orkat med att gå igenom så mycket som jag hoppats på. Därför skrev jag ned lite tankar för att se vad jag kunde få för svar på det (ibland kan ju svar på frågor säga mer än frågorna i sig).

UPPDATERING!

Caisa hade haft kul på Ponnyakuten, men även hon var oroad över det här med TV3. Hon jobbade hårt på att hitta ledtrådar. Vände på alla stenar, snokade överallt. Men ingen tycktes riktigt uppskatta hennes jobb. För att jobba deltid tyckte Caisa att hon låg i, men det bar sig inte bättre än att hon ikväll kallades in till någon som uppgav sig vara ”Tobbes assistent”. Denna upplyste henne kort om att hon inte kunde fortsätta. Skattemyndigheten hade gjort invändningar mot deltidsarbetande i Ponnyakuten. Det hade något med facket att göra och blablabla. Så Caisa var ute.

Hon knallade iväg till fikarummet för att ta en kaffe och få lite tröst. Där nere i manegen stod Tobbe. Konstigt att hon aldrig märkt tidigare att han hade en assistent. För övrigt var den där assistenten otäckt lik Ulla Ulvsson, TV3s ridsportexpert. Men det var nog bara ett sammanträffande.

Caisa var deltidsarbetande spion!

Natt-DL3 kl 10.00

Underbar uppdatering. :love:

HEJJA GODA!!! :D :D :D

Beklagar Caisa :(

Nu du Q gjorde du alla förvirrade. Varför röstade hon inte på Emma igår för?

Blir svårt att få något konkret alls ur denna lynchen med röster på Caisa som alla grundade sig på samma motivering.

Ska gnugga geniknölarna och se om jag hittar en saknad pusselbit innan Natt DL. Just nu är jag fortfarande lite groggy efter min 4 Timmar långa powernap.

Med det här nedslående resultatet har vi troligtvis ställningen 5-4 till goda (baserat på 5 onda från start. Var det fler skulle leken vara slut nu, var det färre ser det bättre ut). Det gäller att ängeln skyddar rätt inatt för att det inte ska vara ännu värre imorgon. :nailbiting:

Då är det dessutom dubbellynch. :nailbiting:

DL 3
11:14 cirkus röstar på CaisaLundblad
11:23 Blacksmithfarm röstar på Caisa Lundblad
15:8 EmmaN röstar på CaisaLundblad
20:10 Klara röstar på CaisaLundblad
20:18 Caisa röstar på Blacksmithfarm
20:22 bollen__ röstar på CaisaLundblad
20:32 Hedinn röstar på CaisaLundblad
21:12 Snurrfian röstar på Caisalundblad
21:26 hemlig röstar på CaisaLundblad
21:36 Ferrari röstar på Caisa
(ogiltig)

Caisa: 8
Bsf: 1

Hmmm...

Om nu Q hade fått ett meddelande och tagit fel och trott att Caisa var ulven, då är Klara en kandidat. De röstade på bollen__ båda två, så om meddelandet var "jag röstade på bollen__" så...

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för... 69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
39 869
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna... 18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 910
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv... 26 27 28
Svar
546
· Visningar
23 478
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något... 41 42 43
Svar
852
· Visningar
32 633
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka