Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Potters ryttare har som hon sa på castingen aldrig hoppat högre än "bommar på marken" och dessutom tycker hon det är läskigt att galoppera fort - jag har fullständig förståelse för att hon då tycker att det är mycket att hon både ska galoppera "fort" och som hon säger "hoppa" bommarna på marken första gången.
Samtidigt kna jag förstå att det kan vara svårt att lägga ribban ännu lägre, men hon hade kanske bara velat galoppera framåt utan bommar, eller så hade hon helt enkelt inte tänkt så långt, tjejen är ju inte så gammal.
Om jag hade varit i samma sits, som tycker allt över 40 cm är jättehögt, om någon första gången jag var på en träning hade sagt till mig att jag skulle galoppera fortare än vad jag är bekväm i och dessutom hoppa 50 cm, då hade jag också tyckt att det var mycket, även om ingen annan hade tyckt det.
Hon klarade ju av träningen bra i alla fall o Peter verkade nöjd så det blir säkert bra
Men snälla, du pratar om ett barn... visst bör hon ta tag i sina rädslor, men att prata om det är ett sätt att bearbeta dem, hon sa säkert massor av lektionen vi inte ens fick höra. Räddslan blir säkert inte mindre av att bita ihop och dölja för andra att man är rädd utanför lektionen.
men jag undrar hur ryttaren har tänkt att hon ska få hjälp med hopprädslan, hon verkade ju ganska missnöjd över träningen för Peter. Han verkade ju jättebra
Som sagt privatlektioner med en mentalcoach istället för ett tv - program!
Och man kan ha panik inför hoppning och desperat vilja lösa det problemet mest av allt i världen och man tycker det påverkar ens liv negativt SAMTIDIGT som man absolut inte vill hoppa när bommen och lektionen ligger framför en.
Livet är inte alltid så okomplicerat.
Alla problem skulle kunna lösas hemma så kommentaren känns direkt överflödig. Bra enformigt att sitta och svar det på 8x5 ponnyakutenbarn.
Jag tycker att han gjorde det så himla bra med henne! Han bad henne att öka, men tvingande henne absolut inte! Och hon ökade ju och galopperade över alla bommar!
Ja det är klart att dom kan, och kanske bör i en del fall! Är man SÅ rädd för att hoppa så kanske inte det ska ske under tidspress i en TV-ruta utan hemma i lugn och ro.
Peter sa ju också att hon verka ha blivit fartblind och ponnyn blir studsig när han kortar sig så mycket!
Och det har han ju helt rätt i!
Jag tycker att han gjorde det så himla bra med henne! Han bad henne att öka, men tvingande henne absolut inte! Och hon ökade ju och galopperade över alla bommar!