Ponnyakuten 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ponnyakuten 4

Kl
Är det bara jag som tolkade tjejen som red Potters kommentar som oro att hon redan nästa träning skulle vara tvungen att hoppa (höga?) hinder, när hon inte känner sig säker med bommarna? Alltså att det inte var något om träningen som varit.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Ja det fick jag det till, att hon tyckte att det gick för snabbt att börja hoppa direkt första dagen och att hon "fasade" för att behöva hoppa nästa dag.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Precis min uppfattning. Det är ju uppenbart flera barn som söker som inte har problem - de kan helt enkelt inte rida än. Jag blev så irriterad på castingen när en alldeles för stor tjej på en lite svart ponny var rädd för att hoppa. Tror f*n det, hon kunde ju inte ens rida lätt i takt.

Finns det ingen som kan tala om för henne (eller mamman) att ryttaren inte på långt när är redo för hoppning och att hon behöver en större ponny.

Jag har inte följt någon av säsongerna, och tittar bara när det slumpar sig. Men jag tycker också att det är alldeles för mycket runt omkring. Jag vill se mer träning inte naturbilder. Jag vet inte om de vill "plocka bort" allvaret i det hela och göra det lite "det ska vara roligt att ha en ponny" så vi filmar när de spelar kubb på stranden.

Egentligen skulle det vara mer intressant att hitta några ekipage som man fick följa under en längre tid och verkligen fått se träning och utveckling.
 
Sv: Ponnyakuten 4

*KL*
Hej!

Jag undrar mest om det är någon som har koll på alla ponnyerna som är med. Vilka är de, ålder, ras osv. Tycker knappt jag hittat nånting om någon av dom.

Jag och sambo tycker det var för mycket barn och för lite kamel. Vi vill ha mer kamel, vi skulle vara nöjda med ett kamelakuten där man ser vilka bus kamelen hittar på :-)

/Lavinia
 
Sv: Ponnyakuten 4

*KL*

Jag och sambo tycker det var för mycket barn och för lite kamel. Vi vill ha mer kamel, vi skulle vara nöjda med ett kamelakuten där man ser vilka bus kamelen hittar på :-)


Agreed - mer kamel åt folket! :love: :D



Förövrigt tyckte jag om unghästutbildaren som kom. Det var trevligt att se hur snabbt fullblodet varvade ned och började lyssna med en ryttare som fatiskt var kunnig, lugn och tydlig.

Det blir så uppenbart att det nästan uteslutande handlar om bristande ridkunskap hos ägaren, snarare än problembeteenden hos hästen.

Tyckar annars att de allihopa verkar vara positiva och glada barn som vill lära sig och utvecklas. Särskilt killen med araben pratar så himla trevligt om sin häst, och tar så mycket ansvar själv. :)
 
Sv: Ponnyakuten 4

Det är inte en problemlösnings dokumentär utan ett barnprogram om barn på ridläger ;-)
Det har sett ut likadant varje säsong och kommer med all säkerhet fortsätta göra det.
 
Sv: Ponnyakuten 4

*KL*

"Hörde du det Potter, nästa gång ska vi hoppa oxern" Sjukt söt liten tjej. :love:
 
Sv: Ponnyakuten 4

Helt underbar! Jag blev så glad för hennes skull :)

*kl*
Är det någon som vet vilken ras det är på Tobbes tre nya hästar?
 
Sv: Ponnyakuten 4

Ja, så söt! Kul för henne att börja våga lite mer :)

Jag blev också alldeles varm i magen av att se killen som red voltige sist, han som ramlade av på hoppningen och var nervös inför voltigen. Modigt och duktigt av honom att göra diverse konster i galopp!

Vill se mer av de andra barnens träningar också, tycker allt man har fått se hittills varit toppen och de gör såna framsteg hela tiden.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Håller med om Markus! Tycker att han är så himla härlig!! :D

jag vill också se de andra "barnens" träningar, men det kommer väl i nästa avsnitt då det verkade som att Jennifer och Markus hoppträningar var "avklarade" nu? :)
 
Sv: Ponnyakuten 4

Men jag förstår verkligen inte varför hon envisas med att hon måste hoppa även fast hon är så rädd.. Känns lite som att det är föräldrarna eller någon annan som verkligen vill att hon ska hoppa.
Dressyra istället, mycket roligare :D
 
Sv: Ponnyakuten 4

Men jag förstår verkligen inte varför hon envisas med att hon måste hoppa även fast hon är så rädd.. Känns lite som att det är föräldrarna eller någon annan som verkligen vill att hon ska hoppa.
Dressyra istället, mycket roligare :D

Fast det kan jag förstå. Att man tycker något verkar så himla roligt, att man VILL kunna göra det. Fast bara tanken på det får knäna att skaka och hjärtat skena.

Sen spelar säkert att/vad kompisarna gör in med, att man vill kunna göra det som kompisarna gör.

Jag har i hela mitt liv varit rädd att hoppa diken, efter att ha stått på öronen med en häst i ett. Samtidigt vill jag kunna hoppa över ett dike som kommer i vägen på våra uteritter och slippa vända. Jag har i alla år hoppat diken sporadiskt, och jag är livrädd varenda gång. Där släpper det inte (eller har inte gjort det hitills). Fanns det ett Ponnyakuten för vuxna och jag inte var allergisk mot att vara med i TV skulle jag absolut kunna söka för att jag vill komma över min rädsla mot att hoppa (eller i ärlighetens namn övht ta mig över diken, spelar ingen roll om hästen kliver över för jag är rädd ATT den ska hoppa..) diken. Eftersom det dels hindrar oss lite i ridningen, och dels för jag anser att man (=jag) SKA kunna hoppa diken utan att hålla på att dö i en hjärtinfarkt.
 
Sv: Ponnyakuten 4

KL

Vilket härligt avsnitt!

Tycker båda barnen som är hopprädda var superduktiga och alla barnen var ju jätteduktiga på voltigen :) Kul idé också!
 
Sv: Ponnyakuten 4

KL
Peter Markne var underbar med barnen något år har jag reagerat starkt på kompetensen i utlärning men här var det lungt och pedagogiskt, det var kul att höra hur han resonerade om hur han skulle gå vidare.
 
Senast ändrad:
Sv: Ponnyakuten 4

Håller med. Har ibland reagerat på de yngre tränarna som varit med förut. De har varit väl hårda ibland, och det känns inte alltid som om de har det tålamod som krävs för att träna rädda ryttare/ryttare med lite speciella problem...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 795
Senast: LiviaFilippa
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 684
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 990
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp