Ponnyakuten 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ponnyakuten 4

KL

Ännu ett till superbra avsnitt! Jag fick till och med tårar i ögonen när Jennifer skulle hoppa. Hon är ju så gullig och riktigt duktig tycker jag + att Potter är helt sjukt söt. Modigt av Marcus att prova voltige när han var så nervös och trillat av.

Alltså, jag har sagt det förut men säger det igen. Så jäkla underbart gäng. Supergoa ungar verkligen.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Peter Markne :love: Hur fantastisk är han inte. Så himla lugn och tålmodig och det verkar som att han verkligen lyssnade och tog Jennifers oro på allvar. Åh, jag vill bli rik så jag kan ha honom som tränare 24/7!
 
Sv: Ponnyakuten 4

Markne är ju fantastisk som tränare!
Vilken underbar sympatisk människa :love:
Potter är den ultimata barnponnyn, precis en sådan ponny jag vill ha till barnen en dag :)
Bara jag som tycker Markus ser lite lång ut för sin ponny?

Voltigen var ju jättekul och se, kul att alla vågade prova också.
 
Senast ändrad:
Sv: Ponnyakuten 4

*kl

Tycker det är så härligt att de fokuserar på sitsen och hoppträningen var jättekul att se hur de utvecklas och vågar! Den tränaren är kanonbra :)

Vilka fina hästar Tobbe har, de nya. Någon som vet ras?
 
Sv: Ponnyakuten 4

Men jag förstår verkligen inte varför hon envisas med att hon måste hoppa även fast hon är så rädd.. Känns lite som att det är föräldrarna eller någon annan som verkligen vill att hon ska hoppa.
Dressyra istället, mycket roligare :D

Sa hon inte något om att hon vill våga hoppa?
Det förstår jag, så var jag också i hennes ålder. Jag ville så himla gärna våga hoppa högre än 40, men jag var ändå så rädd att jag grät ibland.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Men åååh vad hästsjuk jag blir av ponnyakuten!
Trots att det var längesen kan jag ändå sympatisera med den där känslan jennifer beskrev, rädslan när man rider an ett hinder som sedan byts ut till glada fjärilar när man kommit över och känner hoppglädjen istället!

Också jätteavundsjuk på voltigen - minns den häftiga känslan av att vara sådär liten och sitta på en jättestor häst i galopp.
Måste komma ihåg att följa!
 
Sv: Ponnyakuten 4

KL


Tycker annars att båda träningarna verkade otroligt bra. Den unga hästen är ju faktiskt väldigt fin egentligen, men är väl mer som en treåring än en femåring, pga dålig utbildning. Jag vill höra vad mamman och dottern hade för motivering till att de köpte en oinriden häst åt ungen. När vi sålde en nyinriden B-ponny hade vi en tjej ute, men ganska orutinerade föräldrar. Tjejen, typ 8 år och gått på ridskola något år hade motiveringen "Jag vill att vi ska lära oss allt ihop. Vi är ju på samma nivå". Den ekvationen funkar sällan tyvärr...

Fick idag höra en anledning till varför köpa en ung häst (oerfaren ryttare, första hästen)"man vill ju ha en ung häst så att den inte dör så fort" :O Jag förstår tanken, men på en halvvild unghäst och oerfaren ryttare snarare "vill man själv dö fortare genom att gång på gång bli avkastad av unghäst?" ;)
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag skulle vilja se oklippta hela träningar :) Mindre barn och lek och mer hästar och träning ! Men det är ju ett program inriktat till barn/familj och sänds på barnkanalen. Det borde finnas ponnyakuten vuxenavsnitt också, med ändrat fokus som kanske blir lite väl avancerat och långtråkigt för barn (det är ju en hel del icke häst/ponny människor som ska vilja titta på programmet också).
 
Sv: Ponnyakuten 4

Sen undrar jag om någon vet hur såna här program fungerar, får Tobbe en enorm summa pengar för att ställa upp i två veckor med alla barn på gården och all tid som läggs ner? Tänkte att läger för privata ekipage kostade rejält. Och alla tränare? Undrar om de ställer upp pga goodwill eller om de också isåf får bra betalt? Det ger ju bra reklam och så för dem alla att visas och uppmärksammas, men med tanke på hur mycket jobb de har i vanliga fall och vad en träning borde kosta för dessa så undrar man ju om de skulle orka ställa upp gratis :P
 
Sv: Ponnyakuten 4

KL.

Jag gillar att det tycks vara någon som älskar Depeche Mode som har ett finger med i programmet! :love:
 
Sv: Ponnyakuten 4

Peter Markne :love: Hur fantastisk är han inte. Så himla lugn och tålmodig och det verkar som att han verkligen lyssnade och tog Jennifers oro på allvar. Åh, jag vill bli rik så jag kan ha honom som tränare 24/7!

Håller med. Han var underbar, älskade när han torkade bort hennes tårar. :love:

Överlag tycker jag att programmet har blivit bättre, jag har en känsla av att det är färre långa landskapssekvenser och mer häst. Inte lika mycket "dötid" som ifjol.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Överlag tycker jag att programmet har blivit bättre, jag har en känsla av att det är färre långa landskapssekvenser och mer häst. Inte lika mycket "dötid" som ifjol.

Håller med! Hoppas att det fortsätter så. Och jag ser gärna att ett avsnitt handlar om bara en person (alternativt två med samma problem - som igår). Det blir mer sammanhang och mindre "hattigt" på det viset.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag skulle vilja se oklippta hela träningar :) Mindre barn och lek och mer hästar och träning ! Men det är ju ett program inriktat till barn/familj och sänds på barnkanalen. Det borde finnas ponnyakuten vuxenavsnitt också, med ändrat fokus som kanske blir lite väl avancerat och långtråkigt för barn (det är ju en hel del icke häst/ponny människor som ska vilja titta på programmet också).

Håller med! De kunde ju ha en uncut-version på svt-play där det bara är fokus på träningarna :idea:
 
Sv: Ponnyakuten 4

Kl

Tyckte verkligen om hur Jennifer? Träningen blev, man ser så tydligt hur hon byggt upp en enorm barriär av rädsla som hon inte vågar, men vill ta sig över.
Undrar vad för tränare hon haft innan som låtit det gå så långt, hästen är ju en ren tävlingsponny med mycket vilja och energi. Den behöver bara att ngn ger honom en väg framåt så sköter han resten verkar det som :p.

Har samma problem med att jag vill ha för mycket kontroll i hoppningen, känner att jag hade behövt bli longerad över hindret så man bara kan fokusera på sitsen och att få ett bra flyt.
 
Sv: Ponnyakuten 4

*kl*

Markne :love:
Vilken underbar människa och jag började stortjuta då lilla Jennifer bad honom komma tillbaka för hon ville hoppa "en riktig oxer"

F.ö känner jag igen det där med kontrollbehovet hos henne, jag är likadan. Håller och håller och kortar o kortar, måttar och letar avstånd och det får fan inte gå för fort. Istället blir hästarna superspända, slänger sig eller anfaller hindren o jag blir rädd.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Oja! Musiken är så helrätt! töntar musik lika mycket som jag töntar hästar, så jag går nästan i taket när jag hör någon nice låt :love:
 
Sv: Ponnyakuten 4

Peter Markne :love: Hur fantastisk är han inte. Så himla lugn och tålmodig och det verkar som att han verkligen lyssnade och tog Jennifers oro på allvar. Åh, jag vill bli rik så jag kan ha honom som tränare 24/7!

Jag kan bara hålla med!:love:
Blev också helt tårögd!

Och Markus! Wow! Vilken skillnad! Vad duktig han var!:)
 
Sv: Ponnyakuten 4

En halv sekund Sven! :banana:

Sen tycker jag ochså att Markus är så himla modig och har en himla snäll häst. Hoppas att han får träna sitsen ordentligt nu innan det blir mer hoppning.

Kan inte SVT lägga upp hela träningar under den där Klipp fliken? Det är ju alltid en massa "random shit" som dom lägger up där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 795
Senast: LiviaFilippa
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 685
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 990
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lösa benbitar
  • Dressyrsnack 17
  • Fjordingtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp