Ponnyakuten 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ponnyakuten 4

Markus är en jättehärlig kille. Han lånade en liten c ponny av oss i några år och han gav henne så mkt kärlek. Hon kunde inte haft det bättre. Tyvärr växte han ur henne.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jaa!!!
Ett avsnitt med både kamel och Depeche. Vi blir ju alldeles lyriska härborta:-)

Mer av båda och mer hästar!!

/Lavinia och sambo
 
Sv: Ponnyakuten 4

Det tänkte jag också. Varför inte rida lite markarbete först, hon är ju rätt när det går lite fortare. Peter vill ju få henne att våga släppa fram lite så börja där istället.

Men det är väl för att visa hur rädd man faktiskt kan vara så att andra barn kan känna igen sig.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Nej, jag tycker också att han är lite för lång. Där tror jag ett problem ligger för hela ekipaget. Så mycket lättare han hade på voltige-hästen.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Eller starta en facebookgrupp och bli massor av folk och samla namnteckningar och skicka till dom??

Jag skulle så gärna se mer av hästarna och ridningen. Hade inte klagat på mer presentation av hästarna heller (Kalle är 7 år och arab tex).

/Lavinia
 
Sv: Ponnyakuten 4

Moreno! :D:D

Jag hoppas man får se lite av Hugo idag, vi har ju inte ens fått se hans castingfilm mer än någon liten snutt?
 
Sv: Ponnyakuten 4

Tycker också det är bra att Moreno är tillbaka, han var ju jättebra.

Bara jag som stör mig på att dressyrtränaren enbart verkade fokusera på att få böj på nacken, bakdel och rygg nämndes öhvt inte alls.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Tycker också det är bra att Moreno är tillbaka, han var ju jättebra.

Bara jag som stör mig på att dressyrtränaren enbart verkade fokusera på att få böj på nacken, bakdel och rygg nämndes öhvt inte alls.

Tänkte också på det. Huvudets position är liksom inte prio ett...
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag fick inte den uppfattningen. Han sa väl sänka sitt huvud och börja aanvända sin kropp
 
Sv: Ponnyakuten 4

Fast alltså det ska förklaras för ett barn. Hade min ridlärare börjat snacka om bakben och rygg direkt hade man ju inte fattat någonting. Hon sa ju att skänkeln måste komma så hon får en kontakt i handen. Jag tyckte hon förklarade på ett bra sätt för ett barn och så att barnen som tittar på PA fattar.
 
Sv: Ponnyakuten 4

+ 1 på den!

Det är barn de förklarar för. Ridläraren vet nog mycket väl hur en häst ska arbeta, men man måste lägga det på den nivån så ett barn förstår konceptet.

Tycker dagens avsnitt var jättebra!
 
Sv: Ponnyakuten 4

Riktigt bra avsnitt idag med många olika moment. :) Tycker barnen verkar väldigt positiva att arbeta med och det märks att de tar till sig det tränarna säger. Får erkänna att jag fick världens sommarlängtan när jag såg dem galoppera i grupp på stranden... :D
 
Sv: Ponnyakuten 4

kl

Varför måste ungarna peka när dem visar presentationen av dem? Som nu med Ingrid! Förra veckan var det samma sak!O_o
Tycker det är as-creepy när dem bara står där och pekar!
 
Sv: Ponnyakuten 4

+ Mirre: Jag håller med er båda. Självklart måste man göra det förståeligt för barnen, men det kan ändå bli så fel om man inte alls vet vad det handlar om.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Hej!

Vilket underbart avsnitt! Nån mer än jag som vill vara typ 14 igen och åka på ridläger?? Typ nu, fast mitt i sommaren??

Moreno är ju helt underbar :love:, jag gillade hur han bara löste probemet. Skäcken var ju också lättlöst på första försöket :-).

Jag gillade inte heller fokuset på huvudet, dom må vara barn, men har man en gång lärt sig "böja på huvudet" så sitter det i länge. Det tog många år innan jag hajade att det inte bara var huvudet som skulle böjas på och med tanke på hur många ungdomar (och vuxna) som tror att bara böja huvudet räcker, hade jag gärna sett en liten snabbförklaring. Det är inte svårt att förklara att hela hästen sitter ihop och att bakbenen måste med för att ryggen ska jobba- det görs enkelt och effektivt med tex ett ridspö :-).

Men det var massor med kamel i bakgrunden och massor av ponnyer, så jag är supernöjd :-).

Tänk att få galoppera sådär på stranden med sin egna häst ... *drömmer mig bort*

/Lavinia
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 795
Senast: LiviaFilippa
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 685
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 990
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 853

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp