Sv: Ponnyakuten 4
Ärligt talat: jag vill se Tobbe få en utmaning, det är ju först då man verkligen får se honom jobba.
Det gör honom mer trovärdig om man får se ett scenario där han faktiskt säger "Ok, den här hästen kräver att jag använder en annan taktik" istället för att det bli hyllad till skyarna och att han alltid klarar av allting på 10 minuter.
Fast om han nu klarar av 'allting' på tio minuter, är inte det bra då?
Ett bra tecken på att vad han än gör fungerar och att hästarna trivs med hans träning och förstår vad han menar typ omedelbart?
I mina ögon har han stor känsla för hästarna och hästarnas språk.
För mej får han vara i rutan hur mycket han vill och klara av grejorna fort som ögat
man blir ju bara mer taggad av att se duktigt hästfolk arbeta vad det än handlar om för typ av gren. Iallafall jag
Mer taggad att bli bättre och utveckla sig själv.
Visst måste vissa saker kanske lösas på andra sätt eller ta mer eller mindre längre tid eller what ever, men han verkar vara mycket konsekvent och självsäker i sin träningsfilosofi, och om hans metoder funkar så bra för det mesta? Varför ändra?
Alla har väl lite sina russin utplockade ut kakor från lite varstans. Om hästarna trivs med träning och tränare och gör framsteg, så är det väl bara bra även om just precis det träningssättet inte faller alla andra i smaken?
Men visst vore det väl roligt att få honom få ett svårt fall där han måste kämpa lite extra
. Men vad tusan, funkar det direkt på ett problem som varit stort och långtgående. Så är det väl bara bra för hästen att äntligen hitta en människa där den blir förstådd, korrigerad på ett bra sätt och frstår vad som förväntas av den, dessutom äntligen få lite lugn och ro, arbetsro.