Ponny tävlingssele

Sv: Ponny tävlingssele

Låter trevligt där du hamnat förutom för lite/inga tävlingar!
Varför kan det inte dimpa ner en tinker :love: hos mig nån gång :angel: :D
Om det nått jag är trött på är det ardennrar :p (mina kusiner har 6 ouppfostrade ardennrar :eek: )

Men det är inte dina hästar?
Du bara dyker upp hos folk o frågar om du får köra hästarna?
Du får inte pengar för det?
Du köper sele till andras hästar?

Så tror ju jag om jag har fel kan du ju skriva hur det är :smirk:

/Lisa

Senast ändrad:

snigelfarmor skrev:
fy vad trött jag blir på långsinta människor som minns saker bara för att kasta dem på folk. syftar inte helt på skogstomten nu..

dessutom använde jag nog ordet skrutthästar. Skrutthästarna ser vi inte på sm o vm, och det är inte heller min mening med dessa två. Skrutthästarna är det jättekul att se på tävling, men jag tror knappast man köper en sån för att satsa på vm.
Själv har jag nästan bara haft skrutthästar och är jäkligt stolt över det. Syftet med mitt inlägg om skrutthästar var hur vi skulle få in mer kvalificerat utbildat halvblods-blod inom körningen. De andra kommer alltid att finnas. Fråga vilka elitkuskar som helst hur svårt det är att få köpa och hitta välutbildade halvblodstyper för att sätta dem i ett spann.
Men man minns det man vill..själv gillar jag att minnas positiva saker om folk.

ojojoj :crazy:

:rofl: nä inte långsint, men man måste väl få retas lite? :D
eller är allt gravallvarligt jämt?

Den ena hästen är min tjänstehäst, den andra är boxgranne med min tjänstehäst. Vem blir inte glad när det kommer nån och vill träna ens häst inom körning? :) :) :) ;)

Fanns det någon som körde tinker här inne?

Vad är tjänste häst??
Du gör hästen en tjänst genom att sköta/köra honom eller gör du ägaren en tjänst? :p

Sen kostar du på sele o vagn som du använder till hästen, kanske inte vagn, lite väl dyrt men en bra sele?

Kolla i tråden "våra körhästar" har för mig det var nån tinker med där :p

/L

antar att du skojar, men för att förtydliga:

Tjänstehäst...är ju såklart en häst som man får bruka på arbetstid och efter såklart.

Jag jobbar med häst 2 timmar om dagen, han ingår i min tjänst. Gissa om jag gillar mitt jobb :)

Liknande trådar

Körning Jag har lyckats byta till mig en modifierad smålandstrilla (sänkt, med gummihjul) med parstång och kompletta parselar (nåja, bakselar...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 371
Senast: trassel
·
Islandshäst Hej, Har en söt liten isisdam på 4 år hemma som jag har planer på att köra in. Familjen har tidigare sysslat med trav så jag har bra...
Svar
2
· Visningar
1 341
Senast: Flaekja
·
M
Körning Är totalt novis på detta med körning , men har just skaffat en ponny till barnen som är inkörd, så att även jag har "nytta" av henne :)...
Svar
5
· Visningar
1 230
Senast: mummlan
·
T
Körning Nu har jag äntligen blivit lovad att få hjälp att börja köra min ponny! Han är "grund-inkörd" utav uppfödaren men inte körd på ett bra...
Svar
10
· Visningar
2 555
Senast: Jeeves
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix