Polska stammar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare johannanordin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 546
J

johannanordin

Hejsan. jag har nyss köpt mig en polsk import , och vill gärna forska lite i hans mamma, pappa osv. men jag hittar ingen bra sida alls. och
allbreedpedigree.com kommer jag inte in på ?

är det någon som har någon bra sida ?
tacksam för svar !

Sv: Polska stammar

Om du inte är nöjd med infon du hittar på sidan kem länkar till så kan jag en del om polska stammar.

Hej! (förlåt ts för lite trådkapning)

Kanske du vet lite om min hästs stam då om du kan lite om polackerna. Har inte hittat nån bra info själv.
Min häst är:
e: Harper ( Cabrol - Caletto - Cor de la bryere )
u: dercza (Elpar xx- Parol Board xx)

Blir glad för all info:)

Harper är e Cabrol u Holanda e Dendryt xx u Hiszpania e Polonez xx.

Polonez xx har gjort mycket gott i ridhästaveln. Piia Pantsus Cyna (svår internationell fälttävlan) är en, han har flera ytterligare avkommor som tävlat svår internationell hoppning och fälttävlan. Polonez far Aquino II lämnade också ett antal goda hopphästar.

Hiszpania lämnade även Harpun e Fordon xx som gått internationell hoppning.

Elpar xx är e Parole Board u Elegia e Cosmos (inte den som stod i Sverige) u Epigrama e Aquino II.

Jag tror att du har läst lite snett i din hästs papper, vem är mormorsfar och vad kommer därefter? Kan inte hitta mamman och är nyfiken på vilken stolinje det är.

till Görel (?)

han är e. Budrys, u. Leika, ue. Einklang .
hoppas att du kan hjälpa mig lite ? :)

Jag skrev nog lite snurrigt ur minnet bara då jag inte hade passet i närheten (satt på jobbet) här kommer det bättre förklarat:)
-------------------------------eCALETTO I
-----------------------eCABROL
-------------------------------uWAGENGOLD
-----------e HARPER
---------------------------------eDENDRYT
----------------------uHOLANDA
----------------------------------uHISZPANIA
DRAGON *********************
------------------------------ePAROLE BOARDxx
----------------------eELPARxx
-------------------------------uELEGIAxx
------------uDERCZA
--------------------------------eWELLINGTON (han)
---------------------- uDEWIACJA
---------------------------------uDANIA (wlkp)

Glömde (jag som tyckte jag skrivit med alla led *suck*)
Wellington Är efterwellenspiel och under Capri

Senast ändrad av en moderator:

Hittade två hannoveranare vid namn Einklang, en e. Einblick och den andra e. Eiger I, är det någon av dem?

Jag mailar frågan vidare till Solveig som har många polska stammar. Jag tror att Einklang är en hannoveraner, härstamning, http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=30029
mormorsmorfar är Humboldt 261 som stod i svensk avel.
Einklang gjorde sitt bruksprov i Adelheidsdorf 1979, plac 9 av 30 med totalpoäng 109.0
Stam på Budrys, http://www.sukuposti.net/sukutietokanta.php?Numero=391458
Har ingen bild på Einklang, men däremot på pappan Einblick som kommer ur samma hingstlinje som Ernö, pappa till Utrillo 432. Einklang har en godkänd hingst, Espartaco 313011183, godkänd i westfalen, tror att han stod i avel i Luxemburg 1990. Bruksprov Münster 1986 8 av 25, hopp 94.49, dressyr 123,38 total 105.83

OT
Tänkte på att leta på sukuposti men det ville sig icke. Tur att det fungerar för någon. ;)

Sidan strulade för mig också å så funkade det bara till skillnad från allbreed:cry: De verkar ha kraschat sin server eller nåt.

Tänkte inte på att leta på sukuposti:o
Har letat och letat på alla andra ställen och inte hittat något...

Till ts: Budrys far är en polsk angloarab, d v s han har shagyaarab i sig vilket inte anses renrasigt i många länder (har hört något om att svenska angloföreningen ska öppna en särskild avdelning för dessa hästar) Ermitaz är morfar till hingsten Emeryt som går internationell fälttävlan. Budrys morfar Hieronim har lämnat internationelle fälttävlanshästen Floryda.
Förutom att Budrys morfars mormor var trakehner (utan fullblodsinslag) är det bara engelskt och arabiskt fullblod och shagya i honom.

Allbreed funkar alldeles utmärkt för mig fast jag har hört att den strular för andra:confused:
I vilket fall som helst finns ingen Budrys i lämplig ålder där.

Allbreed funkar alldeles utmärkt för mig fast jag har hört att den strular för andra:confused:

Undrar om det kan ha att göra med vilken bredbandsleverantör man har?

För mig som har Bredbandsbolaget funkar det utmärkt, medan hemma hos mina föräldrar som har Telia fungerar det inte.

Jag har glocalnet och tänkte byta till Telia. Det suger verkligen när man inte kommer in på vissa sidor.
Ang Budrys så var sukuposti den enda relevanta sidan som dök upp:)

Ser att Burdys morfarsmorsfar är Blyszcz(finns bild på nätet-allbred) Det finns/fanns avkommor (barnbarn)i Sverige efter honom.

den Budrys som jag undrar över , han är
e. Balwin , u. Grana, ue. Granatnik och född 1994.. den verkar tyvärr inte stämma in med den Budrys som ni har hittat. men Einklang verkar vara helt rätt , då det är min hästs Morfar.

är det någon som är bra på Polska ston också så skulle jag vilja veta mer om Leika som är e. Einklang, u. Libelle, ue. einblick, och född 1999.

jag är tacksam för all hjälp :)

Jag hittar Grana och Granatnik men inte Balwin:(

Granatnik mörkbrun född 1969 e Ostrog u Granica, men ingen far till henne. Grana är ue Dobron.
Ostrog är e Hipparch (e Mizocz u Hera e Alcasar (morfar till Piruet 387)) u Piamatka e Bengazi ( mormorsmorfar till nygodkände Dee Jost Van Dyke. Hans mamma var mormorsmor till Colombo 569) u Paloma e Palamedes.
Dobron var skimmel född 1963 e Litawor u Dobrosia e Hudamas (e Hutten, far till Humboldt 261) u Dabroszna e Sonnenfels.

Einklang är efter Einblick så han kan väl inte vara Libelles far?

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 671
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 618
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 039
Senast: Görel
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 836
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka