Polluxböcker?

TinyWiny

Trådstartare
Finns det något intresse bland barn för äldre polluxböcker? Typ sent 90-tal, början av 00-talet? Eller är de gamla och förlegade? Funderar på om det ens är värt att försöka sälja av eller om de står lika bra i lådor på vinden...

Observera att det inte är någon annons utan jag vill bara veta om det är värt att göra sig besväret eller inte.

Loppis på någon ridskola kanske? Beror nog på vem som råkar se dem. Böcker överlag verkar småknepigt att bli av med.

Loppis på någon ridskola kanske? Beror nog på vem som råkar se dem. Böcker överlag verkar småknepigt att bli av med.
Som jag trodde då :( Nej dra med dem till någon loppis gör jag inte. Alltför många böcker (varenda polluxbok i typ 5 år) och alltför mycket jobb kanske helt i onödan.

Finns det något intresse bland barn för äldre polluxböcker? Typ sent 90-tal, början av 00-talet? Eller är de gamla och förlegade? Funderar på om det ens är värt att försöka sälja av eller om de står lika bra i lådor på vinden...

Observera att det inte är någon annons utan jag vill bara veta om det är värt att göra sig besväret eller inte.
det finns fortfarande barn som slukar böcker
Jag hade provat att lägga ut dem som ett stort bokpaket om jag vore du.

(blev själv överlycklig över ett jättepaket med Kitty-böcker till äldsta dottern, när hon var i rätt ålder för dem...)
1526408664921.webp

Min äldsta tös (som är 12) älskar såna gamla böcker, och hon är förmodligen inte den enda. Så varför inte lägga ut dem på en loppis eller som ameo skrev, ett stort bokpaket på typ tradera eller liknande?

det finns fortfarande barn som slukar böcker
Jag hade provat att lägga ut dem som ett stort bokpaket om jag vore du.

(blev själv överlycklig över ett jättepaket med Kitty-böcker till äldsta dottern, när hon var i rätt ålder för dem...)
Visa bifogad fil 14946
Ja som paket hade varit tänkbart isåfall. Visst borde det vara enklast att sälja serierna så att det blir ett paket/serie och udda böckerna blir ett paket? Det lär ju bli några bananlådor så alla i ett paket är inte så hanterbart.

Det är inte så att de måste iväg utan jag tänkte mer att någon som din äldsta kunde få bli sådär lycklig :) Men att köra iväg dem till en loppis eller lägga timmar på det (dvs. packa bok för bok) har jag ingen lust med. De är i nyskick allihop så något borde man ju kunna få om rätt köpare dyker upp.

Ja som paket hade varit tänkbart isåfall. Visst borde det vara enklast att sälja serierna så att det blir ett paket/serie och udda böckerna blir ett paket? Det lär ju bli några bananlådor så alla i ett paket är inte så hanterbart.

Det är inte så att de måste iväg utan jag tänkte mer att någon som din äldsta kunde få bli sådär lycklig :) Men att köra iväg dem till en loppis eller lägga timmar på det (dvs. packa bok för bok) har jag ingen lust med. De är i nyskick allihop så något borde man ju kunna få om rätt köpare dyker upp.
Låter som en bra plan, att sälja dem serievis. Synd att mina döttrar numera är för stora för såna!
(det är 61 Kittyböcker i låddan jag fyndade, tror jag gav 100 kr för dem :eek:, det var nästan pinsamt att inte betala mer, men säljaren satte priset själv...)

Det brukar finnas massor av Polluxböcker på Tradera, tror inte det är någon strykande åtgång direkt. Men det finns säkert barn som uppskattar dem. Angående "gamla och förlegade"; nej inte de som är från runt år 2000. Äldre böcker från typ 1990 däremot, de kan vara lite väl gammalmodiga.

/En som har barnsliga hästböcker som guilty pleasure :angel:

Det brukar finnas massor av Polluxböcker på Tradera, tror inte det är någon strykande åtgång direkt. Men det finns säkert barn som uppskattar dem. Angående "gamla och förlegade"; nej inte de som är från runt år 2000. Äldre böcker från typ 1990 däremot, de kan vara lite väl gammalmodiga.

/En som har barnsliga hästböcker som guilty pleasure :angel:
Jag skulle gissa att det till viss del beror på var man annonserar. Böcker är dyrt att frakta. Jag skulle misstänka att annonser i lokala facebook-loppis-grupper ger ett bättre utfall än tradera - som jag upplever har gått ner rätt ordentligt i aktivitet de senaste åren...

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 185
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 393
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 469
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 108
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama