Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr så kan de säkert dra ut på processen ytterligare, oavsett vad de avser göra. Och ju närmare valet - desto sämre.Donald Trump är inte immun mot åtal angående stormningen av kongressen, säger en domstol på andra nivån.
Nu återstår Högsta Domstolen.
Och de behöver inte ta upp detta case.
Insåg också just att han har en möjlighet till - han skulle kunna be fler domare än bara tre ompröva beslutet i D.C innan han går vidare till HD.Tyvärr så kan de säkert dra ut på processen ytterligare, oavsett vad de avser göra. Och ju närmare valet - desto sämre.
There’s no way the Supreme Court is going to kick Donald Trump off the ballot. … Right?Donald Trump är inte immun mot åtal angående stormningen av kongressen, säger en domstol på andra nivån.
Nu återstår Högsta Domstolen.
Och de behöver inte ta upp detta case.
Gud vad mycket bättre världen vore om de fällde honom i riksrätten i nära anslutning till 6 januari, och såg till att han inte fick kandidera igen. Gissar på att många republikaner önskar det också.There’s no way the Supreme Court is going to kick Donald Trump off the ballot. … Right?
https://www.politico.com/news/magaz...me-court-throws-trump-off-the-ballot-00139381
Trump har fram till 12/2 att lämna in en formell överklagan. Det är kort om tid, och lite mer komplicerat än den ylan om överklagan som redan är gjord.Tyvärr så kan de säkert dra ut på processen ytterligare, oavsett vad de avser göra. Och ju närmare valet - desto sämre.
Det visste jag, vad jag däremot hade missat var den här viktiga detaljen detaljen: "The filing of a petition for rehearing or rehearing en banc will not result in any withholding of the mandate, although the grant of rehearing or rehearing en banc would result in a recall of the mandate if the mandate has already issued." Så nu skäms jag lite för att inte läst en av de viktigaste delarna av de 57 sidorna ordentligt.Trump har fram till 12/2 att lämna in en formell överklagan. Det är kort om tid, och lite mer komplicerat än den ylan om överklagan som redan är gjord.
Kan du förklara vad det innebär för en som inte riktigt hängde med i svängarna?Det visste jag, vad jag däremot hade missat var den här viktiga detaljen detaljen: "The filing of a petition for rehearing or rehearing en banc will not result in any withholding of the mandate, although the grant of rehearing or rehearing en banc would result in a recall of the mandate if the mandate has already issued." Så nu skäms jag lite för att inte läst en av de viktigaste delarna av de 57 sidorna ordentligt.
Normalt sett hade det varit möjligt för den åtalade att be en "full bänk" domare i den här federala appellationsdomstolen pröva den här domarpanelens beslut, vilket Trump redan gjort gällande gag-ordern som också prövades av en domarpanel i D.C från början (där avböjde appellationsdomstolen att ta upp frågan på nytt https://edition.cnn.com/2024/01/23/politics/gag-order-trump-appeals-court-en-banc/index.html) Nu är istället Trumps enda möjlighet att vända sig direkt till högsta domstolen och be om en prövning. Vilket i praktiken är att undanröja ett moment där Trump hade kunnat pausa rättegången ytterligare, även om utfallet nog inte hade blivit annat än att som med gag-ordern - att de avböjt en omprövning.Kan du förklara vad det innebär för en som inte riktigt hängde med i svängarna?
second this opinion.Lägger till att jag noterat att många kunniga "tyckare" med relevant arbetslivserfarenhet verkar tro att det är möjligt att HD inte tar upp fallet. Vilket vore bra sett ur perspektivet att det vore positivt med en rättegång så snart som möjligt.
Jag lider verkligen med honom.Trump är naturligtvis bekymrad över vad det här kommer innebära för presidenter vad gäller prestige etc... SAD.
Haha, kulturkrigandet om Taylor Swift, med tillhörande konspirationsteorier har varit något extra senaste veckorna. Just det här klippet innehöll ganska många godbitar!Vad är egentligen på gång i Florida?
Tänker Taylor Swift stjäla Florida från Republikanerna och ge till Demokraterna?
https://www.politico.com/news/2024/02/07/taylor-swift-biden-florida-democrats-00140243
I så fall kommer jag börja köpa Taylor Swift-plattor...
Just ja, glömde skriva att det här verkar pågå i hela USAVad är egentligen på gång i Florida?
Tänker Taylor Swift stjäla Florida från Republikanerna och ge till Demokraterna?
https://www.politico.com/news/2024/02/07/taylor-swift-biden-florida-democrats-00140243
I så fall kommer jag börja köpa Taylor Swift-plattor...
En fd Vita Huset-advokat från D Trump-eran håller med.Lägger till att jag noterat att många kunniga "tyckare" med relevant arbetslivserfarenhet verkar tro att det är möjligt att HD inte tar upp fallet. Vilket vore bra sett ur perspektivet att det vore positivt med en rättegång så snart som möjligt.
Tack för länken! Har sett att Ty Cobb uttalat sig om Trumps förehavanden vid flera tillfällen, men inte specifikt om det härEn fd Vita Huset-advokat från D Trump-eran håller med.
https://thehill.com/regulation/cour...-cobb-predicts-crushing-defeat-supreme-court/
"The immunity case should be a 9-0 case on the Supreme Court,” Cobb told this column. “It is very clear that the president doesn’t have immunity from criminal prosecution. You are weighing an argument that there is no precedent for, and is found nowhere in the Constitution."