Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var en lika stark öppning från åklagarsidan som förvirrad och ofokuserad från försvaret.Usch nu har cirkusen börjat.
Det kommer väl inte gå vägen iaf? Jag tycker att det verkar som om Trump kommer klara sig, och då kunna använda det till max såklart. Oskyldig och står upp mot etablissemanget etc.Det var en lika stark öppning från åklagarsidan som förvirrad och ofokuserad från försvaret.
Det jag tycker blir allra intressantast är hur kommer den halvan av de amerikanska folket som röstade Republikanskt tycka om Trump då det här är över. Kommer det här fungera som en ögonöppnare?Det kommer väl inte gå vägen iaf? Jag tycker att det verkar som om Trump kommer klara sig, och då kunna använda det till max såklart. Oskyldig och står upp mot etablissemanget etc.
m.a.o. kommer det här att ändras till Trumps nackdel:Det jag tycker blir allra intressantast är hur kommer den halvan av de amerikanska folket som röstade Republikanskt tycka om Trump då det här är över. Kommer det här fungera som en ögonöppnare?
Jag tror ärligt talat inte det. De som är typen som stormade Kapitolium får väl mer vatten på sin kvarn, och de som egentligen haft ögonen öppna men som sett fördelar med att ha någon som driver frågor de ser vinning i kommer att fortsätta i samma stil. Några få kanske blir omvända.Det jag tycker blir allra intressantast är hur kommer den halvan av de amerikanska folket som röstade Republikanskt tycka om Trump då det här är över. Kommer det här fungera som en ögonöppnare?
Undrar verkligen vad Mike Pence egentligen tycker om saker och ting, det måste ju vara drabbande att se ännu tydligare hur nära faran var honom själv, och kanske framförallt hans familj, samtidigt det säkert finns en önskan om att inte förlora Trumps bas helt och hållet för framtida ambitioner.
Jo, men det var väl helt väntat, vad skulle de annars ha att komma med liksom...Info till er som ser direktsändning av Trumps försvar:
De kommer använda mellan fem och sex timmar för att visa användningen av ordet "fight" i demokratiska tal.
Jag tycker Trumpförsvaret idag är mycket bättre än första kvällens "meandrande fylletal på ett bröllop"-Jo, men det var väl helt väntat, vad skulle de annars ha att komma med liksom...
Håller med.Jag tycker Trumpförsvaret idag är mycket bättre än första kvällens "meandrande fylletal på ett bröllop"-
Det vittne Dems vill pröva är nog hon som dragit fram Trumps samtal med Kevin McCarthy under upploppet.Håller med.
Intressant utveckling nu med att flera republikaner röstade ja till att tillåta vittnen etc.
Och så märkligt att den ryggradslösa aka. Lindsey Graham ändrade sin röst till att tillåta vittnen.
Lindsey Graham och Mitch McConnell om vittnen i riksrättsrättegången mot Bill Clinton 1999.Och så märkligt att den ryggradslösa aka. Lindsey Graham ändrade sin röst till att tillåta vittnen.
Ja, även om ett verkar som det bland senatorerna är lite oklart om man bara röstade för ett vittne eller fler. Men antar att Graham röstade som han gjorde för att han vill bana vägen för vittnen å Trumps vägnar.Det vittne Dems vill pröva är nog hon som dragit fram Trumps samtal med Kevin McCarthy under upploppet.
https://edition.cnn.com/2021/02/12/politics/trump-mccarthy-shouting-match-details/index.html
Here’s how Elizabeth Warren, Democrat of Massachusetts and one of the typically better-informed senators, explained it in the hallway:Ja, även om ett verkar som det bland senatorerna är lite oklart om man bara röstade för ett vittne eller fler. Men antar att Graham röstade som han gjorde för att han vill bana vägen för vittnen å Trumps vägnar.