Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Båda demokraterna ligger i detta läge bättre till än vad Biden gjorde i det stora valet, och precis nu som då är de kvarvarande rösterna stora counties runt t.ex Atlanta, plus poströster.Finns det någon uppgift om när ett färdigt resultat väntas?
Jag ser bara att det handlar om knivseggar i marginal, så inga prognoser/delresultat lär vara något värda innan det finns definitiva siffror.
Tack för din rapportering! Jag sitter och jobbar lite på morgonkvisten, himla smidigt att kunna hålla koll på läget via BukeOssoff leder nu med 9527 röster.
Det talas redan om voter fraud in Georgia.Jag tycker att det är väldigt oroväckande med ifrågasättandet och misstänkliggörandet av det demokratiska systemet, både bland politiker och vanligt folk. Undrar just vad som händer om nu demokraterna tar båda platserna, eskalerar det då?
Jag har läst om folk som ville ha 51-49 till Reps, om kongressen och presidenten var Dem - för det var bra för jämvikten.Jag undrar över röstsplittringen. Inte stor, men undrar vilka människor det är som gör det och varför. När det är så extremt polariserat mellan rep/dem, och valet så fokuserat handlar om "den stora ödesfrågan om landets styrning".
Förstår ju att det tekniskt sett är ett personval så inte konstigt på det sättet. Men jag kan inte låta bli att bli nyfiken på de som faktiskt röstar på en av varje idag...
Hellre 51-49 än 52-48? Som att det skulle vara en meningsfull skillnad?Jag har läst om folk som ville ha 51-49 till Reps, om kongressen och presidenten var Dem - för det var bra för jämvikten.
Det verkar som de afroamerikanska rösterna har varit än större än under presidentvalet.
Ja. Be mig inte förklara varför.Hellre 51-49 än 52-48? Som att det skulle vara en meningsfull skillnad?
Här är ett exempel:Hellre 51-49 än 52-48? Som att det skulle vara en meningsfull skillnad?
Ossoff’s lead continues to grow. He’s now up by 12,806 votes. That’s larger than Biden’s victory in the state in November.För 5 minuter se'n registrerades 3403 röster.
96% var på Ossoff.
Från Donald Trumps twitter wall - så förvänta er inte att voter fraud-snacket kommer försvinna, like magic!Jag tycker att det är väldigt oroväckande med ifrågasättandet och misstänkliggörandet av det demokratiska systemet, både bland politiker och vanligt folk. Undrar just vad som händer om nu demokraterna tar båda platserna, eskalerar det då?