Sv: Politik for dummies inför valet
Lite OT
Arrivas problem hade ingenting med snöröjning att göra, busstrafiken fungerade utmärkt veckorna innan när Keolis körde och det var lika mycket vinter. Att du inte hört talas om det låter väldigt märkligt om du bor i Stockholm? SL:s "fantastiska" upphandling där man trodde att ett 500 miljoner lägre anbud med utökad trafik skulle fungera var ju i i alla lokala nyhetsmedier varje dag ett bra tag.
Jag bor i Stockholm sen knappt två år tillbaka, men mitt föräldrahem finns i Småland.
[..]
Jag tycker nog inte att den där artikeln du länkade till visar någon vidare statistik eftersom den bara nämner problemen under vintern, vilka troligtvis har en del att göra med skottning osv, vilket inte bussbolagen rår över.
De problemen som finns beskrivet utöver ska de ju åtgärda?
Att stockholmarna blir handikappade så fort det kommer lite snö är ju ingen direkt nyhet, men den skulden kan väl knappast läggas på bussbolagen, det är ju inte de som har hand om snöröjningen.
Lite OT
Arrivas problem hade ingenting med snöröjning att göra, busstrafiken fungerade utmärkt veckorna innan när Keolis körde och det var lika mycket vinter. Att du inte hört talas om det låter väldigt märkligt om du bor i Stockholm? SL:s "fantastiska" upphandling där man trodde att ett 500 miljoner lägre anbud med utökad trafik skulle fungera var ju i i alla lokala nyhetsmedier varje dag ett bra tag.