Polis skjuter hund i Malmö

Sv: Polis skjuter hund i Malmö

kl
Jag tyckte det var dåligt hanterat, först pepparspraya hunden, vad trodde de att den skulle göra? lägga sig ner och spela död? förvånansvärt att den inte sprang i väg då, och sedan skjuta 15 skott. Låter jäkligt oproffsigt. Sedan så stod det även i artikeln att tre personer hade stått och hejat på!?:crazy:
De kanske inte bara var så att han bestämde sig för att ta en tugga av sin nya ägare.

Men hur är det nu med pittbullarnas (:p) grepp? Nu frågar jag då jag har hört väldigt olika, bla att de kan "låsa" käkarna och en massa annat, man vet ju inte riktigt vad man ska tro på :confused:

Hur då?
Jag tyckte inte filmen var grym. Att polisen sköt flera skott tycker inte jag är grymt, en säkerhetsåtgärd, om inte annat.

Filmen är inte helt grym och äklig och titta på, däremot stod det inte i tidningen som jag uppfattade det. För i så fall skulle det stått

"Efter att polisen sprungit efter hunden ett par hundra meter och i full förtvivlan sprutat pepparspray i ögonen på hunden beslöt de sig för att skjuta den med 15 skott i självförsvar. Tillägas bör att hunden under pepparsprays jakten enbart försökte gnugga sina ögon mot gräsmattan."

därför tycker jag det var grymmare i filmen än i tidningen....

Vad spelar det för roll om några av skotten missade?

Jag ville poängtera att polismannen inte verkade kunna sin sak på detta område. Antingen onödigt många träffande skott på en hund (än vad som behövs), lr som jag misstänker en helsikes massa missar!! 15 skott!!???:smirk:

Sak samma.. jag tycker att dom gjorde ett dåligt jobb om jag utgår från den fakta jag har. Men det är MIN åsikt.:)

Jag ville poängtera att polismannen inte verkade kunna sin sak på detta område. Antingen onödigt många träffande skott på en hund (än vad som behövs), lr som jag misstänker en helsikes massa missar!! 15 skott!!???:smirk:

Sak samma.. jag tycker att dom gjorde ett dåligt jobb om jag utgår från den fakta jag har. Men det är MIN åsikt.:)

I arktikeln så stod där att det var sex skott som missade.

Men vem f*n står och filmar allt detta och läggar in det på youtube! .. Dålig människa som gör det...

Jag tycker att de kunnat skjuta hunden med en såndära pil så att den somnar, och sen ta den till veterinären och avliva den ..

Men vem f*n står och filmar allt detta och läggar in det på youtube! .. Dålig människa som gör det...

Jag tycker att de kunnat skjuta hunden med en såndära pil så att den somnar, och sen ta den till veterinären och avliva den ..

Att någon filmar är väl inte fel? Även om jag inte reagerar på att det blev fel här så är det inte fel att diskutera det, och utan film ingen diskussion, händelsen hade ju skett ändå.

Men det där med bedövningspil låter bra, men det finns säkert en anledning till att det inte används. Kan det vara så att hunden själv drar ut sprutan och den inte hinner verka, och att de ändå får skjuta???
Har vi tur blir vi informerade av någon annan kunnig ( PL kanske) om varför det inte används.

Nejdå, det är väl inte fel med att filma det.. men jag tycker inte att dte är en sak man lägger ut på Youtube.. :cool:

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 515
Senast: Sel
·
Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
4 161
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 889

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka