Polis skjuter hund i Malmö

Sv: Polis skjuter hund i Malmö

..måste tilllägga att kommentaren "de här hundarna kan man inte kontrolera" är mest bullshit, finns allt många mysiga kamphundar här på buke som dessutom bor i barnfamiljer!!

Det har varit en väldigt lång tråd om det här, ska se om jag hittar den.

Den hade bitit sin ägare, eller ja bitit, den hade rent ut tuggat på sin ägare ganska ordentligt. Att de sprejade den var väl kanske inte så klokt, men den skulle avlivas, det tycker jag absolut

Jag tycker, då som nu, att dom skötte det hela extremt illa.

För det första behövs inte så många skott om man nu ska vara en duktig skytt, För det andra behöver man inte jaga en hund och spraya den, när den bara springer och vill gnugga ögonen. Dom hade kunnat använda sin kunskap (hundförare finns det i Malmö, duktiga också) och lite list istället för att skjuta hejvilt och hoppas på en träff. Det var ju inte som så att hunden försökte slakta poliserna direkt..

fy farao :mad: varför sprang dom runt och sprajade (pepparsprej tror jag) på den????!!!!???? dom kunde ju för fan tagit och fångat den med en sån tång dom andvänder på animalpolice i Usa.. och fy fan att dom bara skjuter den ute och med så dåliga skott... min pappa kunde gjort det bättre...

Ush nu blir jag lite orolig över våra andra hundar.. jag försöker inte få polisen att verka korkad eller så men det var väldigt dåligt gjort..

Och jag tycker inte att man ska avliva alla hundar som bits då dom flesta hundar har en orsak till att bita.. men det verkar som om det är en större grej om en så kallas "kamphund" biter en människa eller om det är en ex: jack russel eller schäfer...

detta är vad JAG tycker och tracka inte mig för det utan skriv istället vad ni tycker :smirk:

stackars hund iallafall

Pepparspray ..

Inte konstigt att hunden far omkring okontrollerat om den får pepparspray i ögonen.

Hunden borde ha avlivats, men inte alls på detdär sättet .

Usch

Ok att de skjuter den men för helvete spreja inte nån jävla pepparsprej på den! Blev så jävla förbannad, sen var det några skott, varför inte bara ett enda så är allt över.
Fan jag blev ledsen och upprörd. Fånga in hunden o skjut den sen för att vara träffsäker :mad:
Jävligt illa skött av dem. JÄVLIGT ILLA!

Jag tyckte att de skötte det bra efter omständigheterna. Förutom sprejen då.

Tyckte det sköttes illa,först jaga den med spray och sen skjuta den med flertalet skott..en duktig skytt hade gjort det på ett skott!

Och,absolut mest snyggast skött,hade varit om dom fångat in hunden och avlivat den på klinik!

För avlivningen,den är rätt,men inte på öppen gata med "ett helt magasin",för den var ju inte speciellt aggresiv mot poliserna,så den hade nog kunat infångats!

Jag tyckte det sköttes dåligt! :eek:
Hur svårt hade det varit efter de hade sprayat hunden att få fast den med en fångstpåle så att de hade kunnat skjuta ett riktigt skott som träffade med en gång?
Upprörande att de lät hunden plågas så.
Jag säger ingenting om att hunden skulle avlivas, det tycker jag absolut. Men det hade kunnat göras på ett mycket humanare sätt!

skötte det bra efter omständigheterna? förutom pepparsprej lät de den gå runt en stund o klia sig. och skjuta några skott INNAN de träffat den rätt? :/
Att hunden avlivas är såklart rätt eftersom den gjort saker som inte är OK.

Jag är helt inne på samma spår som squarepants.
Tycker att trots att hunden skulle avlivas ska den inte behöva lida precis innan den dör :crazy:

Humanare avlivning tack.

Jag tycker, då som nu, att dom skötte det hela extremt illa.

För det första behövs inte så många skott om man nu ska vara en duktig skytt, För det andra behöver man inte jaga en hund och spraya den, när den bara springer och vill gnugga ögonen. Dom hade kunnat använda sin kunskap (hundförare finns det i Malmö, duktiga också) och lite list istället för att skjuta hejvilt och hoppas på en träff. Det var ju inte som så att hunden försökte slakta poliserna direkt..

Som skytt så umgås jag ganska mycket med poliser, då vi tränar i samma lokaler. Den svenska genomsnittspolisen skjuter som höns. Så jag är nog glad att han valde att tömma magget istället för att skjuta av ett ben eller nåt. Att de såg ut och "fjanta" efter med tårgas tror jag är ren och skär rädsla. Bara det att de sparkar till hunden för att kolla att den verkligen dog av 15 skott i kroppen tycker jag visar en sorts rädsla.

Jag håller med om att det kunde ha gjort snyggare.

fyfan:cry: hörde ni hur hunden gnydde efter dom första skotten! Varför inte fångat hunden med fångstpåle för att sedan tas till vet. för avlivning!? Eller iallafall avlivning med vapen på RÄTT sätt, alltså inte skjuta hunden lita varstans otaliga gånger:mad:
fyfan...

KL

Okej, orkade väl inte riktigt kolla efter gammal tråd, tyckte bara det var hemskt! Jag förstår inte riktigt resonemanget kring hela grejen...och nått jag inte tål är "kärringen" snack efteråt om att sk. kamphundar borde förbjudas! Borde vara körkort på hund helt enkelt!!

Har inga ord.. :cool:

hundar ska inte förbjudas, Vissa människor ska förbjudas å ha hund. :cool:

1,va det poliser eller lekte dem det PUCKON
2,Vadå förbud,har själv ingen så kallade kamphund men det måsste ju kunna lösas en då
3,spray vad f_n tänkte dem på va det inte lika bra och avliva han på en gång om dem endå skulle göra det, istället spraya hunden så den ramlar och vinglar,
4,hörde flera skott,träffade dem ej på engång ,en polis som ska skuta ska faktiskt kunna skuta rätt och inte flera skott
%,sparka på döda e som kliva på en död
ja tragiskt säjer jag bara.:confused:

delvis knapp

nu vet ju inte jag att det är så.. men det kan ju faktiskt mycket väl tänkas att ingen av dessa poliser har någon som helst hund/djurvana.. att de bara är vana att använda sin spray på människor som antagligen reagerar på ett helt annat sätt än en hund.. och kanske trott att hunden med spray i ögonen skulle stanna upp och ja, "ge upp" eller nåt (tänker mig hur jag antagligen skulle reagera med nåt sånt i ögonen, dvs hålla mig för ögonen och kanske sätta mig ner.... )

Sen kan ju jag tycka att alla ärenden där hundar är inblandade ska skötas av en hundpatrull.. men dessa är det ju tyvärr inget överflöd utav

Senast ändrad:

Tänker inte kolla på filmen, klarar inte av sånt...
Men efter att ha läst vad folk skrivit här förstår jag vad det handlar om, läste om händelsen på internet för ett tag sedan.

Riktigt jävla vidrigt gjort av poliserna, förstår verkligen inte hur dom kan hantera en sak så illa.
Visst var hunden bevisat aggresiv men att skjuta den öppet som dom gjorde, nej det gör man bara inte...
Och att använda pepparspray på ett djur, hur i helvete tänker dom då, det här är ingen människa som lägger sig på marken och ger upp utan ett djur söker ju skydd och försöker komma undan...

Efter det jag hört om händelsen och läst om det så handlar detta om dom mest inkompetenta poliserna jag någonsin har läst om!
Fy fan, hoppas detta gav dem personliga följder...

//Joel

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 515
Senast: Sel
·
Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
4 161
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 889

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka