Jag lyssnar en del på radio P3-poddar på jobbet, morgonpassets gästprofessor och PP3 är favoriter. I övrigt är det bara två poddar jag följer nu:

Pira & Bråding - äntligen en djup intervjupod av två personer som ej är män.

Apport hundskola - hundpod! Mina kompisar gör den och de är så himla bra att jag rekommenderar den till alla hundpersoner jag känner. :up:

Jag älskar poddar,

Brukar bli en hel del P3, dokumentärer osv. Men även vetenskapsradion osv.

Annars så lyssnar jag på Kära barn, trots att jag varken har barn eller är intresserad av att skaffa barn. Men deras röster har en otroligt lugnande effekt på mig :grin:

Sen gillar jag även ridsportspodden och hästsnack. :)

Är det svenska du vill ha? Då har jag tyvärr inget att komma med, lyssnar bara på engelska.

Men om du gillar Creepy podden och mysterier och så kan jag varmt rekommendera The thinking sideways podcast, Sword and Scale, the message och The generation why podcast.

Finns många flera på samma ämne. Mina poddar handlar oftast om brott, mord och olösta gåtor eller om serier jag följer för tillfället.

Är det svenska du vill ha? Då har jag tyvärr inget att komma med, lyssnar bara på engelska.

Men om du gillar Creepy podden och mysterier och så kan jag varmt rekommendera The thinking sideways podcast, Sword and Scale, the message och The generation why podcast.

Finns många flera på samma ämne. Mina poddar handlar oftast om brott, mord och olösta gåtor eller om serier jag följer för tillfället.
Följer både svenska och engelska och de du räknade upp nu ska jag definitivt kolla upp.
Älskar också att lyssna på poddar om brott, mord och olösta gåtor. (Y)

Följer både svenska och engelska och de du räknade upp nu ska jag definitivt kolla upp.
Älskar också att lyssna på poddar om brott, mord och olösta gåtor. (Y)

Min favorit är The Thinking sideways, mycket intressant.
Finns hur mycket som helst inom den här kategorin men tyvärr faller många pga dåligt ljud eller produktion. Både Sword and Scale och The generation why har lite tråkiga röster och dåligt producerat men innehållet är intressant.

Några andra som jag inte hunnit lyssna på än men fått rekommenderade är: True crime, Criminal, True murder och Here be murders.

Sen finns ju alltid Welcome to Nightvale. En påhittad historia om en stad, kan endast beskrivas som wierd :D

Skakar liv i en gammal tråd istället för att göra en ny..

Rastlösa jag har varit alldeles för ledig, alldeles för länge och har därför begett mig ut i podcastdjungeln för att ha något att göra om dagarna. Tidigare har jag lyssnat på Morgonpassets pod och P3 dokumentär, som fortfarande är två av mina favoriter.
Nya på favoritlistan har hittills blivit:
Vegopoden - ny, bara ett avsnitt än, men väldigt lovande. Kan vara intressant även för icke-veganer. Med Kitty Störby Jutbring och Mattias Kristiansson
Hasse och Hundraåringarna - Hasse Brontén intervjuar gamla personer om allt mellan himmel och jord. Riktigt mysig :love:
Om krisen kommer - Pod från Myndigheten för samhällsskydd och beredskap. Otroligt intressant!
Allt du velat veta - Namnet säger allt :angel: Kul att lära sig lite nya saker om saker jag inte ens visste att jag ville lära mig något om.
Framgångspodden - Har bara lyssnat på några få väl valda, men väldigt inspirerande och intressanta personer än så länge.
Ångestpoden - Om psykisk ohälsa
Historiepodden - Väcker den sovande historienörden i mig
Mordpodden - Finns bara säsong 1 än så länge. Tar upp mord som skett i Småland. Gillar ändå, trots min obefintliga anknytning till området.

Ska snart ge mig i kast med Fredagspodden med Hannah och Amanda, hört att den ska vara bra.

Om man gillar datorspel så har P3 Spel gjort ett par specialpodar om bla dota (där man kan höra mig ställa en fråga) & CS som är väldigt bra.

Oftast vid mockning eller slit i trädgården blir det en blandning av:
Klotet - Miljöfrågor
Verkligheten - Aktuella ämnen
Tendens - Kortdokumentärer
Snedtänkt - Kåserier med Kalle Lind
P3 Dokumentär
P1 Dokumentär
P4 Dokumentär

Förutom de dokumentärer jag fastnar för från P1, P3 och P4 Dokumentär lyssnar jag bara på två poddar mer aktivt:

- Creepypodden - Välproducerad med upplästa skräckhistorier som ofta är riktigt bra. Rekommenderas starkt!

- Släktband - En podd om släktforskning, men utan att man egentligen behöver släktforska för att lyssna. I den tar de upp spännande och intressanta men okända personer/händelser från det förflutna, ofta utifrån ett tema. T.ex. olika kriminella personers öden eller människor som "rymt" från Sverige och hamnat i alla möjliga olika äventyr ute i världen.

Lyssnat på We love horses och Ridpodden, men finns inga nya avsnitt. Nu lyssnar jag endast på hundpodden Vår bästa vän. Funderar på att börja lyssna på Vegopoden och Apport.

Liknande trådar

R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
944
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 489
Senast: Fiorano
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 723
Senast: Sasse
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 236
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar