Sv: PNH Tjatter...
Jag gjorde som du sa CaliforniaSwed!
Började med Obe, svårt att få honom ut från hagen.. Gjorde the circling game och han gick fint 2 varv sen brakade det loss när tussan började gnägga riktiga hingstvrål! Han satte av på två röda och bockade, sparkade bakut mot mig i en konstig korvform! Sprätte grus på ett plåttak så han fick ännu mer fart och jag hängde i för blotta livet

men kunde inte låta bli att fnissa ändå, varför vet jag inte. Skräckblandad panik kanske?
Tvärnitade.
Han var jättespänd så jag försökte gnugga lite med sticken men han märkte den knappt..
Fick honom att backa lite.. (känns som om jag gör alldeles för mkt på en gång med mitt klumpiga sätt)
Vi kämpade på så till slut slickade han sig om läpparna och kikade nyfiket på mig..
Så då la jag av

, ännu en pärs att få in honom till Tuss eftersom hon gillar att sparka dem när de kommer in i hennes hage så jag fick driva henne ner i hagen för han vägrade gå in.. Svettdroppar
Sen tog jag ut henne fastän det inte var meningen. Hon ville följa med mig ut så jag tränade lite friendly game och porcypine vilket hon blev skitsur över eftersom hon tycker att det e hon som flyttar mig, she is the boss hoss! Var mkt noga med att gnugga med sticken så hon inte skulle bli förbannad!
Så det gick lite sisådär men vi slutade vid ett bra tillfälle tror jag..
Sen stod de där i hagen och kikade på mig under lugg och kunde inte riktigt förstå vad som hade hänt och vad som hade tagit åt deras människoslav

"HOW INTERESTING"
Faktiskt märkte jag skillnad när jag skulle ta in dem att hetsen var mkt bättre, lugnare.
Kanske berodde på att Obe gjorde nog ett par mil i hagen i full fart! Den pojken har fart!!!! De som menar på att Frieserhästar e lugna och slöa, kom och hälsa på hos mig!
Jag sålde en travare för han var alldeles för fartig för mig och köpte mig hans tvillingbror!