PNH Tjatter...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter...

Marks! Jag har tittat på ett Kimberwick Myler med c3 mundelen! Det kostar 300 kronor på en när affär lite skillnad från 1500 för ett bett jag inte vet om det funkar. Min Jaz bara HATAR vanliga bett alla varianter, hon är ju Cob och jag såg ngn stans att de har tjock tunga! Lb är hon ju så c3 skulle kunna vara hennes grej! Men cradle betten är så snygga *skäms*...

Igår longerade jag damen utanför hans box och han var LUGN!!! :cool: Skönt! Blir en träning ikväll innan jag separerar dem halva dagarna så jag kan träna PNH utan större olyckor förhoppningsvis... Lite bilder på hur han är i hagen var dag... Håller på att dela upp hagarna, ursäkta röran i hagen (ska städas nu i helgen om vi bara får igång 4-hjulingen:devil:)

http://[URL=http://s225.photobucket.com/albums/dd166/satterstina/?action=view&current=obe016.flv][/URL]

http://[URL=http://s225.photobucket.com/albums/dd166/satterstina/?action=view&current=obe018.flv][/URL]

*kl*

Nu har jag packat allt i stallet och sitter här och väntar på att sambon ska sluta jobbet. Sedan bär det av till Tubbe och ikväll kommer jag och Nokkis att försöka att examinera Level 1.
Håll tummarna för oss!
*nervös*

Jag har också ett Kimberwick bett med C3 mundelen. Min häst är ju en Welsh Cob med bred tunga och stor mun så han har 5,5" tums storlek på sitt. Han älskar det iaf!
Jag har ett med mundel C3 och med de stora D-ringarna också, men det föll inte herren lika bra i smaken pluss att det var skitsvårt att få i Fluitity tyglarna i de små öglorna....

Jag tror att det Myler bettet som du hittat för 300 kr är värt för dig att prova iaf...
Jag tänkte som så när jag köpte mina bett att min häst kanske kan få ett riktigt Cradle senare.... När jag vunnit på triss eller nåt...:angel:;)

Hej
Är det någon av er som har parellis western sadelpad? I så fall hur lång är den, jag har funderat på att köpa en, men med min kortryggade häst så vet jag inte om den passar. Paden som jag har idag, så jag är jätte nöjd med, är en Professinal´s Choice pad som är 93cm lång (barrelracepad) Så den får inte vara längre än den, hittar inget info på hemsidan heller om någon längd. Någon som har en sådan och skulle kunna mäta hur lång den är.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har gjort det! Risit utan nått!! WOWOWOWO!!!! :love: ahh har ju liksom tagit av huvudlag på hemväg,men då tänk,ja men hem går de ju bra. Så här om dagen tg jag ut honom helt naken hoppade upp å så bar de iväg,fuskar lite med rep runt halsen löst hängadne och vilken känsla! att han lyssnar fast han är nordis å gräset äxer sig grönt över allt men inte så han går dit utan han Lyssnar på MIG! :love::love::love:

Nu kämpar jag vidare med damen som har tiant upp och blivit riktigt sällskaplig och lyhörd och för en godis kan den damen göra väldigt mycket har jah upptäckt :angel:

ANg padden så finns de 2varianter en vanlig "fyrakantig" en rundskirt ska be Kompisen mäta sin :)

ANg padden så finns de 2varianter en vanlig "fyrakantig" en rundskirt ska be Kompisen mäta sin :)

För mig spelar det ingen roll om den är rund eller fyrkantig, det är längden mot ryggen som inte får vara för lång. Men be gärna din kompis mäta.

Den mer fyrkantig är längre ca 80-81 cm. Den mer rund skuren är ca 12-13 cm kortare (tror jag). Jag minns inte men det är en stor skillnad. och den sålde jag till skjootans kompis.:angel: hennes häst är också kort i ryggen. om du har en kort ryggd häst så skulle den som tillhör NP passa. Den längre är mer tänkt för andra vanliga fyrkants sadlar och folk som har XL NP.

Hej

Är du säkert du vill inte komma nästa måndag med den där drake?:angel::p

Red, som är så snäll har sina utbrått och min tanke var "I aint gettin' on that!

Tjaaaa så de kan gå de kommer vällan en te mig åsså hoppas jag! *stort behov* rider ju så mycket jag ju *hint hint* :D

Tänkte bara informera om att examinationen gick bra och vi är numera godkända Level 1 :bump:

Tack :bow:

Känns skönt att ha grejat det, nu är jag så inspirerad att jag gick och köpten en sådan där stor gymboll nu på lunchen och ska förbi en leksaksaffär på hemvägen och inhandla en rockring :D

Här ska det lekas!!!

racerkorv och skjootan tack! :bow:

Introducerade den nya gymbollen för pållen igår, han tyckte den var helt okej och jag fick till och med studsa den mot honom när han var lös i hagen :love:

Ikväll bär det av till Uppsala igen för återbesök, sedan blir det 3dagars vila för pållen och sedan ska det börja lekas.
Han behöver bli mer nyfiken och kunna fatta egna beslut (ställa fler frågor) så jag ska se om en massa lekar kan locka fram detta.
Har ju 3dagar på mig att fixa en massa leksaker, någon som har någon smart idé på vad man kan införskaffa eller göra.
Sambon har redan lovat att bygga en vippbro och så har vi nu en gymboll, en rockring och tunnor och hinder.

Vaaaaarför ska jag ha en data kille för som inte kanbygga ;) fasenvad kul för dig! Vill ochså ha en lekpark till hästarna med dvs saker! Du får ta en massa bilder och komma förbi här vet jag BAAAARA 18 mil extra från Uppsala :D

Finns det att köpa såda där jätte stora bollar här? Jag tänkte beställa en från parelli men finns dom att köpa, du får gärna tipsa vart man kan köpa en sådan där stor boll. En vippbräda skall byggas här i sommar, så lekparken blir lite större.

I går skickade jag in videon, på dom 2 övningarna som jag klantade till på. Så nu har jag på allvar börjat med level 2.

Var lördagskurs bra, berätta vad gjorde ni?

En helt vanlig pilatesboll går bra. Det har jag en. En stor grön, som ponny försöker ställa sig på :angel: Han är en redig fotbollsspelare ska du veta :D

En sådan har jag redan, men jag tycker den är så liten. Dom hade en mycket större på kursen, som var så skojig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera...
53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
59 684
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar