PNH Tjatter...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter...

Haha.... jag har en tvååring som står och tittar på när jag håller på med hennes mor. Om jag inte systematiskt plockar bort ALLT av rep eller läder så äter hon sakta men säkert upp det. Pannband är jättegott för att inte tala om repgrimmor! HON är lb introvert så det stinker ända tills man sätter press på henne då exploderar hon in i höger hjärnhalva och blir livsfarlig...henne ska jag rida in hade jag tänkt mej;-)

har du testat med att kasta borstar sjäv? I förgår fick jag kasta torkad hästskit på tvååringen när hon tänkte skrämma bort mej från mathinken.... MYCKET effektivt, hon BUGADE och bockade sig fram till hinken sedan;-)

Men sanningen att säga, det blir faktiskt bättre hela tiden, bara man som sagt...är envisast...

Ja en recensionssajt där man recenserar affärer, saker och tränare...vore nåt kanske. Men vilket bråk det skulle bli:bump:

jajajajaaaa det vill jag!!! å så kul sk abygga lite i helgen som kommer,just nu r ögonenigen murade :crazy::cry:

Lille damenmin är så härlig å man hittar hennes triggar me rå å mer å just nu är hon förälskad i dennya varmblodet som flyttade till mig :love: å de är sååå söta men jag har förklsarat för henne fel ras men en förälskelse är okie å vad hon trånar ;)

jag brukar kasta småpinnar på honom ute i hagen om han är tjurig (han surar alltid när jag vill lägga på honom eksemtäcket ute i hagen, jag förstår honom det är ju som en kroppsstrumpa det där täcket!). Ofta blir han så paff att han bara måste komma och kolla vad det är jag sysslar med :D
Jag har testat på den andra hästen i stallet med, hon blev skitsur och gick därifrån.

Jag har köpt en slags repfrisbee till hundar och låter honom leka med den, så nu får jag ha mina borstar ifred igen! Ska ta med kameran upp en dag och ta lite bilder, både när han kastar frisbee och spelar fotboll :D Jag gillar den ponnyn!

*kl*

Jag skulle behöva er hjälp.
Det är så här att jag läser till teckenspråks- och dövblindtolk och ska om två veckor hålla i en 15 minuters-redovisning på teckenspråk. Redovisningen kan handla om vad som helst och man ska kunna allt utantill.
Mitt val var självklart: PNH.

Men nu är jag begränsad till 15 minuter. Vad ska jag ta upp och vad är relevant med tanke på att åskådarna inte är hästintresserade för fem öre.
Jag tänkte nämna seven games men jag behöver några kloka parelli-ord(språk?) att översätta till teckenspråk (vilket inte alltid är det lättaste).

Så vad tycker du att PNH går ut på och innebär? Något konkret och lättförståligt även för den som inte kan något.

cs: Ja jag och min kompis ska till Birmingham har även bokat in oss på middagen på lördags kvällen ska bli så skoj...

Hej alla :-)

Kan någon av er PNH-människor snabbt förklara circling game för mej, de olika faserna vill inte sätta sej i mitt minne och vad var det man skulle göra om hästen började gå i för snäv cirkel, dvs kommer för nära?

Såhär långt är jag med, man står framför hästen och ber den backa med porcupine-game med tryck på nosryggen sen visar man hästen riktning med höger eller vänster hand beroende på vart man vill att den ska gå.
Men skulle man dra i bandet om den inte går? och i vilken fas skulle pinnen lyftas? Var skulle man röra den med pinnen, på bakdelen eller på halsen?

Här är det totalt hjärnsläpp just nu ;-)

Great! Vilken bord ska ni sitter vid? Vi och Shaka (som sälan synas här:grin:) ska åka torsdag innan så vi kan gör en stor shopping dag vid the Bull Ring på fredag. Har du sett att de har lagt ut menu för middagen? Stanna ni också på Holiday Inn eller?

"Den tränaren som först fick in mig på NH för ett par år sen var ju inte direkt den bästa för oss, hon var väldigt.. hur ska man säga? "Hästen lyssnade inte direkt, slå!" ungefär så. Och min häst är väldigt LB introvert, han gör det han vill varken mer eller mindre. Om man ber snällt så kanske Kanske! han kan tänka på saken och återkomma imorgon. "

Hej! Vet du vad, jag tänkte precis som du innan jag gick med i Parellis. Jag har oxå en sån häst *hehe* Men vad skulle Alpha stoet göra? Stå å vänta på att han ska flytta sig?

Jag har fått mycket klart för mig efter att ha sett LHB kursen, det är ett tips. Jag har oxå kännt mig lite ensam, men NU känner jag en frihet. Jag har mina hästar o det räcker lixom, visst skulle det vara kul o träffas MEN det är ju så långt till allt kul och jag som har småbarn...Jag får nöja mig o jag känner mig, just nu nöjd men jag gjorde det inte innan jag gick med i Parelli.

Kramkram :-D

hej!
Vet ni vart man kan köpa begagnad level 1 eller någon som har möjlighet att bränna en åt mig:grin:
har så dåligt med pengar just nu och vill sååååååå gärna börja på riktigt.
fick hem intro videon som är gratis och är såld....:bow:

sen undrar jag lite över skaer och ting..
de säger att man inte ska börja med en häst som är nervös av sig fören man kommit till level3..
men jag har bara 1häst och han är sådan...
just nu leker vi bara och det går okej ibland. :angel:

cs: Vi sitter vid bord 3, har sett att där är en meny men inte bestämmt vad jag ska äta. Bor på Holiday inn birmingham airport vet inte om det är samma eller om det fler hotell som heter liknande??
Har du varit på detta hotellet? Vet du iså fall om det är långt till nec arenan?

1:a titta på ebay.

2:a Det är bara en "guide line". För många köpa hästar som de kan inte hantera de mm eller de bara gör saker värre och undra varför det inte fungera. Du kommer förstår mer när du titta på mer matrial.

Jo det är den vi stanna på med. Det finns två. Jo vi stannade där förre året. Bra service och trevlig personal. Det ligger ca 2-3 miles från NEC men när du kommer så boka du en gratis shuttle som köra oss fram och tillbaks från hotellet och NEC. Bättre kan det inte vara. Vi är vid Bord 1. Före året startade jag middagen och tänkte kanske vi blir 8-10 st max men det gick snabbt till ca 65:eek: och i år är vi begränsad till ungefär samma antal:grin:. Det kommer blir rolig att får träffa dig. Vart sitter du i NEC då? Vi är block 5, row A seats 106-108. Bara 2 months 3 weeks :banana::banana:

Vi inte ignorera dig. (jag prata för mig själv nu) det är bara så lite tid på data och det ta så lång tid att skriva såna inlägg med detaljer. :( Hoppas att någon annan kan skriva nåt...:angel:

Kan svara då att när hästen kommer för nära driva zone 1 bort (även zone 2 hjälper), resten av hästen följer after.

Om ingen annan svara så kanske imorgon jag har mer tid.

CS: Jag och min kompis sitter på rad D men vet inte exakt var för det är hon som bokat biljetterna, hoppas bara att det inte blir att man hamnar för långt ner eftersom det är på marken.
brukar vara inne och läsa på parelli forumet och såg att det var fullbokat på middagen tur att man var ute i tid :)

Jaha, då har man lekt porcypine game så det smäller om det!

Ledde min häst bort från en andra då den satte av i full sula åt ett annat håll! Min pålle tvärvände och satte av medans jag insnurrad i rep gjorde en vid båge i en form av saltomotal och landade så jag tappade luften..
Med svullet knä och nästan avbruten arm (kändes så) var jag tvungen att få tag i pållen för att prova igen.
Men hästdynga mellan tänderna så kom jag leendes mot honom och gick iväg åter igen (men med lust att mörda båda två på plats:devil:).
Han skulle promt inte vara med mig utan med sin fästmö så jag fick vackert backa honom när han försökte dra iväg..flytta han hit och dit..
Sen stod han ganska lugn då gick jag in för att tvätta av all dynga och kolla vad som behövdes sys annat än min självförtroende.;) Älskar Parelli!:banana:

Jag är inne på Parelli nu, men behöver lite hjälp. Det är ju aldrig fel menar jag. Tränaren som vi började med var inte "renodlad" Parelli, och ville att man skulle slå. Efter att ha tittat på en del filmer med Parelli verkar det inte direkt vara hans filosofi.. Det var så jag menade :) Inte dalta med hästen, men inte slå skiten ur den heller. Mer.. kompromissa, är det rätt ord?

Nu har ponny faktiskt fått upp farten rejält :D Han bockar och hoppar hinder (nästan utan att riva ner dem först) och galopperar utan tjat. Han börjar tycka det är lite kul i alla fall. :)
Ärligt talat har han blivit riktigt bra på att hoppa :D Hade byggt en liten terrängbana i skogen med 5 hinder, det högsta runt 50 cm. Använde det jag hittade, så det var ju inga snygga hinder men hästen hoppade nästan varje gång! Men nu har skogsmaskiner kört ner alla hinder utom ett :cry:
Vi har gett oss på padockhoppning med, med lite olika reslutat. Ett kryss på knappt 40 cm var visst för mycket och han sparkade ner ena bommen så det är ett halvt kryss och en bom. Eller så rammar han tunnorna hindret ligger på så bommarna flyger. Men han kommer över i alla fall :D

Jag tror middag kommer också blir jätte mysig. Jo, den fyllde up så fort:eek:. Jag är jätte glad att så många vill vara med.

Hur går det med armen? Synd att du kan inte vara med häst på clinic...det låter som det behövs:rofl::rofl:. Nej, jag är helt säkert att du kommer får han i ordning snart. Men vi ska ser dig som fotfolk eller hur. På fredag ska de flesta ta sin L1 assesment. Sen blir det L2 lör och sön.

Jag är jätte excited:banana:för detta clinic. Ska blir spändande att ser hur PNH håller sina clinics mot andra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera...
53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
59 684
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2