PNH Tjatter...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ta hem de åt folk så hittills så har jag taget in 7 st. 6 beg. och en ny engelskt från tyskland. Och tjejen som köpt den sa, VILKEN SKILLNAD!!! Båda i hennes sits och i hästens skrit. Jag hade en quarter som passade i ingen sadel så jag köpt min första pad och var såld direkt. Man skulle aldrig tror att lyfta sadeln up bara 1-2 cm skulle gör så stor skillnad. :eek: men man känna det direkt.

Jag vill hitta en beg. engelskt till min Aus. Stock saddle. Och sen har jag 2 långa western, hade en kortare men sålde det nyligen till en kompis. Jag vill att alla ska har en!:banana: Så att gör min del för hästar så hälpa jag folk ta hem paddar. :laugh:

Jag har beställt en saddle men det kommer inte till Aug. :cry: hittade en Fusion (den som kom förre NP) på nättet, och tänkar att ta hem den om jag får det för en bra pris. För att testa den, sen sälja vidare after min andra har kommet.

Jag är en tok att sadlar ska passa rätt och hästen ska vara bekväm och hittills så har jag inte hittat nåt som kommer i närheten till paden. Sadeln ska vi se när det kommer.:D

Det är meical felt (vet inte vad man skulle kalle det i svenska) och en typ aktig neoprene men det är annorlunda. Det andas mer en en neoprene gör. Sen halka den inte runt heller när hästen blir svettig heller. den är sorts vill jag säga prefererad (stavning? Små typ hål).

Beställa från ebay det är billigare där också. Men samtidet man vill inte slanga ut pengar heller när man inte vet vad de kommer ut med i aug. Det kan vara att de kommer har samma L2 men vill ta bort den så att folk inte spendera för mycket innan den nya produkten kommer ut. Hmmm, how intresting!
Jo, kredit kort är nu laddat!!!:bump::bump:

Förreseten jag köpt en keps på ebay med en savvy saying på den...

"Don't make me pick up my stick!"

Sen att den är en av mina favorit ord språk från pat...pga att jag använder det båda på hästar och min man;), jag tänkte det var perfekt!

Sv: PNH Tjatter...

Ah, här måste det skickas efter en padd, helt klart :d Såg att e***sjö hade för 4100:-.....

Ebay e bra! Jag har köpt min stick där ;) En gul med svart savvy string...Klatschit! Mycket bra ordspråk, hehe.

Jag är oxå en tok på att sadlar ska passa..Det har inte varit lätt inte.

Oj då. Kollade nu på P sida. 2400:- med frakt o då tog jag en theraflex padd o 1 st shim till. DET tyckte inte jag var farligt...?

Ja här i sverige kostar det alldeles för mycket.:eek:

Jag har köp somsagt en ny från tyskland men de andra har jag köpt via ebay. Allt mina rep och grimmor mm. Allt var mycekt billigare där. Det ända jag kunne inte köpa var sadel:grin:Det komer då och då en Fusion men det är inte ofta och folk nästan betalla mer på ebay än vad en NP kostar.:crazy:. Såg en P pad var över $300 på ebay idag. Jag har taget hem de för ca. 2000:- beg. Så det är att man shoppa lite.Men 2400:- är inte så farlig men tänk på saker att när det är skickat från Parelli så skiver de vad inköps pris är och då kommer tullen på den med ca. 500-700kr (ibland mer beror på hur de skicka det).Det kanske är mer lönt att köpa från tyskland för den kommer direkt till dörrn utan tull så du vet exakt vad du betalla utan en överaskning.

Kollade up det just nu..
Theraflex + 2 shims + frakt (UPS 2-3 dagar max till din dörr) = 2970:- ca samma pris från usa med efter tull (minst) + en extra shim.

Jaha, där fick jag svaret på varför jag fick betala 663:- extra på mitt paket från USA. med LHB (ebay köpt)...Jag som tyckte jag fick det såå billigt...TULL:devil:

Bara så jag förstår rätt nu. På parellis sida står ju en viss +% VAT och då har man väl betalat det redan?KOllar tullen igenom paketet i sverige oxå? (fatta nada)

Ja, Tyskland ja. Men jag inte prata så bra tyska vet du...:(

Föresten, jag har funderat på rep! Kan man inte köpa det nånstans o göra grimskaft själv av? Såg på ÖB hade typ båtlinor.. Bara en fundering, nån som gjort själv?

Kramelikram, nattis!

När du beställa nåt från usa och de skicka det vidare brukar de inte lägga på "tax" Men när värde summa överstiga en viss summa så är det skatte pliktig. Jag brukar begär att jag får det skrivet under $80.00 så går det genom tullen utan problem om det är inte läder produkter t ex., Det stoppas direkt. Moms betala du på paketets värde och frakt +tullkostnad. så om paden kostade 2300 med frakt och kanske tullen ta ca. 150:- så slut summa blir ca. 3062:- i slut ändan. Tullen bara stoppar paketet pga 2 saker, vad är skrivet för innehåll eller om väarde överstigar ett vis summa.

A) Köper du från Parellis sida är tull och allt inräknat (det brukar bli ungefär lika mycket som rabatten för att man är medlem;-(
Köper du på Ebay från Usa måste du antingen få dem att skriva att dte är en gåva och att värdet är ringa eller betala tull.
Tyskar kan oftast svar på engelska frågor, jag handlar från tyskland rätt ofta utan att kunna tyska.
B) Jag gör alla repgrejor själv, det är jättekul och de blir precis lika bra, men vanliga båtlinor från öb funkar inte. du måste ha dubbelflätade polyrep och de måste ha rätt tyngd och böjlighet. De är ganska dyra men det bli way out billigare än att köpa färdiga. I USA är repgrejorna billiga men frakten blir hutlös pga tyngden!

NGN intresserad av level 1?

NGN intresserad av Liberty paketet? PMa i så fall!

Åh va bra att veta det om extrakostnad med frakten vid beställning av rep från USA! Har tänkt köpa ett sjumeters rep därifrån, (samtidigt som L2 packet...) men jag kanske fortsätter med mina hemmabygda rep ändå.

Har även knåpat ihop en stick själv av en glasfiberstolpe och lite flätat rep som skydd runt om. Har inget orginal att jämföra med så det funkar bra :-) Hittade ett hyfsat rep som string hemma i en låda, men nu väntar jag på att få min röda string på posten :bump:

Sv: Re: PNH Tjatter...

Jo, de kommer ut med nåt nytt men det kommer släppas i Augusti i Birmingham. Det är snack att det är en ny L3 och L4 och and säger nya L2. de har just gjort om L2 skulle vara intressant att ser varör de måste gör om det ändå. :crazy:

Jag verkligen hoppas för nya L3-L4...nu är det bara vänta till Aug. till att ser vad det är.:crazy::crazy::cry: Jag vill veta NU!!!

Jag kan bara saga att ni ar pa ratt spar.... :p sitter har i Pagosa just nu. Mark Weiler berattade massa spannade saker sa spara pengarna och kop en extra vaska till SC i Birmingham :D

Ps. Min leasehast ar en kandis jag har Little George, han ar heeelt underbar :banana:

Så även L2 blir nyare och värt att vänta (en hel lååång hästsommar...) på?

Tack tack CS o Racerkorv :)

Vart köper ni era rep då? Kul att höra ni gör själva :)

Filosofen har det spännande hör jag, va kul! Little George... :love:

AHHHHGGGGGG:devil: Jag är SÅ avis!!!!!!!! Lilttle George:mad::cry::p

Jag önskar så in i hellsikis jag var med dig! Jag undra om jag skulle får kunna låna Scamp?:love::love:

Vi saknar dig och hoppas du har så kul. Snälla hålla us uppdaterat då och då!!!

Har försökt att ser om jag hittade dig i den nya video/reklam om första vecka i Pagosa Springs. Inte lyckades då. Men såg en Rund Mexican med en Haflinger...would of never guessed the two together. :D

Stor Kram och Lycka Till

Sv: Re: PNH Tjatter...

Ja, var kan man köpa rep hyfsat billigt?? Mitt rep blev som en strypsnara runt min arm när jag drogs efter Obe.. Det är inge vidare bra rep... trots att det ska vara ett horsemanship rope..
Var i tyskland får man tag i parelli grejor? www.???

Berätta mera...vad är det som är pågång :confused::confused::confused: för en som inte har möjlighet att följa med till Birmingham...är så nyfiken:)

Nej jag har inte det...bara tittat :d Tycker oxå det är svårt med tyskan.... Men är inte det "gamla" L2an som de säljer där?

CS:Vadda for video????

Har hander sa mycket sa man ar helt tom pa andra tankar an nuet. Det ar valdigt roligt, men mycket! Lektioner pa fm med gruppsamling och genomgang av gardagen. Sedan teori med hela kursen i 1-2 timmar och en timme efter lunchen vid 3-tiden ar det workshops. Sa schemat ar verkligen spackat. Man trillar i sang och somnar som en stock kl 20-21 och vaknar inte forran klockan ringer vid 06.

Vi har "traffat" Pat en gang, han kom in och sa hej och alla tjoa, klappa och busvisslade.Men nar det sluta sa han "Ar det allt...?" sa da borjde alla igen. Jattefanigt tycker jag. Det ar det enda jag har lite svart for med har, kulten som ska skapas kring honom som person. Men jag har varldens respekt for allt hastkunnande man kan fa har. Helt fantastiskt!!!

Little George ar verkligen helt annorlunda an nagon av min egna! Valdigt intressant! Kommer att lara mig massor, an sa lange har jag mest haft kul, sa jag njuter sa lange det varar! Kommer sakert att fa ett eller annat bryt under dessa veckor. Manga knappar som blir tryckta pa!

Tyvarr far vi inte beratta vad som ar pa gang men det ar vart att halla i planboken till augusti. Det kommer sakert att komma ut specialerbjudande pa hemsidan i samband med releasen. Det brukar det ju gora. Ha det bra allihopa!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera...
53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
59 684
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar