PNH Tjatter...

• Hästhantering
  • Trådstartare Trådstartare CaliforniaSwed
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 336
  • Visningar Visningar 90 504
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo det är så synd att folk säger de "träna/lära ut" Parelli men de fatta inte principen bakom det. Det är samma med anra metoder/filosofier också. Att folk blanda Horsemanship (och många gånger dålig vid bäst) med Natural Horsemanship.

Önskar att fler skulla hitta hit med. :banana: Att ser att vi som du sa "komprimissa" med hästen.:D

Jag har en tvärtom problem. jag har en sto som är jätte duktig på banan men "falls apart" ute i skogen...:grin: därför jag har 8 hästar...en för varje komfort zone:rofl::rofl:

Sv: PNH Tjatter...

Jorå, jag har råkat ut för det med. Det är rätt ord, kompromissa med hästen. Jag tycker det är så svårt med LB hästar, lättare med RB hästar för mig i allafall.

Jag var inne o kollade o skulle köpa L1 o L2 med utrustning till hästen, dom har tagit bort det! Shit oxå, nu när man har pengar...
Såg på medlemssidan att de ska uppdatera L2an...hmmm?
Så jag får väl väääänta *blää*

Haha, vi får korsa min "antipadock" med din "antiskog" så får vi en kanonhäst :p Fast om det finns risk för att den ärver Figges förkärlek för att kasta saker och se galen ut.. Njaa...
Han har faktiskt inte lika stora problem med padocken längre! Sen jag börjad klickerträna har han fått upp både fart och vilja :) Släppte honom lös på banan idag, han har varit lite snubblig igen (var sån i höstas med) så jag skulle se om han galopperade normalt utan att gå omkull. Fy fasen vad han galopperade! Bockade och sprang som en tossing, men stannade på en femöring när jag bad om det :) Det var riktigt kul att se! Han var som en unghingst igen!
När han är på det humöret är han rent av riktigt snygg ;) Sträcker upp sig och tar i med hela kroppen. Han lär väl ha träningsvärk i en vecka, men det var det värt :p

Söker på ebay för det är hela paketer eller mycket som är billig du kan beställa hem alltihopa för en bra summa.

De har just gjort om L2 så jag tror inte att de göra om den MEN...en fågel har skvallat att det är L3 som kommer ut ny och möjligtvis även L4:banana::banana:Då släppa den nya produkten i Augusti när vi är i Birmingham...ni vet att jag kommer hem med en tung väska. Har redan börja spara tills det.

oj måste åka min man har bjudet mig ut till lunch...:love:

#424 Jasså de släpper de nya i Birmingham vad skoj :laugh:
Har oxå börjat spara men då kanske man ska spara lite extra, det blir
en lätt packad väska när jag åker dit och för hoppningsvis fullpackad när jag åker hem:banana:
Bara 3,5 vecor kvar till level 2 kursen, ska bli så skoj.:banana:

När vi åkt över före året så var jag tvungen att tiga en kartong från hotellet för att får hem allt jag köpte:o:angel:

här är det bara en vecka kvar till Level 2!:banana::banana:

Sv: Re: PNH Tjatter...

Hovslagaren var här idag och Obe har börjat med nya saker! När man lyfter hans hovar för att verka/kratsa så lägger han hela tyngden på och släpper man inte så står han på knä tills han lägger sig ned!!!:eek:
Hur löser jag detta???
Hela tiden något nytt, bet hovslagaren i hans hängslen...:devil:
Kör han porcypine game med allt?
Nu är de i separata hagar nästan hela dagar för att sära på dem mer men nu e han väldigt osäker och nervös. Hoppar för ingenting i stort sett, jag förstår att han känner sig orolig och osäker men borde han inte lugna sig lite till slut eftersom de är i hagarna bredvid varann.

:eek:bet han i de fina orange hänglar?!? Chopper fick han rätt på ryggen.:angel:

Först ser du till att han har sina fötter i rätt plats så du vet han har lättare att hålla sin egen balans/vikt. när han lutar på dig så dra du lätt hans hov/ben mot dig istället. för att hålla balansen så måste han vika vikten andra hållet. sen när han står rätt du lätta up på trycket. Inte för snabb då blir han av off balance. När du försöker hålla hans vikt för han (som känns mest naturligt för oss) är det lättare att trycka mot den för hålla balansen. Så gör tvärt om, dra istället.

Detta råd är faktis dela ut till mig av Pat själv i mitten på 80 talet!:D

:o oops jag ser nu att jag missade några bokstav...hjärna går fortare än fingranar kanska?!?

***OBS till er som tänker köpa L2!!! Läst i Savvy forum De producera den inte längre och det är slut hos Parelli.

Så om ni vill har den så är det beg. eller en type Ebay försäjlare som har de ny som gäller.

MEN HUR KAN DE SLUTA PRODUCERA DEN???? Jag har letat överallt, de kan ju inte sluta tillverka den?? Jag går/är i upplösningstillstånd!! Jag skulle ju precis köpa den.....:cry:

De kan ju inte bara ha en level1 o 3 o sen 4, de måste ju ha en 2a o sälja? Har glott på ebay men har inte tagit steget än, de kanske lägger till nåt om de fixar nya 2or?

Föresten, nån som har theraflex padden? Såg i nya Savvy Times att en tjeja hade padden o en barbackapadd över. Det blev jag lite sugen på. Mmm...Har en bomlös SBS Flexion, men hästa är så svankig så jag funderar på dessa shims på mittregionen där.

Kramelikram!

Så där är bägge mina hästar, den stora lägger sig hela tiden om man drar benet mot sig...Funkar inte ju:o:mad:

Har du testat, funkar det? Hur i *morr* gör du då?

Så gjorde Figge när han var ny i stallet, mot alla utom hovslagaren! Vette fasen vad vi gjorde för att lösa det, jag antar att han helt enkelt tröttnade på att greja så förbaskat.. Hovarna blev ju kratsade ändå menar jag.

Mina gör bara det med hovslagarn...jag vet inte hur vi ska lösa det. Skämmigt ju. :o

HI!

Nu har jag hittat att de tänker komma ut med nya level 2 i mitten av juli ...

"Yep....a friend called them this morning because she wanted to order L2. They said they took it off the website because they are coming out with a new one in 8 weeks and didn't want people to be upset.

Sooooooooooooooooooooo, save your $$, bigger and better things are coming! "

:bump:

Jo, de kommer ut med nåt nytt men det kommer släppas i Augusti i Birmingham. Det är snack att det är en ny L3 och L4 och and säger nya L2. de har just gjort om L2 skulle vara intressant att ser varör de måste gör om det ändå. :crazy:

Jag verkligen hoppas för nya L3-L4...nu är det bara vänta till Aug. till att ser vad det är.:crazy::crazy::cry: Jag vill veta NU!!!

Theraflexpad har jag några (bästa sak som finns i världen:D) och jag har en barback pad också men jag bara använda det till att bytar hagar och den är helt otrolig som bareback pad men har inte prova båda till sammans. Men det måste vara gudomlig att rida på plus bättre för hästen. Att använda det till en bomlös skulle också fungera och som du sa använder shimsen så blir det en bättre passform.

Gud, va spännande! :laugh: Vi får väl väänta o se. ;)

Ja, efter att ha sett deras dvd om sadlarna o theraflexpadden så måste jag ju köpa en sån iallafall. De verkar ju kanon. Min donna har verkligen opponerat sig mot sadeln så det har varit svårt å hitta nåt rätt. Har du till western elr eng padd? Du hade några stycken sa du? :eek: Sadlarna verkar ju oxå kanon, hade du en sån? Det har jag nog aldrig råd med:crazy:

Jag har beställt en parelli ball today! :D En stor grön skojig sak som vi ska leka med här, de hade gått ner i pris så whatta heck!:bump:

Ha de gott! Kramelikram från en som vill VINNA PÅ LOTTO!

Vad är det för material i theraflexpaden? Ser ut som neoprene på bilden, men är det verkligen det? Är lite småsugen på att skaffa en :p

Hade precis bestämt mej för att beställa L2 vid nästa löning nu på måndag, men tydligen måste jag krångla mer för att få tillgång till den... Varför? Varför??
Har mailat till US och fått reda på att L2 inte kommer att finnas förrns i Augusti.

:confused:

Jag är också sugen på en theraflexpad :)
Vi får skicka iväg en beställning :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera... 53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
59 712
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka