Sv: PNH tjatter part III...
Här kommer mina svar. Kanske har svarat tokigt nånstans..hmm? Men det var så jag såg på frågorna. Dessa är de hästar jag haft längst i mitt liv
1.Ras(er)
A. Connemara/irish cob korsn Fatima
B. Islänning Baldur
C. Paint/halvblod/arab/irish cob korsn Majsa
D. Shettis Parodi
2.Horsenality
A. RB ext/int LB int
B. LBext/int
C. Lb ext/int Rb int
D.RB ext LB ext/int
3.Innate characteristics
A. (ledarsto)Känslig, misstänksam o pålitlig
B.(ledarvalack) Pålitlig, busig, starkt psyke ROLIG Alltid med på allt!
C.(stoig mycket social) Lugn, glad, Känslig, lydig
D. (Vill vara ledare, skulle säkert vara det..)Känslig, starkt psyke, busig, med på allt, älskar vatten.
4.Learned behavior
A. Gick inte med på nånting i stort sett, var man dålig ryttare/ledare fick man veta det. Jag hade alla problem som finns med henne.
B. Gick med på allt, gjorde sitt yttersta så det var inte så bra alla gånger.
C. När jag köpte henne så var allt bara positivt, folk kom o gav henne godis o klia henne. Hon hoppar ur hagen när hon blir ensam, skiter i hindren. Hatar tristess o visar det.
D. Går emot tryck när hon blir för hårt pressad mentalt , mycket känslig för det. Folk var inte riktigt att lita på när jag fick henne som 2åring, mycket bakrädd...
5.Spirit
A. Medium-high
B. Medium
C. Low-medium
D. Medium
6.Talang
A. Freestyle absolut! Älskade långa nya turer. Körning
B. Allt utom hoppning, Liberty mest.
C. Lära sig nya saker, ska gärna hålla saker i munnen(ta med pinnar hem från skogen å så) Mycket rolig med klassiska dressyren vi påbörjade.
D. Älskar tömkörningen(mm gå först men så lydig), så jag hoppas hon blir en bra körhäst. Jag är lite orolig för att hon går emot tryck vid vissa situationer men vi får jobba på det.
7.Huvudsaklig inriktning
A. Skogsmulle, allround
B. Skogsmulle, dressyr
C. SKogsmulle, dressyr
D. Skogsmulle, körning,