PNH- Någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH- Någon?

OK Vad säger ni? Den 16, 17 & 18 så är ni bjudna hit för en PNH Träff. Kanske lägga lite mot matet, Men annars det är bara för att har kul med folk som har samma intresse.

Det finns plats för båda du och häst. Mycket att göra. Igen "utbildning" men att vi kan jobba tillsammans på samma nivå. Vi kan även filma oss för våra L1 eller L2 Assesments. Så att det är äntligen gjort och finns hjälp att göra det. Grilla lite, rida ut, bada. In other words...Have a shit load of fun.:D

Datum kan ändras också så det kan passa oss alla eller hur?

Jätte bra att du känna sig sugen för det igen. Ta det lungt bara. :banana:

Åjåjåj, vilken aktivitet det varit här inne :D Mycket man missat på 2 dagar!

KUL Belliz att du är träningssugen och jätteroligt att din häst är så modig när du är i närheten :)

CS: Menar du redan nu i mars? Jag hade gärna kommit men jag har helt enkelt inte råd att ge mig ut på några fler roligheter förrän i maj tidigast :cry: Vi ska åka skidor i mars och det kan jag bara inte avboka för då blir jag nog skild....:devil: ...min man har stått ut med mycket hästfasoner och mycket pengasvinn tilllika....;) MEN blir det fler tillfällen så kommer jag som ett SKOTT!!

Jag har ju bara den nya L2 och där var inte så mycket om samling, ska låna den gamla och kolla lite. Intressant att se vad som sägs där. Jag fick med mig mycket ifrån kursen med Honza ang samling, och så känner jag att det finns mycket att hämta ifrån det jag lärt mig under mina år i den "barockridningen" (himla fånigt ord :p tycker jag men ni fattar vad jag menar.) som man kan skala av och använda utan all "micromanaging" som existerar i BR.

Alyssa: länk till en sida om stretchning http://home.swipnet.se/horse/dokmassage/stretching/plansch.htm försökte febrilt hitta bilder på "bergsgete" men lyckades inte. Här är länk till en bild på "chrunch" av en EXTREMT vig och vältränad häst.
http://www.hauteecole.ru/en/photogallery.php?id=65&gid=1&min=9
Bergsgeten är när hästen står med sänkt huvud och fötterna tätt undersig ungefär som elefanter på pall på circus om du fattar vad jag menar. :p

och några på underbar ridninge :love:
http://www.hauteecole.ru/en/photogallery.php?id=138&gid=9&min=9
http://www.hauteecole.ru/en/photogallery.php?id=71&gid=1
http://www.hauteecole.ru/en/photogallery.php?id=74&gid=1

ÅH så måste jag berätta vilken UNDERBAR dag vi haft Hobbe och jag!!! Vi spenderade 3 timmar "doing nuthin" bara solade och gosade och lekte lite. Å när vi bara slappade och stekte oss som bäst så LA HAN SIG ner och SOMNA brevid mig :love: Jag började gråta :D blev så himla rörd!!!!

:o :o Ooops.. Jag glömt att skriva 16-18 Juni....:o :o

Senast ändrad av en moderator:

Har ni sett den 20 minute video av PNH elever? Där var en tjej i rosa. När jag såg denna video jag grätt och ringde min kompis som kom och grätt med. När man har så nära kontakt med en häst det är så underbart :love: .

Jag kan nästan blir rörd att tänka på det. :cry: Det låter så myssig.

jaaaa! Juni kan jag ju!!! Kommer gärna och tar gärna sällskap från GBG/Västsverige om det är fler:D

Den videon är jättefin, var längesen jag såg den nu!

Ja det tjejen i rosa är min inspration. Denna kontakt villje har med min. Och du ser att det är bara matte som gäller.

Vad kul!!!:rofl: Ser verkligen fram emot det:banana: Räkna med mig o min pålle!!! Vilken bra ide! :bow:

Kul idé. Synd bara att man bor i Norrland så det e nog inte så tvär enkelt att bara åka ner med häst och allt.... :( Det hade varit skoj att träffa andra PNH-are.

Filosofen--> Va underbara bilder... nästan så man får en knut i magen. Gick in på sidan och kollade lite mer... fanns även horribla bilder på sämre hästhantering som fick mig att må illa...

Senast ändrad:

Åhhh va in på hemsidan idag och kollade lite och vad ser jag...mini Camp här uppe i norr (dessutom är det inte så långt hemifrån) i slutet på mars månad! Gör dom så bara för att jag inte har råd och möjlighet att delta då?!!! :cry: :cry:
Jag som hade lovat mig själv att när det väl blir någe här uppe så skulle jag vara med, helst nu när vi har en svensk tränare.

Typiskt! Bara att hoppas att det blir nå fler mini Camps här uppe i år.

Bubbaz skrev:
Filosofen--> Va underbara bilder... nästan så man får en knut i magen. Gick in på sidan och kollade lite mer... fanns även horribla bilder på sämre hästhantering som fick mig att må illa...

Ja visst är de hemska! De som gjort sidan kämpar för att få reglering för hästhantering i Ryssland. Där finns inga djurskydddslagar :cry: Jag köpte en DVD Horse Encyclopedia som han gjort för rysk TV om hästhanteringen i Ryssland och hur man egentligen borde hantera hästarna. Det sorgliga är att mycket stämmer överallt i världen och definitivt i Sverige också! Jag tror att man även kan ladda ner filmen från den sajten.

Tack så jättemycket!:banana: Jättebra sida verkligen! Har skrivit ut allt så jag kan ta med det till stallet! :rofl:

Hej mina vänner!

Igår flög jag av min häst för första gången i världshistorien! Hur det gick? Bra, bara bra! Men det sa en hel del om oss och vart vi står. Om vi går tillbaka till dagen när jag var i ridhuset och kramade sargen....det här var inte på samma vis...men ....nästan...
Från marken fungerar det mesta för det mesta...Från ryggen blir det bara värre och värre...Förr va han som en liten ask i min hand....Nu gör han allt för att testa mig...kan lugnt säga att det står 5-0 till pållen!!! Han har snäppat upp en massa steg....men det har inte jag (tydligen):crazy: . Konstigt nog känner jag mig inte lika uppgiven denna gång....snarare fashinerad! "God he´s smart"!:cool: Måste gå tillbaka å se vad det kan vara som jag har missat (slarvat) med....
Ska ut och rida i em....har redan listat ut vissa saker som jag måste tänka på och framför allt göra!

Det är synd att han är för gammal för att släpa med sig land och rike runt....annars skulle ju en PNH-träff med er vara helt toppen....:rofl:

Kramar i massor!:banana: :bump:

Hmmmm, How intressting! ( med hakan mellan tummen och pekfingret).

Jag är glad att höra att du är inte depremerad över detta. Vad det är kul att löser problemar. Nu börjar det blir intressant,eller hur? Alla dina kunskaper (och jag vet du har) kommer dyker up. Häng in there! vi är på din sidan. Vill också ser att "score borden" (lite sveng-elska) går mer åt ditt håll. :D :banana: :banana:

Var också in o kollade lite mer nu...Tvingade mig själv...Det är ju så man får en annan sorts knut i magen av att se det här...:cry: Det är bara att titta runt i sin egen omgivning...Kommer aldrig att förstå varför de tvingar hästarna med hjälp av t ex inspänningstyglar, nerspänningsgrejer, spön o sporrar...:confused: Det var mycket därför som jag slutade på ridskolan!!!

Antingen jag är blind eller dum (:devil: ingentingen från dig Carre). men var hitta ni bilder. HAr försökt två gånger on inte lyckades...hjälp.:angel:

Men du kan väl komma utan häst då? Man lär sig mycket på det också! Och bara träffa likatänkande är ju jättekul!!!:rofl: Det blir ju inte kortare väg utan häst, men kanske enklare...

Horse traid union långt upp till höger och sedan horror nå´t!!!

Alyssa skrev:
Men du kan väl komma utan häst då? Man lär sig mycket på det också! Och bara träffa likatänkande är ju jättekul!!!:rofl: Det blir ju inte kortare väg utan häst, men kanske enklare...

YES, that's right! Själv klart om din gamla vän vill stanna hemma kommer du utan häst. Finns mycket att göra ändå. Ohh ojoj..tänk på alla S**t snack som kommer att flyga. Du vill inte missa detta, eller hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 313
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
446
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV