Plötsligt sug efter alkohol?

Rullgardin

Trådstartare
För några dagar sedan fick jag helt plötsligt ett orimligt stort sug efter alkohol. Jag fattar verkligen ingenting :confused: Jag provade alkohol först som vuxen, dricker bara ibland i vissa sociala sammanhang och det blir ungefär en gång varannan månad. På senare tid ännu mer sällan då jag haft fullt upp med plugget och helt enkelt inte har haft tid. Har aldrig känt mig sugen på alkohol förut men nu har jag cravings för det som om det vore choklad. :crazy:

Så min fråga till allvetande buke är då naturligtvis vad detta skulle kunna bero på?
(och nej, jag kommer inte att dricka bara för att jag är sugen på det. Mest tycker jag att det är irriterande, räcker det inte med att jag är sugen på sötsaker när jag har mens liksom :mad: )

Kanske är det inte alkoholen i sig du vill ha? Utan kanske någon känsla du får när du är påverkad? Avslappnad, full av energi eller vad det nu må vara som gör att du gillar att dricka ;)

Äsch, det är väl inte värre än att man kan bli sugen på aprikoser eller smågodis? Vad som helst kan ju vara en trigger - någon reklam på tv, någon som dricker goda drinkar på något tv-program, någon doft som påminner om någonting etc. Kan ju vara vad som helst som gör att du får ett sug.

Jag kunde bli sugen på alkohol när det var kallt hemma och jag frös om händerna. Alkoholen vidgade kapillärerna och det kändes "skönt", i med att det gick att slappna av på ett annat sätt.

Har inte varit sugen på alkohol sen jag skaffade värmefilt :grin:

Jag kan bli så sjukt sugen på Coca cola nån gång ibland, dricker det typ ett par gånger i månaden (typ bara när vi köper hem ett "meal" av något slag från snabbmatsrestaurang) så är absolut inte någon storkonsument, men igår var jag bara tvuuuungen att ha :o Skulle väl kunna vara samma grej?

För några dagar sedan fick jag helt plötsligt ett orimligt stort sug efter alkohol. Jag fattar verkligen ingenting :confused: Jag provade alkohol först som vuxen, dricker bara ibland i vissa sociala sammanhang och det blir ungefär en gång varannan månad. På senare tid ännu mer sällan då jag haft fullt upp med plugget och helt enkelt inte har haft tid. Har aldrig känt mig sugen på alkohol förut men nu har jag cravings för det som om det vore choklad. :crazy:

Så min fråga till allvetande buke är då naturligtvis vad detta skulle kunna bero på?
(och nej, jag kommer inte att dricka bara för att jag är sugen på det. Mest tycker jag att det är irriterande, räcker det inte med att jag är sugen på sötsaker när jag har mens liksom :mad: )
Fast är det alkoholen i sig eller sorten? Jag kan ju bli sugen på ett glas vin men det är ju för smakens skull, ett glas ren sprit typ vodka skulle inte fungera som ersättning för en whisky för mig.

Precis som @Mia_R kan jag bli sugen på en viss sorts alkohol ibland, men det är ju inte alkoholen i sig som jag vill ha då.

Just nu har jag en gigantisk flaska Baileys Hasselnöt hemma, den går jag och nallar lite på då och då (ett halvt shotglas i veckan, kanske). Så himla god, som godis! :D Ett glas vin eller annan alkohol är bara totalt ointressant i dessa situationer.

Fast är det alkoholen i sig eller sorten? Jag kan ju bli sugen på ett glas vin men det är ju för smakens skull, ett glas ren sprit typ vodka skulle inte fungera som ersättning för en whisky för mig.

Håller med. Jag kan bli sugen på vin, men hela känslan av det. Ha tiden, ro att njuta, stämning. Inte på väg någonstans, helgkänsla. Och smaken. Tillsammans med mat. Att dricka en vodkadrink hade inte stillat något av detta.

Whisky är för brett för att funka så för mig. Mången blended populär whisky smakar närmast ren sprit och tillfredsställer inga smaksinnen. Men jag förstår konceptet...

Liknande trådar

Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
19 667
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har skrivit det förut: det verkar som om det är nånting varje tisdag, som gör att jag inte är i form. Idag var jag arg, ledsen...
Svar
0
· Visningar
269
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 233
Senast: Korven
·
Träning Min häst, som i alla år har varit superenkel att lasta, har helt plötsligt börjat krångla. Förr har han alltid gått rakt in, jag har...
2
Svar
29
· Visningar
3 861
Senast: millan71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar