Tack SweetPanther! Ja det får bli egenremiss till sahlgrenska nu.. Bor 10 mil ifrån så det är inte långt alls.
Och tack Philisophia! Vad bra! Ska absolut komma ihåg det om jag till slut skulle få operation.
Det ser dock mörkt ut på den fronten nu.. Som vanligt har jag bara tråkigheter att komma med. Önskar så att jag någon endaste gång kunde ha något roligt att berätta för någon.
Igår ringde jag endomottagningen för att kolla varför ingen ringde på torsdagen. Sköterskan skulle påminna läkaren om att ringa.
Ringde patientnämnden och de skickade mig vidare till patientrådgivaren för endomottagningarna i regionen. Hon jag pratade med där gör en anmälan om att organisationen inte fungerar och om det dåliga bemötandet. Hon rekommenderade mig att söka mig till Sahlgrenska istället då endomottagningarna här fungerar dåligt och knappast kommer att bli bättre inom den närmaste tiden.
Ringde privatkliniken för att kolla när mitt papper på vad vi pratat om kommer (blev lovad det den 11 nov) men det var inte skrivet än. Bad att få hem en kopia på mina journaler iaf som jag kan bifoga min egenremiss till CEM. Det gick utan problem, vilket är trevligt. På endomottagningen på sjukhuset får jag inte ut journalerna någonsin utan måste begära ut dem med blankett..
Sedan ringde jourendon på kvällen igår och meddelade att tumören var så liten att de kan inte orsaka mitt mående. (Trots att jag vet att det ofta räcker gott och väl med små förändringar). Jourendon har dessutom bara läst journalerna från sjukhuset vilket innebär att han bara har dåliga anteckningar från herr Gubbstrutt ifrån Juli att gå på. Sedan dess har det gått snabbt utför.. Men det spelade ingen roll.
Mina provsvar är bra enligt jourendon och alla symtom jag nämnde (även angående cushing samt mitt höga kortisol) har inte med tumören att göra. Han sa att mitt kortisol är helt normalt och att mina sköldkörtelvärden i juli var helt normala (mitt kortisol är högt utanför referens, hämmas inte tillräckligt av dexametasontestet och sköldkörtelvärdena i juli var de som gjorde att privatläkaren satte in levaxin...)
Jourendon sa bl.a att "Buffalo hump" (fettknöl på nacken) inte är ett symtom på cushing. Han sa också att flera andra av de symtom jag nämner, tex. bukfetma, manlig kroppsbehåring, bristningar, minnessvårigheter och extrem trötthet, inte heller måste vara det. Jag sa att jag såklart vet att det inte måste vara det men likväl finns ju symtomen där i klump och de är läskiga. Ingen respons.
Jag kan få komma och ta om sköldkörtelproverna om ett år. Han sa också att de inte kan följa upp mig då de inte hittar något endokrinologiskt fel.
Det måste jag i sådana fall hitta en vårdcentralsläkare som gör.
I sådana här fall har jag fått veta att man iallafall ska kontrollera tumören med jämna mellanrum så att den inte växer vilket jag också sa till honom men det höll han inte med om.
Jag ifrågasatte det hela upprepade gånger men han var fan stenhård. Hjälpte inte att jag påtalade att en annan endokrinolog tycker det är solklart att utreda hormonproducerande tumör. Och jag som höll mig så lugn och saklig, hade mod att ifrågasätta (på ett snyggt sätt) flera gånger och dessutom nu är superpåläst i ämnet. Inte ens då kan någon lyssna
Det han kunde erbjuda mig var en remiss till labbet på endomottagningen så jag får ta om sköldkörtelvärdena inom ett par månader istället för ett år. Men han ville inte träffa mig trots att jag önskade det. Det fanns inte skäl nog för det som han sa.
Han sa emot vad jag än sa oavsett vad det handlade om. Jag hade nog kunnat säga att jag skulle äta tacos till middag och han hade sagt emot det också på ren vana... Jisses.
Försökte få tag på privatläkaren men det var lönlöst nu inför helgen tyvärr.
Hoppas bara att detta inte sabbar för min egenremiss. Försäkringskassan kommer såklart att bråka jättemycket, nu är jag ju "frisk" i endons journaler. Men CEM borde väl kunna se samma sak som privatendon ser. Hoppas jag. Just nu skiter jag i om jag får vänta tre månader (utan inkomst) på tid hos CEM. Är så vansinnigt trött på detta nu! Känns som att jag kommer må såhär för evigt.
Skitliv