Jag måste passa på att fråga hur det går för @asfaltsflickan också? Har det blivit något MRT?
Inte ännu - jag ska tydligen få sköldkörteln punkterad och kollad först. Dexametasonhämningstestet verkar ha varit normalt, för det känns som om de har släppt Cushings-spåret lite, även om de fortfarande inte alls vet vad som är fel med mig. Mina senaste sköldkörtelprover visade ett TSH på 48 (!) och ett fritt T4 långt under referens, trots att jag nu tar 250 mikrogram Levaxin dagligen. Och just att T4 är så lågt gör att de fokuserar på sköldkörteln istället för hypofysen - hade TSH varit så högt men T4 åt det normalare hållet hade det varit troligare att hypofysen spökade, men nu visar ju proverna på en "normal" hypotyreos, fast med den lilla egenheten att Levaxinet verkar försvinna spårlöst utan att tas upp.
Jag lämnade sex rör blod på Sahlgrenska i onsdags och har en telefontid med min endokrinolog nästa vecka. Jag hoppas innerligt att de kan komma något på spåret snart - jag är livrädd för att de bara ska konstatera att de har uttömt alla utredningsmöjligheter och släppa mig...