Nja, som sagt..jag håller inte med. Att man växer upp i samma hushåll innebär inte att man upplever samma saker eller ens förstår vad den andra går igenom. Mina vänner som sagt min uppväxt bättre än vad min bror gör, precis som att jag inte hade insyn i min brors liv. Bara för att man växer upp i samma hem har man inte samma liv och samma upplevelser. Även ifall det kan vara så ibland men oftast är det inte så.Det jag försöker få fram är att för vissa av oss är det just det att man växt upp tillsammans, att man haft en gemensam barndom, i samma hushåll, som gör att man kan ha den relationen. Att det kan vara omständigheter som gör att inte andra personer, inte ens bästa vänner, kan förstå dem på samma sätt som barn som vuxit upp i samma familj.
Så jo, nära vänner under uppväxten, som är hemma hos en såpass att dom mer eller mindre blir del av familjen, kan visst ha en sådan insyn och kan visst förstå en på det sättet. Det har verkligen inte med själva syskondelen att göra.
Vissa har som sagt tur och har den relationen med sitt syskon och upplever samma liv som sitt syskon, andra har den relationen med vänner istället för jo, vänner kan ha samma insyn och förstå mycket mera än vad syskonet gör.
Senast ändrad: