Sv: Planera och drömma om egen häst.
Jag har en tjej i stallet som alltid hade barnvagnen med sig i stallet. Och nu även när sonen precis börjat på dagis, kan han följa med när hon ska dit o hon kan rida och fixa ändå
Jag fixade jobb när jag väl bestämt mig att skaffa häst. Hade ju visserligen tur då jag fick ett.
Jag bor fortfarande hemma och betalar häst själv men jag betalar även för att bo hemma.
Lika mycket som det skulle vara o ha eget, ändå pluggar jag bara upp ämnen nu och går på CSN, Till hösten ska jag söka in till Sjuksköterska utbildningen, som är 3 år. å få vet jag ju att jag kommer att klara mig innom de närmsta 4 åren.
Dock är jag alltid jätte nervös när jag söker in. SÅ J*LA NERVÖS!
mår ju inte heller så bra under dessa dagar och oroar mig aldeless för mycket.
tex nu när jag skulle söka in till komvux i vår.
Var jätte nervös för att jag inte skulle få läsa heltid eller inte få godkänt av CSN, så jag har ju sökt jobb under tiden, iaf extra jobb vilket jag känner ibland att jag skulle kunna ha. Även känner jag att jag inte vill jobba heltid.. kalla mig dum men om jag ska jobba heltid vill jag ha ett jobb där jag kan åka ut till stallet på dagen och fixa och dona med pållan. hellre det än att komma när alla andra är där..
Nu har jag iallafall fått beskedet från CSN - jag får studielån och studiebidrag för heltid, och eftersom CSN tar beslutet efter att de sett allt som komvux har så antar jag att jag kommer få läsa alla mina 6 kurser i vår. Det blir tufft..men det är det värt.
Jag håller också på att gå en kurs på axelsons - Hästfriskvård och har två kurstillfällen till att gå innan jag är "utbildad Hästfriskvårdare".
Har även tänkt att till sommaren gå som lärling hos en hovslagare som min pappa känner
Jag har också tappskokompetens och kan då igentligen stryka Harmonies hovslagarkostnader och fixa det själv. När jag känner mig lite säkrare så ska jag börja göra det själv och få ännu lite pengar över till "annat".
Det är absolut en stor fördel att ha ett fast jobb innan absolut men själv har jag gått en helt annan väg. Jag vet att om det skulle knipa, vilket det inte gör just nu och kommer nog inte göra då vi kommer dra ner kostnaderna till hälften när vi går över på Hösilage(1.50kr/kg) ist för Hö( 3.50kr/kg)
Samt att stallhyran kommer gå ner från 2550kr/mån till 2050kr/mån. =)
Men som jag skrev innan, det är mycket klokt och bra att ha en bra ekonomi först, och de första åren jag hade henne hade jag fast arbete.
Fick sedan gå för att jag hade arbetat där kortast tid och de skulle dra ner på folk.
Jag sökte nytt men har inte fått något tyvärr.. så jag började plugga. Känns verkligen super och jag har all tid i världen att åka till Harmonie och spendera den tiden jag vill med henne. =)
Jag håller tummarna för dig och alla de andra som söker och längtar