Pizza med färska grönsaker

Bonita4

Trådstartare
Om man ska göra egen pizza med färska grönsaker och fetaost, lägger man på allting från början eller ska grönsakerna gräddas kortare tid än deg, skinka och tomatsås?

Sv: Pizza med färska grönsaker

Beror ju på vilka grönsaker du ska ha med det mesta lägger jag på direkt på degen. Som paprika, champinjoner, tomater, lök, oliver mm

Medans tex roccola och färska kryddor lägger jag på vid servering.
Personligen gillar jag tomaterna också "färska" och icke varma men det funkar inte för sonen :)

som Voff säger beror det helt på vilka grönsaker det är. Jag tycker tex blomkål är väldigt gott på pizza, finhackar den då och fräser halvmjuk i lite olja innan den åker på pizzan. Squash kan läggas på direkt, i tunna skivor, men blir lätt lite blaskig. Annat, som tex majs, rädisor morötter mm tycker jag inte passar på pizza öht. Men smaken är ju olika :)

Hade tomater, paprika, champinjoner, fetaost och ruccola och la på allt utom ruccolan direkt.

Det blev jättegott :D

Liknande trådar

Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 115
Senast: EZMK
·
Kropp & Själ Jag har vetat sedan barn att jag har mild allergi mot björkpollen (märks bara när det är som värst typ). Med tiden har jag dock märkt...
2
Svar
21
· Visningar
1 476
Senast: Harmomini
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 924
Senast: Mabuse
·
Mat Jag tycker mycket om smörgåstårta, men det blir inte så ofta att jag vare sig köper eller gör. Undantaget när jag är i Egypten. Det har...
2
Svar
21
· Visningar
1 587
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?