Pitbull drabbar oss alla.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Det finns många raser som tidigare använts till kamp o som inte har mkt kvar av detta. sen finns det pitbull, amstaff o korsningar av dessa som avlats på kamp mkt längre o fortvarande används till detta, därav statistiken som myndigheter i USA presenterat.
Alla som envisas med att försvara dessa raser bidrar enligt min mening till att puckona får tag på sina hundar o till puckon menar jag även de okunniga som inte vet vad de skaffar.
PL
 
Senast ändrad:
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Trissa skrev:
Oddsen är nog högre för att din schnauzer flyger på en kamphund, än tvärtom.


haha, det tror jag oxå! när jag är ute och går med min staff så är det inte min hund som hänger i kopplet och skäller och morrar så saliven stänker så fort vi möter en annan hund.
Min rent ut sagt skiter i andra hundar!
Men sedan så SkA man oavsett ras veta vad man har i andra änden av kopplet.


När folk frågar om det är en kamphund jag har:
Visst är det en camphund, han älskar att bo i tält!



All heder åt er som orkar med folk som vägrar förstå, jag blir grinfärdig när jag ser vilka dumheter vissa skriver.
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

olgaklara skrev:
*delvis kl*

Nyfiken på var du bor??

Här nere i skåne iaf ÄR det väldigt många attacker med just Pit bull eller korsningar med dessa.

Och det finns en orsak att dessa raser oavsett korsning eller ej är förbjudna i många delstater i USA. Där döms man till dryga böter om man har en sådan hemma bara i huset.

Alla ni som försvarar en sådan ras VAD är de avlade för??

American Pit Bull Terrier
from Marji Beach



Part One: History
Complete text copyright ©Marji Beach.

The modern American Pit Bull Terrier (APBT) can trace its roots back to England and the early 19th century. Crosses between “bully” type dogs and terriers eventually produced the modern APBT. Although not recognized as a “breed” and much smaller than the modern APBT, the early “bulldogs” were used as working dogs, controlling unruly bulls for butchers as well as farmers.

These “bulldogs” resembled, phenotypically, the modern APBT but were considerably smaller, weighing in at 15-30lbs. The courage and tenacity that made these dogs good at corralling dangerous bulls made them great at the blood sport of bull baiting.

The year 1835 saw the end of deadly bull baiting (countless thousands of dogs lost their lives to this “sport”) and the emergence of an even more sinister blood sport - dog fighting.

To understand the American Pit Bull Terrier, it is imperative to understand the breed’s fighting origins.

The lower class had used blood sports as an outlet for their frustration and aggression towards the monarchy - pit fighting was, in essence, an outcry and an outlet for that aggression. Dogs were bred to be courageous, utterly devoid of pain sensations (they, no doubt, felt pain but were bred and encouraged not to express that pain), tenacious and determined.

A quality that was never bred into them was human aggression. Human “aggressive” (aggression may not be the most appropriate term, it is more likely that these dogs simply had a lower bite threshold) dogs were undesirable as these dogs required extensive handling prior and during their fights - most of theses dogs were also family pets so no human “aggression” was ever tolerated.

Dogs that exhibited human “aggression” were typically killed, meaning that only human friendly lines were perpetuated and desired. It is highly unlikely, however, that these culled dogs were naturally more aggressive towards humans than their bred counterparts but their bite threshold may have been much lower meaning that it did not take much for them to turn around and bite their handler. Animals were bred for an increased bite threshold, as far as humans and only humans were concerned, which decreased the likelihood of humans becoming victims of dog bites.

In 1898, Chauncy Bennet formed the UKC, a breed registry aimed solely at the registration and acceptance of pitbulls. The AKC had wanted nothing to do with pitbulls, so Bennet sought to create an organization that would represent the breed as performance dogs. Mr. Bennet added “American” and initially dropped “Pit” from the APBT’s name but public outcry let to “Pit” being added back to the name - thus the American Pit Bull Terrier.

For a pitbull to be accepted into the UKC the dog had to have won three fights - a requirement that was later dropped. Another registry that was started solely for APBT’s, the American Dog Breeders Association was born in 1909. The ADBA was started by Guy McCord who was a close friend of one of the founding fathers of the modern APBT, John P. Colby. The ADBA was created to test the performance quality of a APBT without actual pit fighting; the ADBA’s main focus was on weight pulling competitions with a spattering of conformation shows.

The AKC decided to register Pit Bulls but under a different name - the Staffordshire Terrier, which was later changed to the American Staffordshire Terrier in 1972, or AST. Up until 1936, Pit Bulls and AST’s were physically identical. After 1936, AST’s were bred solely for conformation and their breed requirements became much more stringent. APBT’s were being bred for both performance (fighting) as well as conformation shows and the breed’s standard became much more lenient. The AST’s, phenotypically, became “flashier” with blockier heads, larger chests and a thicker jaw while the APBT’s varied phenotypically from lanky to stocky. Although the phenotypic expression varied in the APBT, relative weight, size and proportion remained constant and dogs over 60lbs were rarely seen. Both AST’s and APBT’s were bred to be exceptionally sturdy and extremely human friendly, not to mention athletic, courageous, and tenacious.


Alltså: den sk pitbull terriern HAR under tidigt 1900 tal varit avlad för kamp med tjur och senare med artfrände , oftast av samma ras. Den moderna hunden har senare blivit avlad som sällskapshund och skall som renrasig reggad hund ej ha tendens till aggressioner (vilket verkar stämma bra med alla renavlade hundar av denna sort och släktrelaterade raser). Jag tvivlar även MYCKET starkt på att en hund föds ondskefull och till en mördarmaskin utan ägarens inflytande. Kanske för att jag är en person som håller mig till logik :smirk: . Om pitbullen och dess släktrelaterade raser hade utrotats hade tillslut alla hundar fått det då det endast hade uppstått nya raser att föda och plåga till kamp. (Jag har sett många exempel på hur dessa hundar tränas för kamp, och jag har då aldrig någonsin sett ett djur få så mkt stryk av en människa. Jag är förvånad över att djuren ens överlver sina ägare då det pågår en fruktansvärd misshandel av dessa individer för att dom ska få sin blockering (som ej är medfödd) och angripa det dom är tränade att angripa ( i detta fall en annan hund). Detta gör dom inte med mod och beslutsamhet utan i ren ånger. Den enda gången dessa hundar får beröm är när dom hugger frenetiskt i något , gö dom inte det får dom så mkt stryk att det inte är klokt. Gissa varför dom fortsätter?
Detta har alltså ingenting med seriös uppfödning att göra , heller inte med rasen i sig. Jag är rätt säker på att den enda anledningen till att denna "ras" (även fast 99% är blandraser då jag tvivla rpå att kampfolk har råd att avla renrasiga hundar bla) är vald i dagens läge av idioter är just för att den har en enrom vilja vilket är och ska vara en BRA egenskap hos en brukshund som den faktiskt är. Om vi säger såhär: Pitbull har blivit ett skällsord för hundar med liknande utseende och blandraser samt släktrelaterade hundar bland icke hundmänniskor (oftast). Likväl som invandrare ofta relateras med brottsling. Och eftersom att ni drar alla jyckar över en kam? Drar ni då alla invandrare över en kam som brottslingar? (För att göra en jämförelse)

Att ta era åsikter på egentligt allvar går inte. För det märks så väl att ni har noll erfarenhet av hundrasen.
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

deathworship skrev:
När folk frågar om det är en kamphund jag har:
Visst är det en camphund, han älskar att bo i tält!
:D Den ska jag prova nån gång! Jag brukar förvånat säga, "oj, jag vet inte, vad är en kamphund?" Sällan man får nåt vettigt svar på det.
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Det räcker nästan att titta på vilka sorts människor som SYNS (dvs. anfall och bett) som äger en PB-korsning? Det handlar ju om att fel människor till stor del köper denna ras just för att den är "respektingivande". Och då snackar jag inte om familjer som vill ha en cool hund. Mycket gäng och kriminella som söker sig just till PB och amstaff plus alla tusentals korsningar.

Jag har själv träffat ett fåtal renrasiga PB, många Amstaffar, Engelsk staff plus blandningar. De människor som jag träffat har varit ansvarsfulla och mogna, INGEN av deras hundar har någonsin bitit. Inte heller har de en sjuklig kamplust. Så otroligt mycket fördomar. Om människor som avlar på staffar och pb kunde sluta sälja hundar till människor med snusnäsdukar på skallen så skulle det underlätta en del. Plus den ofantligt stora blandrasaveln, där det sprutar ut "PB-liknadne-hundar".
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Där jag bor verkar det finnas dom som spär på fördomarna så dom blir sanningar, tyvärr!!
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Nej, det är koppeltvång här hela året, men det betyder inte att inga hundar får gå lösa, men de ska vara under ägarens kontroll och får inte störa någon. I grund och botten var säkert kommunens tanke att ingen fick ha sin hund lös, men det fungerar inte i praktiken.
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

åhå jisses!!
Ännu en disskution om APBT och liknande raser.

För det första: En seriös hund ägare köper inte en hund av en ras dom inte klarar av. En Terrier är en Terrier,oavsett hur den är skapt!

Oansvarliga, sociallt miss anpassade och wakkon köper en ofta en hund i tron om att det är en APBT, vilket det oftast inte är.
Oftast är det hänsynslösa blandningar av APBT och liknande raser.

Dessa mäniskor har oftast inte kunskapen om att ta hand om ett djur och har oftast inte djuret av den "rätta" anledningen.

En hund blir vad du gör den till!!!!!!!

Utan kärlek, uppfostran,träning och allt annat somhar med hundägar skap att göra bär det oftast åt helvete.

En Valp som hamnar i "fel" händer, hetsas tidigt mot okända folk och hundar,slussas runt bland en massa konstiga ägare och får en helt vrickad uppväxtblir en osäker och möjligt vis aggresiv hund.
En osäker och rädd hund visar även aggresivitet för att den är RÄDD!

Med all sanolikhet kan du få en Labbe eller en Golden lika aggresiv som du kan få en APBT!

Allt hänger på hundens ägare.

Visst finns det hundar ( av alla raser) som det slår slint i huvudet på.
Oftast är det på hundar som det ligger en osund avel samt/eller uppväxt bakom.

Varför dömma och straffa hunden när den bara gör som denns ägare har lärt den?? Den gör ju allt för att dens "ledare" skall älska den!!!

En kamphund är förövrigt en hund som går kamper.
En jakt hunde en som används till jakt!
En sällskaps/familje hund är just det och inget annat!!!


Apbt och andra raser som har ut nytjats till hundkamp har förövrigt ALDRIG avlats för att vara aggresiva mot människor!! De hundar som visade aggresivitet mot människor togs omedelbart bort!
Hundarna som ut nytjades till kamp var tvugna att kunna hanteras av alla människor för att de lätt skulla kunna avbrytta hundarna som var mitt i en kamp!

För att få sina hundar aggresiva har man tagit bort valpen från sin mamma redan vid 4 veckorsålder för att hunden inte skall få det hund språk som ärnådvändigt för att den skall kunna komunicera med andra hunder. Sedan fick valpen endast träffa aggresiva hundar för att lära sig att den måste skydda sig vid ett hund möte.

Äldre hundar fick munnen igen tejpade och sedan hetsades valpen/unghunden på denna. Den äldre kunndedå inte försvara sig och den yngre byggde på sin aggresivitet och självförtroende.

Tyvärr så avlivades även dom hundar som inte "dög"( som inte var till räkligt aggresiva) till kamp.


Dagens seriösa uppfödare av APBT och liknande raser ( Am,staff, bullterrier, Akita, staff m,fl) Skulle aldrig avla på hundar med ett dårligt psyke, samt aldrig sälja sina avkommor till "fel köpare"

Seriöst uppfödda Am,staffs DNA testas alltid vid registrering för att det inte skall vara en "fel" reggning.

Och ang koppeltvång så bör man kolla med sin komun föralla komuner har egna regler för detta. Men ingen vettig hund ägare går väl med sin hund lös på stan vare sig det är en tax eller APBT, eller om det äri Stockholm eller
en småstad???
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

En hund blir vad du gör den till men utgående från de genetiska förutsättningar den har, försök att få till en vallhund av en stövare!
Jag undrar fortvarande var de oseriösa fått sina hundar från.
PL
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Av anledning till nedanståeden disskutioner i forumet och all hysterik om pitbulls kommer nu denna text som är läsvärd och kopierad från www.pitbull.se

Pitbull - En farlig hundras eller ett mediafenomen?
Vad är sanning och vad är myt?

Av Roland Nilson och Anna Pettersson

Ursprungligen publicerad i Flashback news agency (FNA) nr. 122, 25 aug. 1999.

Efter den senaste tidens mediaskriverier om hundrasen amerikansk pitbullterrier vill vi gärna delge allmänheten en del fakta om hundrasen. Vi har valt att göra detta i FNA eftersom vi anser det nästintill omöjligt att få ut en seriös och korrekt artikel via massmedia. De journalister som tagit kontakt med oss har endast varit intresserade av att göra ’snabba knäck’, de har försökt få oss att ställa upp på diverse jippon som endast hade gett rasen ett ännu sämre rykte!

Vi börjar med att kort beskriva historiken bakom hundrasen American Pitbullterrier. Pitbullterriern utvecklades till en egen ras i Amerika på 1800-talet. Hundrasen hölls av de amerikanska nybyggarna som gårdshundar och det ställdes mycket höga krav på hundarna. Hundarna användes till alltifrån att vakta gården till jakt och att hämta hem bortsprungna tjurar.

Hundrasen härstammar från Europa och samma ursprungshundar som dess engelska kusin Stafforshire bullterrier, en hundras som framavlades i industrialismens England under 1800 talet. Till skillnad mot andra hundraser som avlades fram i Europa på 1800-talet för olika ändamål (till exempel Howavart, Dobermann och Boxer) så vet man väldigt lite om dessa raser. Det beror på att man avlade för att få fram hundar som segrade i kampringen, och detta skedde i stor konkurrens med andra raser. Det man vet är att rasen härstammar från gruvområdet kring Stafforshire och sedan hamnade ett antal hundar i USA där den slutgiltiga formen av Pitbullterriern skulle ta form. Engelska och Irländska amerikaemigranter förde sina hundar över atlanten. I Storbritannien hade hundrasen använts till alltifrån att jaga råttor till tjurhetsning och hundkamp. 1898 bildades den första rasklubben i USA, United kennel club (UKC). Klubben bildades av Chauncy Bannet enbart i syfte att registrera Pitbulls. Idag är UKC en av amerikas största kennel klubbar och man registrerar även andra raser. År 1909 bildade Guy McCord en ny rasklubb, American Dog Breeders Association (ADBA), med den enda intentionen att registrera och avla pitbulls enligt de gamla principerna. Efter denna tes arbetar man än idag. Det är ADBA som har den version av pitbullen som är mest lik ursprunget och med mest bevarad Gameness.

1936 valde American Kennel Club (AKC) att hoppa på den skenande karusellen efter en mycket lyckad serie på bio kallad Little rascals (Rackarungarna). Serien handlade om ett gäng ungar som i sällskap med sin fläckiga hundvalp Petey sprang omkring och hittade på busstreck. Petey var en pitbullterrier och serien skapade en Lassie-effekt efter rasen som gjorde att en bredare del av det amerikanska folket fick upp ögonen för Pitbulls. AKC valde att ändra namnet på rasen när de började att registrera in den på grund av att man inte ville förknippas med hundkamp, (Pit = Kampring). Man valde istället namnet Staffordshire terrier, handplockade sedan 50 Pitbulls som skulle bli avelsbasen för AKC-versionen av rasen. Bland de 50 hundarna ingick Petey från Little rascals. 1972 valde AKC att ändra namnet från Staffordshire terrier till American Staffordshire terrier (AmStaff). Ett par hundra amstaffar finns registrerade I Svenska kennel klubben (SKK).

Än idag går det att dubbelregistrera Amstaffar i både Pitbull och Amstaff-klubbarna. Skillnaden mellan ‘raserna’ är mycket liten och det finns AmStaff-linjer som är väldigt pitbullaktiga. Sedan finns det pitbull-linjer som är mycket mer som Amstaffar. Generellt anses dock amstaffen besitta mindre Gameness än pitbullen. Vad är då Gameness frågar sig säkert många. Gameness är en mycket svår definierad term som vi skall försöka beskriva så gott det går. Gameness är hundrasens adelsmärke och individens viktigaste egenskap.

Många människor har försökt att påstå att Gameness är hur aggressiv en hund är, men aggressivitet har absolut ingenting med saken att göra. En hund som besitter stor Gameness ger aldrig efter för stora påfrestningar och den dör hellre än att ge vika. Detta gjorde att en hundkamp på 1800-talet kunde pågå i flera timmar, trots att hundarna var allvarligt skadade och väldigt trötta. En aggressiv hund förlorade ofta hundkamperna på grund av att han tog ut sig alltför hårt i det inledande skedet medan den andra hunden väntade på sin chans. Alla människo-aggressiva hundar avlivades dessutom konsekvent med tanke på handlarnas säkerhet. De var ju tvungna att gå in och hantera djuren då dessa var väldigt upphetsade.

Det hela med hundkamp låter väldigt läskigt men underligt nog var det väldigt få matcher som slutade med dödsfall, enligt vissa siffror endast cirka 4 procent. Detta beror på att det var just Gameness man ville se. Så fort en hund hade visat bristande Gameness genom att vända ryggen mot sin motståndare och försöka komma undan, så togs hundarna till sina hörnor och den som vänt sig bort släpptes. När den hade passerat mitten av ringen ansågs den ha visat sin vilja att fortsätta och då släpptes även den andra hunden. Gick inte hunden över på andra sidan ringen togs den upp och motståndaren förklarades som vinnare.

Hur är då pitbullen som hund? Det finns många myter om pitbullens aggressivitet och grymhet. Dessa myter är så långt ifrån sanningen man kan komma! Få hundraser är så mjuka och beskedliga mot människor som en pitbull. En pitbull är mycket förarvek, vilket innebär att den aldrig skulle kunna tänka sig att utmana sin ägare på samma sätt som många större och vanliga bruksraser gör. Det är till exempel vanligt att en Schäfer eller Rotweiler ifrågasätter ledarskapet i familjen när den börjar uppnå könsmogen ålder. Detta är ett beteende som är näst intill okänt hos pitbullen. Vi känner till många barnfamiljer som äger pitbulls och som trivs mycket bra med sin hund. En pitbull är mycket smärttålig och risken att hunden biter ifrån för att skydda sig ifrån ett barns hårdhänta lek är nästan helt obefintlig.

En nackdel med rasen är att de kan visa aggressivitet mot hundar av samma kön. Detta könsaggressiva beteende delar rasen med flertalet vanliga brukshundsraser. Men om man från tidig valpålder socialtränar sin hund och deltar i valpkurser på till exempel brukshundsklubben, samt låter valpen träffa andra hundar, är risken liten att pitbullen blir hundaggressiv.

Idag tävlar man med pitbulls inom många olika bruksgrenar, till exempel sök, spår, weightpull (viktdragning), skydd och lydnad.Pitbulls har gjort mycket bra ifrån sig inom dessa områden.Faktum är att en av världens mest meriterade hundar är en pitbull vid namn Banndog Dread! Denna hund var mycket högt meriterad inom allt från lydnad, spår och skydd till boskapsvallning och ankvallning(!). Dread är tyvärr inte längre bland oss, men denna hund har gjort mer än någon annan för att övertyga människor om pitbullens sanna natur. Han medverkade i otaliga stora filmer samt följde med sin matte djurskyddskonstapeln; Diane Jessup på seminarier om rasen över hela USA. Dread var så populär på dessa seminarier att han led av för hög kolesterolhalt på grund av alla godsaker folk smög till honom.

Nu ställer du dig säkert frågan om ovanstående är sant. Varför är det då så vanligt att pitbulls anfaller människor??? Sanningen är den att det faktiskt är väldigt ovanligt att pitbulls angriper människor. I USA där pitbullen är mycket vanlig så ligger den väldigt långt ned på de listor som förs över bitstatistik.Namnet Pitbull säljer lösnummer vilket media självklart utnyttjar för att tjäna pengar, därav uppfattar allmänheten det som att pitbullen mer frekvent skulle angripa människor.

forts följer:::::
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

forts::

I slutet av 1970 talet uppmärksammade ett par journalister i Washington att det fanns en relativt okänd hundras vid namn American Pitbullterrier. Denna hundras användes till hundkamp runtom i USA. De drog slutsatsen att denna typ av hund självklart måste vara människoaggressiv. De skrev ett par artiklar om mördarhunden och myten var född. Reaktionerna lät inte vänta på sig. Knarklangare och kriminella började skaffa sig pitbulls för att skydda sig och sina varor. De minst sagt olämpliga hundägarna började med egen uppfödning och med bristande kunskaper så blev resultatet därefter. Hela situationen gjorde att rasen blev ännu mer massmedialt intressant och myten om mördarhunden blev ännu större. Fler olämpliga ägare drog sig till rasen, ännu fler reportage skrevs. Den onda cirkeln var ett faktum! I Amerika så har pitbullentusiasterna till stora delar lyckats arbeta bort myterna, men än så länge finns det mycket kvar att göra.

Hur är det då i Sverige? De svenska journalisterna ser ofta upp till sina amerikanska kollegor och hämtar en hel del uppslag från stora amerikanska nyhetsförmedlare. De första skriverierna om ‘mördarhunden’ nådde Sverige i form av importerade artiklar innan vi ens hade några pitbulls här. När de första exemplaren av pitbullterrier landade i Sverige målades det upp som om kriget hade kommit. Nu skulle minsann människor dö som flugor runt dessa farliga hundar. Självklart lät inte reaktionerna vänta på sig. Idag är det vanligt med pitbulls i förorterna kring Stockholm, Göteborg och Malmö. Många olämpliga unga killar med gangsterkomplex går tyvärr runt med dessa hundar i kopplet, vilket självklart leder till problem. Men problemen är förvånansvärt små och vi kan garantera att om de hade valt en annan stor och ‘häftig’ hundras så hade problemen varit mycket större. Det är just för att pitbullen är så beskedlig och lätthanterlig som dessa människor överhuvudtaget klarar av att ha dem.

Den senaste incidenten i Göteborg då en pitbull bet en bebis är mycket beklaglig och sorglig för den drabbade familjen. Hunden i fråga ägdes av helt olämpliga hundägare och frågan är om hunden ens kan kallas pitbull eftersom den hade både AmStaff och Staffordshire bullterrier påbrå. Hundar biter barn flera gånger om året, dessa händelser leder eventuellt till en notis i en lokaltidning. I detta fall var det en ‘Pitbull’ och nyheten kablades ut i nationell media och debatten om pitbullens vara eller icke vara uppstod på nytt. Denna gång är dock debatten mer saklig och korrekt än tidigare. Svenska kennel klubben, Jordbruksdepartementet och Pitbullägarna är rörande överens om att skulden alltid ligger hos den enskilda hundägaren och att det är olämpliga ägare man måste bekämpa, inte en enskild hundras. Förbjuder man rasen så söker sig de olämpliga ägarna bara till en annan hundras. En pitbullterrier-klubb har också bildats i syfte att sprida information och kunskap om rasen samt att motverka den oseriösa hanteringen av dessa hundar. Denna klubb är just nu i startgroparna och vi återkommer när vi har mer att delge Er.

Sammanfattningsvis: Pitbullen är bara en hund, med allt vad det innebär. Individen blir en reflektion av sin miljö samt ägarens förhoppningar och den träning den erhåller. Individen kan aldrig lastas för sina handlingar, det är alltid ägarens fel! Inte ens om en hund är psykiskt sjuk så kan den lastas för sitt handlande.Under sådana omständigheter är det upp till ägaren att avliva hunden. Våra förhoppningar är att den amerikanska pitbullterriern kan återta sin plats som en självklar familjehund, jämte hundraser som Boxer, Schäfer, Labrador och Golden retreiver.

Denna artikel publicerades ursprungligen i Flashback news agency (FNA) nummer 122 den 25 augusti 1999. FNA är politiskt och religiöst obunden. Främsta bevaknings områden är alternativ information med en tyngd på subkulturer, gränsbrytande värderingar och attityder som står i opposition till det övriga samhället. Artikeln får fritt distrubueras och användas under förutsättning att den inte ändras
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

De oseriösa "får" sina hundar från oseriösa uppfödare!

Det kryllar av dem på blocket och liknande sidor.

Finns även de som står på stan i större städer och säljer dem!!!
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Ska bara säga att min "livsfarliga rabies smittade "APBT/Am,staff ligger just nu på golvet och kramar sin morots nalle :love:

Finns inte ett ont korn i den hunden!
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

peter_lundin skrev:
En hund blir vad du gör den till men utgående från de genetiska förutsättningar den har, försök att få till en vallhund av en stövare!
Jag undrar fortvarande var de oseriösa fått sina hundar från.
PL


Du kan med all sannolikhet valla mindre skala med en strövare oxåom du ger dig faan på det;)

Allt hänger på sig som förare och vilka ambitioner du har!
Men helt klart så äralla raser lämpade till olika saker
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Dessa oseriösa, har de importerat från USA eller har de köpt från "seriösa".
Alla dödsfallen i USA är de också beklagliga undantag?
PL
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Om du ser dig om i våran värd så finns det fruktansvärt mycket oseriöst folk!!

Vem vet kankse är det en oseriös drummel som har råd att ta hemen hund från USA?????

Om du någon gång har möjlighet så rekomenderar jag dig att sitta ner framför TV:n och kolla på Animal Planets program från USA där dom följer Humaneti sosiety ( stavas??) och Aspsa och andra djur poliser i storstäderna. Dom flesta hundar som räddas där är apbt eller liknande raser. De bor i slask områdena och används utnytjas till kamp m.m

Tyvärrså har inte Svensson ännu upptäkt att deras golden hund biter lika ofta som en abpt

Händelsena kan man beklaga sig över JA! Men undantag??? incidenter skullejag kalla det..
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Självklar orsakar hundar med kraftigare käkar mer skada OM dom Biter någon/något.

Om det är det du menar..

Men skall då APBT bannlysas för att den har en större kraft i käkarna?? För att den är byggd på ett annat sätt än mormors tax??
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Japp, kan inte annat än att hålla med. Förutom att jag inte hängde med på första meningen i ditt inlägg riktigt:o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp