Pinscher/DP

I

Isis

Dvärgpinscher och vanlig pinscher, vad skiljer dem åt? Förutom storleken då.
Har ganska dålig erfarenhet utav dessa hundar. De hundar jag har träffat har haft lätt att bitas, nervösa och lättretliga. Kanske inte en drömhund ihop med barn..?
Funderar då vi har barn och funderar på en till hund..

Ni som har pinscher eller dvärgpinscher, beskriv gärna eran hund:)

Sv: Pinscher/DP

Jag har 2st DP's, den ena är dock endast 9veckor så jag håller mig till att bara beskriva den äldre.

Min herre har temperament, men jag uppfattar honom varken som nervös eller att ha lätt för att bitas. Men visst, han tolererar inte vilken behandling som helst ifrån vem som helst. Barn älskar han dock urskiljningslöst och han är fantastisk med dom.
I övrigt är han en väldigt pigg,glad och aktiv hund som när han väl lärt känna någon älskar den personen.

Så jag skulle absolut inte tveka till att skaffa en DP ihop med barn, var dock beredd på att aktivera den både fysiskt och mentalt (annars tenderar dom till att bli ordentligt odrägliga) och var noga med ditt val utav uppfödare.

Tråkigt att du fått den bilden av pinscher. Visst finns det de som är nervösa osv, men är man bara noggrann med föräldrarna & uppfödaren & ser till att få en välfungerande av/på-knapp på sin hund så är det inga problem. Samt att aktivera hunden mentalt, det är ofta där skon klämmer, alltså de pinschrar som blir "problemhundar" får för lite eller "fel" mental aktivering.
Pinschern ska heller inte älska allt & alla från första stund, men ska såklart inte vara aggressiv. De är ofta signalkänsliga men ska klara av tex tandvisning utan problem (men man får träna på det).

Jag har själv en pinscher, han är stabil, lugn, trygg, jättebra med barn, har egen vilja, mycket motor. Man måste jobba extra med följsamheten & även till viss del kontakten med en pinscher eftersom de är avlade för att arbeta självständigt, eller åtminstone jobba på annat sätt.

Ser inget hinder att ha barn & pinscher förutsatt att man aktiverar sin hund & uppfostrar barnet att hunden inte på något sätt är en leksak.

Vill du veta mer om pinscher så PMa gärna:)
Kan rekommendera varmt att åka på Mälarpinschern i Strängnäs den 21 juli:idea: Vill du så kommer jag finnas på plats så kan du få träffa min hanne, så kommer du vilja ha pinscher på stört:angel:

Ursäktar mig för ett lite luddigt inlägg, är helt väck i huvudet, men ville ändå skriva någonting:)

Jag har 2st DP's, den ena är dock endast 9veckor så jag håller mig till att bara beskriva den äldre.

Min herre har temperament, men jag uppfattar honom varken som nervös eller att ha lätt för att bitas. Men visst, han tolererar inte vilken behandling som helst ifrån vem som helst. Barn älskar han dock urskiljningslöst och han är fantastisk med dom.
I övrigt är han en väldigt pigg,glad och aktiv hund som när han väl lärt känna någon älskar den personen.

Så jag skulle absolut inte tveka till att skaffa en DP ihop med barn, var dock beredd på att aktivera den både fysiskt och mentalt (annars tenderar dom till att bli ordentligt odrägliga) och var noga med ditt val utav uppfödare.

Är han uppvuxen med barn eller älskar han dem bara ändå?:)

Aktivera den blir inget problem. Är bara intresserad av raser som inte vill ligga på soffan hela dagarna. Den måste kunna hänga med på allt som min nuvarande hund gör(vit herdehund). Men som jag har förståt det så har en DP mycket energi och spring i benen.

Jag har en uppfödare som jag har kikat lite på. Hon föder upp en annan ras också och jag vet att de hundarna är väldigt fina.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 584
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 229
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 104
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 031
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar