Pinsamma hästnamn?

Sv: Pinsamma hästnamn?

Det var på ridskolan i Mjölby jag träffade henne :). Världen är liten. Hon bar himla fin minns jag i alla fall. Hon passade säkert till namnet med tanke på sin kritvita päls (för att inte göra tråden helt OT). Kul att hon fortfarande lever :).
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

En till Kvinnerstatjej här, vad kul!

Lite off topic så heter min ena katt Malin (har inte döpt henne själv) det är nog ganska ovanligt men lite kul också :p
När jag var hos veterinären med henne en gång hette veterinären också Malin :D Hon hade aldrig stött på en katt med det namnet förut, haha!

Men apropå hästar, tror inte jag känner till så många. Eller ja, en som kallades Muppen, tyckte det var lite taskigt. Sen hade väl fullbloden jag jobbade med en del konstiga namn, för tillfället minns jag bara "Baby on wheels"... eh... O_o
Jo, jag vet en som kallas "Iii", det är lite gulligt, fast han heter ju nåt annat egentligen.
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

*knapp*
Min första ponny hade en avkomma som hette Fräsen
En häst på ridskolan när jag var liten hade för vana att äta på människor han hade det passande namnet Sharky Boy
Ganska trist namn Kompis
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Ett lite fjantigt namn är Flauta. Kotten tycker jag är lite roligt också:)

Hästar med människonamn vet jag många ;) Nova, Conrad, Buster, Wilma, Frida, Vera och Valle.
Det finns en häst som kallas Chippen men heter Del Piero. Två olika fotbollsspelare, samma häst ;) Lite roligt tycker jag.
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

KL

Det finns en travhäst på min skola (som jag visserligen tar studenten från på fredag) som heter Ingen Ispuck. Det blir aldrig gammalt att peka på honom och säga "det är är ingen ispuck" :D
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

* KL

Jag glömde ju totalt av min egen pålle. :o
Det är 30 år gammal shetlandsponny som mäter hela 84 cm över havet.
Han stoltserar med det imponerande namnet Erik Falcon von Knickeldicken. :D
 
Senast ändrad:
Sv: Pinsamma hästnamn?

Halvbloden Storbrun och Piggorask...

På min ridskola fanns Ivar, Otto, Pigge, Gnidde och Torsten.
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Jag vet vem som äger Happy meal, tror faktiskt hon bara kallas för Happy :p jag har inte gått på kvinnersta men jag har också hört talas om hästen Hållidig, tyckte det va fränt så lagt det på minnet.

Där jag red på ridskola hade vi Capriall som kallades Pillen och Ballerina som kallades Ballan.

Min unghäst hette Hot stuff, tyckte det var små töntig kallade henne för Bäbis, vet inte vad som var töntigast :p

Min gamla klasskompis hade en fin ponny som hette Skorveluva Muff :D

Sen på tävlingsbanorna fanns det en ponny som hette Orlando, inget konstigt med det men det fanns tydligen en bögklubb i stan som hette så, så vi kallade honom för böghästen i smyg :o
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Fanns en häst på vrf när det va ridskola som hette Gisza Vem. Ett fint brunt arab sto :).
Hjälpte även till i ett stall där det fanns en diva, en Noodles och en Bluebird. Ena ridskolan här hade ett russ vid namn Björkös tuffa Viktor :). Den ridskolan hade även Corban, Preben, Chess (inte så fult men han heter ju schack översatt), Ragnar Blomster (dock privathäst. Först tyckte vi de va jätte kul namn men nu tycker ja det är coolt ;)).

Övriga hästar jag stött på är Norbert, Maggan, Gnejs m.fl.
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Detta är kanske inga pinsamma hästnamn men det är ändå namn som har fastnat i huvudet, jag har ingen aning om hästarna hette detta egentligen, antagligen bara smeknamn men roliga sådana ^^

Ligizt - shettis
Tottentatet - ardenner
Orven korven - ardenner
Korven - fjording han hette egentligen silver
Lille skutt - arab
Lilleman - arab
Älgen - travare
Firre Fisken - korsning
Floyd Mahong - Ardenner

Annars har jag mött en del hästar med människo namn såsom Lasse, Malin, Greta, Elsa, gusten.

Min egen heter Diya Aldin men kallas till vardags Dudde, inget pinsamt med det mer än att när jag pratar med någon som inte vet att det är en häst så tror alla att det är en hamster?
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

Hade en ponny som hette Fröken Fanny, jättehemskt!

Vad jag nu tycker är charmigt är en häst sol heter Aernst, han går alla stora klasser i hoppning. Bla gick han i GHS och ska gå Falsterbo i år. Hur man nu kunde döpa en häst till detta men nu är det extremt chamigt så det gör ingenting :)
 
Sv: Pinsamma hästnamn?

På ridskolan hade de en fartgalen fullblodsmärr - fux förstås :p - som hette just Mercedes, var alltid kul på uteritterna, då brukade vi brumma åt henne när hon började studsa och till och med pipa ibland för att hon visste att galoppsträckan närmade sig ; ) Åh vilket hjärta hon var :love:. *drömmer mig tillbaka*

Hon var faktiskt en underbar nybörjarhäst, trots sin karaktär. Fantastisk i ridhuset, lite skeptisk i boxen kanske, men bar små barn som om de vore fågelungar och var underbar i dressyr för de mer rutinerade och mindre ryttarna. Hon var bara runt 152 och rätt späd så hon gick mest på ponnylektionerna eller med de små vuxna. Var bara på uteritterna hon började pressa på gasen. Men aldrig att hon bockade eller stack. Även den mest orutinerade kunde bara låta henne springa och hon bara flög fram, jämt och stadigt utan att dra ner huvudet eller krumbukta. Saktade alltid ner på rätt ställe av sig själv. Toppen för nybörjare att känna på fart på en häst som gick som en.. sportbil :D
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 090
Senast: MML
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 063
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
664
Senast: Tuvstarr
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 061
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp