Sv: Pincher

Vad får man räkna med att det kostar totalt inklusive försäkring vaccination (om man slår ut det) foder, träning etc. per månad?

Jag hoppas, hoppas, hoppas att det är billigare än att ha häst!:crazy:

Jag räknade på min DP i en annan tråd, jag tror jag kom fram till ca 800kr/månad + bensin. Då har jag räknat på medlemskap i rasklubb + skk, träning, mat vaccinationer, försäkring, träning, utställning osv.
 
Sv: Pincher

Ok. Det var mindre än jag trodde och betydligt billigare än kusen (som ligger på 3000+):crazy:
 
Sv: Pincher

Jättebra beskrivning, jag hade glömt det med vädret & uppfostran osv:) Mina går helst inte ut om det är för dåligt väder & har de gjort något jobbigt en dag så vilar de gärna dagen efter. Men precis som Kricko skriver så behöver de mental aktiverign även de dagarna med dåligt väder.

Det är inte alla som kan ha sina pinschrar lösa, det märkte jag & en kompis när vi var på Mälarpinschern, såg faktiskt ingen annan som släppte sina hundar i "skidbacken" intill utställningen. Förhoppningsvis missade jag några.

Det är viktigt att lära valpen tidigt att den ska hålla koll på dig & inte tvärt om.

Man ska ha sådan lydnad på sin hund & hunden ska ha sånt förtroende till dig att vaktegenskaperna inte plockas fram så ofta. Det enda jag har problem med vakten med min stora är bilar, är han i en bil vaktar han den med sitt liv.

Jag upplever det väldigt billigt att ha hund jämfört med att ha häst:) Men det kan bero på att jag prioriterar hundarna högst också;)
 
Sv: Pincher

Bra fråga;) Nej men det är ju en frisk medelstor ras, så jag skulle tippa på 10-14 år kanske? Sen kan det ju variera ett par år hit eller dit...

Min storas pappa är 8 år & väldigt pigg & fin fortfarande, en pinscher håller sig ofta lekfull & pigg länge.
 
Sv: Pincher

Hur ska TS ( eller någon annan för den delen ) förstå att du jämför motionen med en bruksschäfer ?

Vad är den stora skillnaden i att skriva; Inte mycket / inte sådär mycket ?

På dig låter det som att pinchern är en lätt sällskapshund och det är den inte..

/ C som inte kan tolka melodier som inte är noterade

Fast nu har jag ju förklarat hur det var jag menade en gång redan, hur många gånger till ska det behöva ifrågasättas? Vart vill du få diskussionen?

Och vadå motionen? Motionen har enligt mig inte så mkt med rasen att göra, jag går väldigt långa prpmenader med mina små som jag vet att majoriteten av grannarna inte gör med sina stora hundar. Det handlar om mentalitet och inget annat. Den är ju ändå den viktigaste. Dessutom skrev jag ju att Kenzo är ett tämligen understimulerat exempel minst två gånger. På det skrev jag dessutom att rent mentalt tror jag det mesta passar. Dvs: Agility, spårning, lydnad etc.
Jag menar, det är okej att påpeka att jag uttryckte mig för snålt, men att jag sedan ska förklara det ytterligare en, eller som du verkar vilja fler gånger..så får jag väl erkänna att näe..SÅ diskussionsugen är jag inte att jag gör en höna av en fjäder. ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Pincher

Min mamma berättade att en av hennes kompisar hade en dvärgpinscher som dom fick stänga in i ett rum varenda gång någon kom för att hälsa på, annars satt han i hälsenorna på gästerna :devil:

Är själv lite intresserad av rasen. Mellanpinscher lockar mest :love:

Är en på agilityn ibland, han är dock lite som många småhanar väldigt tiktokig :) Men annars en liten hoppeloppa
 
Sv: Pincher

Jo du, dom kan vara knepiga. Har själv ett ytterst knepigt exemplar. Hon behöver inte stängas in i ett annat rum men jag håller koll på henne. Hon skulle säkert sitta i hälsenan på de som kom och hälsade på om hon själv fick bestämma hur man beter sig. :o
 
Sv: Pincher

Fast nu har jag ju förklarat hur det var jag menade en gång redan, hur många gånger till ska det behöva ifrågasättas? Vart vill du få diskussionen?

Du hade svarat mig och jag svarade tillbaka, thats it..

Och vadå motionen? Motionen har enligt mig inte så mkt med rasen att göra, jag går väldigt långa prpmenader med mina små som jag vet att majoriteten av grannarna inte gör med sina stora hundar. Det handlar om mentalitet och inget annat.

Nu hänger jag inte med ? Motion och ras spelar väl en himla stor roll? Men vad har motion och mentalitet med detta att göra ?

Jag menar, det är okej att påpeka att jag uttryckte mig för snålt, men att jag sedan ska förklara det ytterligare en, eller som du verkar vilja fler gånger..så får jag väl erkänna att näe..SÅ diskussionsugen är jag inte att jag gör en höna av en fjäder.

Nu är du väl ute och cyklar jag har frågat 1 gång och svarat på ditt svar till mig...
Jag ville poängtera att pinchern kräver mer än vad du först skrev eftersom TS är intresserad av rasen, vad är så fel med det ?
 
Sv: Pincher

Nu hänger jag inte med ? Motion och ras spelar väl en himla stor roll? Men vad har motion och mentalitet med detta att göra ?

Tog ditt förra svar som aningen spydigt, nåja..inget mer med det!
Du skrev för övrigt ngt om att "bruksschäfer och motion" vilket jag inte fattade vad det hade med sammanhanget och göra då jag skrev om den mentala biten.
 
Sv: Pincher

Motion är ju såväl psykisk som fysisk och mitt inlägg var inte menat som spydig, tyckte bara att du var lite luddig eller otydlig när det gäller motionen av en pincher
 
Sv: Pincher

Dom är mildare i temperamentet än russeln, men för övrig väldigt pigga och energiska...det finns dom som säger att dom kan bli aggressiva men jag har aldrig träffat på nån sån...fast underaktiverade kan jag nog tänka mig att dom kan hitta på en hel del olater...Min kille är helt underbar iallafall....han viftar alltid på svansen och är så go jämt....kryper upp i famnen o ålar sig i sin kärlek till matte :love:
 
Sv: Pincher

Om jag inte är helt ute och cyklar hette Dobermann just Dobermannpincher även här i Sverige fram till för ca 10 (?) år sedan.
 
Sv: Pincher

Precis, om inte jag också är ute & cyklar;)

Dobermann - Dobermann pinscher

Pinscher - German pinscher

Till de flesta, snälla stava rasen rätt, jag blir tokig!:angel:
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 244
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 188
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 692
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp