Pikeurkavaj *EPSOM el DIANA?*

Saigon

Trådstartare
Vilken modell är snyggast? Epsom el Diana?

Jag tror de flesta dressyrryttare fördrar Diana va? Men är den så mkt snyggare än Epsom? Jag tvekar lite till Diana för att jag tycker den verkar så lång. Lång kan man ha när man har frack :D men när det är kavaj tycker jag det är rätt skönt när de är lite kortare.

Så vad säger ni? Vilken är snyggast?

Ja, just ja. Hur är de i storlek?

Sv: Pikeurkavaj *EPSOM el DIANA?*

Jag har epsom med den långa modellen . Diana tyckte jag var alldeles för lång! (jag är ändå 1,70 lång :D ) Tycker de är jättesmå i storlekarna!

Diana är helt klart snyggast!!

*svarar alla*

Men vad är det som gör den snyggare? Är det bara längden? För jag ser inte så jättestor skillnad på skärningen. Men det är det kanske?

Men ni som har den, tycker inte ni att den blir för lång? Jag är förvisso 1.74 men är ändå rädd för att jag ska bli irriterad på den.

Ingen som har en bild som den vill visa? :angel:

Pikeur Dina:
travkning9.jpg

anisse.jpg

Är också 174 cm lång och har aldrig stört mig på att kavajen skulle vara lång!

Nej, den såg ju inte speciellt lång ut på dig! Jag tycker annars att den på alla produktbilder ser så lång ut (man tar ju förgivet att mannekängen är lång :angel:)

Det är väl kanske bäst att masa sig iväg till affär och prova de olika modellerna. Det är kanske dumt att beställa direkt från nätet.

Jag går nog mot strömmen och säger att jag gillar Epsom bäst. (om jag nu inte blandar i hop modellerna, men Diana är väl den som har en "söm" i midjehöjd?!)

När jag köpte kavajen så provade jag båda modellerna och började med Diana först, men den upplevde jag som lång. Epsom var snyggare! Då är jag 173 cm lång som jämförelse.

Har en hel del bilder med den på om du vill se, pm:a i så fall.

Jag har en Epsom. Gillar den skarp. Den sitter så himla bra :love:

Valde Epsom just för Dianan verkade lång, en kavaj ska ju vara en kavaj och inte en kavajfrack :p

9807781.jpg

9807780.jpg

Jag har en Diana, e ca 175 cm lång men inte tycker jag kavajen e lång utan jag älskar den!:love:

hade inte så bra bilder dä man såg kavajen bra men slänger in en iaf
13566007.jpg

*alla*

Hmm, alltså alla kavajerna ser ju lika snygga ut på er! Går inte direkt att se ngn skillnad (inte på längd heller). Men helt klart är ju att det ska vara en Pikeur och inget annat. Jag tycker de är outstanding i passformen! Eurostar tycker jag kommer därefter.

Tack för alla bilder! :bow:

det bästa e väl kanske om du hittar en ridsportbutik som har båda så du kan prova vilken du gillar bäst:idea:

Jag håller med Winitou, åk och prova! Kavajerna ser ju aldrig likadana ut på en själv. :idea:

Catago har en lite längre kavaj som är ganska snygg också!

*W och R*

Jo, jag ska göra det! Tänkte först vara lite bekväm och beställa över nätet, men inser att det är dumt att chansa.

Men jag tror trots allt att det nog blir en Epsom ändå. Jag tycker det är så snyggt med de dubbla sprunnen där bak dessutom!

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning...
2
Svar
29
· Visningar
4 096
Senast: Pilot
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 225
Senast: Snurrfian
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 072
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar