Piercingar

Sv: Piercingar

Alltså. Jag finns säkert med i tråden längre bak, men jag minns inte. Så jag gör en update!

Jag har:
Septum, 2,0 mm
Medusa, 1,2 mm
Center Labret, 1,6 mm
Tunga, 1,6 mm

Öron, båda sidor 20 mm
och en plutt i örat på 2,0 mm

Har haft smiley, men den är inte kvar.
Hade tänkt göra lite nytt down under, har haft klitoriskappan innan.
Nipples är något jag också vill göra när ekonomin finns!

545309_10151128901407475_1154086895_n.jpg

297137_10151119834447475_870805313_n.jpg

*kl*

Hoppas ni förlåter mig att jag inte orkar läsa igenom hela denna tråden i jakt på mitt svar ;)

Gjorde nämligen ett par blygsamma helix för ungefär en månad sedan och funderar på om det inte är dax att få byta smycke :D (piercaren sa upp till 6v om jag minns rätt) Men bör det varit vätskefritt från hålen i ett par dagar/vecka/längre innan man gör det? Det gör varken ont, är rött eller varmt så de känns liksom friska trots det lilla vita gegg som kommer ur dem när jag rengör. De smycke som sitter i nu fastnar tyvärr gärna i håret vilket medför lite onödiga ryck så jag funderar på om det inte tom kunde vara bra att byta. Är ett par vanliga ringar med en kula som lås jag skulle byta till isånnafall :)

*kl*

Hoppas ni förlåter mig att jag inte orkar läsa igenom hela denna tråden i jakt på mitt svar ;)

Gjorde nämligen ett par blygsamma helix för ungefär en månad sedan och funderar på om det inte är dax att få byta smycke :D (piercaren sa upp till 6v om jag minns rätt) Men bör det varit vätskefritt från hålen i ett par dagar/vecka/längre innan man gör det? Det gör varken ont, är rött eller varmt så de känns liksom friska trots det lilla vita gegg som kommer ur dem när jag rengör. De smycke som sitter i nu fastnar tyvärr gärna i håret vilket medför lite onödiga ryck så jag funderar på om det inte tom kunde vara bra att byta. Är ett par vanliga ringar med en kula som lås jag skulle byta till isånnafall :)

Egentligen bör man ju vänta då man riskerar att "bryta läkning" om man tar bort för tidigt men självklart är det ju heller inte bra om det håller på att fastna då även det försenar läkning. Du kan inte gå till piercaren och be henom byta så går det iaf snabbt och sterilt runt omkring?

Hör med din piercare. Men det låter ju som om du skulle kunna byta.
En ring är dock inte att rekommendera innan det är helt läkt då den rör sig mycke mer och kan irritera igång hålet igen.
Får man fråga vart du gjort dina? Jag bor oxå i Trollhättan, men åker till Uddevalla och bästa Lena när jag känner nålsuget.

Och bara för att jag skrev detta blev ena örat jätteirriterat och svullet så nu är det verkligen bara till att vänta lite till :mad: Får se hur det ser ut när det lagt sig om man vågar chansa eller kontaktar piercaren först (har lite sociala problem så jag har svårt med det när det inte såhär över internet). Stavarna rör sig ganska mkt de med tycker jag så tror inte att skillnaden för den skull blir speciellt annorlunda, bara de där ryckningarna när håret fastnat som skulle utebli med ring, men tänker att formen i sig kanske är fel innan det är helt läkt?

Det är Gamla skolgatans tatuering jag var hos :) första och hittills enda för hålen i snibbarna togs med pistol hos en frisör som inte längre finns kvar. Gick snabbt och tryggt även om jag tycker det var lite väl dyrt kanske med tanke på hur enkelt det verkade :o

Ja, bäst är ändå att kontakta piercaren :)

Jag bytte till ring i mina bröst när jag trodde de var läkta (år efter hålen gjordes) och tyckte väl oxå att stavarna var ändå rätt långa och rörde sig.
Men herre (!!) vilka problem jag fick.
Därför är jag nu mycket försiktig med att byta innan jag är 100% säker. Och rådfrågar Lena först. Bästa Lena!! :love: alltid lika proffsig och bra. Trots alla dumma frågor hon fått :p

*kl*

Kontakta piercaren först!
Jag skulle tro att du kan byta till kortare stav (om de är "läkta" och ser fina ut) stav rör sig en del ja, men det är inget emot vad en ring gör.
Jag har en forward-helix och en "vanlig" helix, båda har tagit runt året innan de varit helt läkta och det är inget ovanligt att det tar lång tid att läka brosk. Däremot har jag aldrig haft problem med dem efteråt! :)
Så lycka till! :)

åh, forward helix har undsluppit mitt öga, men vad SNYGGT!
Men vilket smycke sätter man i vid själva håltagningen? Har man smycke med platta den eller hur får man det så här snyggt?

images

åh, forward helix har undsluppit mitt öga, men vad SNYGGT!
Men vilket smycke sätter man i vid själva håltagningen? Har man smycke med platta den eller hur får man det så här snyggt?

images

Vissa har stavar med kulor på båda sidorna men tror allt många använder en kortare stav med platta för att dölja baksidan :)

Visst är det snyggt! ;) hehe

Det är så längesen jag gjorde min, men jag har för mig att jag faktiskt hade ring från början.. Och jag har ring idag också, har förkärlek för ringar tycker det är skit snyggt! :D

Ingen aning om vad för stavar som används så som på bilden, bekvämast skulle jag nog tycka är att ha stav med kulor i varje ände.. :P

Tog mig iväg till piercaren som sa att det såg jättefint ut, dumt nog tänkte jag inte på att fråga vad jag ska göra om kulan sitter fast... Vet fan inte ens vilket håll jag ska snurra åt:angel: Tips på hur man gör för att få loss kulan mottages tacksamt, smått otåliga jag vill ju byta till nåt annat typ igår :p

Du snurrar kulan åt vänster. Alltid vänster för att lossa, vad det än gäller. Skruv, kork, piercing.
Righty tighty, lefty loosy ;-)

Och för att få bättre grepp brukar jag ta lite toapapper att hålla runt kulan och sen vrida :-)

För jäkla snyggt!!! Tror dock att jag är för trång :(

Men har istället idag halvt om halvt bestämt mig för att börja töja mina öron :eek: :p

Tack men vilket vänster? :o Vänster som jag har det på mig eller vänster som om jag tittat på smycket framifrån?

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 586
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka