Piercingar

Sv: Piercingar

Men åh, va fint! Jag är avis på er med töjningar, måste komma igång o töja igen, jag vill också ha en 8a!

Btw fick jag ta ur det nya smycket jag satte i i naveln, där blev ju så mycket ludd och grejer! Svårt att hålla rent.. Är det jag som tvättade för dåligt eller blir det svårare när man har större smycken? Har satt i läkesmycket igen nu o tänkt att jag kan ju ha de andra ibland bara eller nåt.

//r

Men åh, va fint! Jag är avis på er med töjningar, måste komma igång o töja igen, jag vill också ha en 8a!

Btw fick jag ta ur det nya smycket jag satte i i naveln, där blev ju så mycket ludd och grejer! Svårt att hålla rent.. Är det jag som tvättade för dåligt eller blir det svårare när man har större smycken? Har satt i läkesmycket igen nu o tänkt att jag kan ju ha de andra ibland bara eller nåt.

//r

Det ska räcka med att du duschar 1 gång/dag!
Vad menar du med "större smycke"?

När jag bytte från läkestav till annan stav blev det en vanlig navelstav fast kortare, (8mm och svart med blå sten).
Den fortsatte att kludda lite fram och tillbaka emellanåt, fram till för ca 1månad sen då jag satte i en 8mm stav med en 10mm (nedre)kula!
Den kluddar inget alls och den är inte "kladdig" längre!! :)
(och då är min piercing över ett år gammal!)

Att sätta i en lång läkestav igen kan jag se som en nackdel då den rör sig mer och irriterar piercingen..

Några stora "flashiga" smycken har jag sällan i även om det kan vara skit snyggt så irriterar de, framförallt en ny piercing!

Men man blir ju beroende, haha. Får se hur det ser ut med tunnlarna sen, såg ju riktigt bra ut på WS6!

Ja, jag vill köpa fler tunnlar och ev pluggar att byta mellan, men det får ta sin tid, nu måste jag sluta köpa på mig massa onödigheter :p

Tack så mycket för ditt svar!

Såhär såg det smycket ut:

piercing.jpg

Jag tyckte som sagt där blev jättemycket ludd där och så blev det rött och lite irriterat. Men det kan ju bero på att den tar i i kläder och sådär... Är väl mer ett "sommar-smycke" kanske.

Jag var ju tveksam innan också ifall det var för kort, detta nya smycket, men jag tror inte det ändå, för det var jättefint först, inget irriterat eller så alls i början.

Läkstaven jag har i nu tycker jag funkar bra att ha, den märker jag inte av alls.

:)

//r

Tack Pepp!! :) Har likadana tunnlar i båda öronen! :D

strawberrysylt
Så lite så! :)
Jag hade inte använt det smycket du har på bilden mer än någon gång ibland. Det är större och det fastnar lättare i kläder och det rör sig mer!
Lika så rör sig en läkestav mer eftersom att den faktiskt är för lång, hade jag varit som du hade jag gått till min piercare och hört mig för vilken längd på stav som passar bäst i just min piercing (oftast 8-10mm). En vanlig stav som ligger mer still och inte irriterar piercingen eftersom att din är relativt ny! :)

Lycka till!

Hur många mm? 10?

Snyggt förresten!!! Jag hittade ett fint smycke som finns i storlek 7, 9, 11 osv så jag sneglar lite på att gå upp till 9 mm... Men vet inte om jag törs :o

Nä jag vet :p Jag orkar nog mest inte beställa ännu ett töjsmycke... Jag avvaktar med det, tunnlorna är ju snygga ändå!

Jadååe! Smackade dit piercing nr 14 idag! ;)
Blev en tragus i vä. öra lääängtar tills jag får byta till en svart ring som matchar resten jag har! :D

kl

Jag har en mouchepiercing som jag gjorde för ca 3 månader sen. Jag har fortfarande läkstaven i, för så fort jag sätter i en som är lite kortare så är ju plattan mindre också och den trycks in i läppen på insidan och gör avtryck som blir större ju fler dagar jag har den i. Så får alltid sätta i läkstaven igen för att avtrycket ska försvinna. Och den är inte så kort den andra staven för den sticker också ut en del, det är just det att plattan är mindre. Finns det kortare stavar med lika stor platta som läkstaven?
Tacksam för svar!!

inte en aning, prat med din piercare skulle jag tipsa om.^^
^
kl.
nån här som har piercing i nacke och kan säga för och nack(haha.xD)delar. förutom att man kan fastna m.m... nån som har haft problem med sin?

har turen och date:ar(eller hur man nu stavar det haha.xD) en piercare, så nu äntligen kan alla mina drömpiercingar bli av.:p är sååååå sugen att be honom göra en nackpiercing men vill gärna höra andra som har en säga hur de upplever det.:) lär nog bli en inom kort.^^

230059_4871241696562_1610906724_n.jpg

Vet inte om det här funkar... testar...

Ny i tråden. Har ingen bättre bild än min profilbild på fejjan. :p
Har som ni ser en erl, septum och fyra i läppen. Har en i tungan också, men ska ta en till.
Ska börja töja septum snart. Hade 4 mm innan, nu har jag 2.5.
Sedan har jag töjda öron som jag ska töja upp större. Efter jul sätter jag dermals i ansiktet också.
Ja... eh... hej hej :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 586
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka