Piercingar

Sv: Piercingar

KL.
Sexan i i vänster nu!

e1e30cb8fb7d11e18d8622000a1cf5a2_6_504e41b1e087c370068bf036.jpg

Nu har jag sexor i båda öronen :)
Sen en fråga... är detta en conch, den hon har innan töjningen? Och kan man ha ring från början isf eller måste man börja med "plopp"?

66_50688c36ddf2b33f5400010f.png

Bild från http://nyheter24.se/modette/lindahallberg/

Härligt!
Jag skulle säga att det är en conch hon har ja, men mig veterligen får man
stav som läkesmycke då den ligger mer stilla än en ring = läker bättre! :)

Kl
Fått upp min ena i örat till 8mm nu och den andra till 6mm.. Sakta men säkert ;)

KL

Hej alla!

En liten fråga! Jag har bytt smycke i navelpiercingen för första gången och detta smycket var kortare än läkesmycket. Det är precis så att jag kan ha det, ser det ut som, det sitter rätt tight. Runt själva hålet är där lite "gegg" och lite rött, men det är ingenting man ser om man inte vrider på smycket lite, tittar man bara vanligt ser det jättefint ut, gör inte ont eller något. Kan jag behålla smycket i?

Ska troligen till piercaren om inte alltför lång tid för att ta fler hål i örat och kommer ju fråga henne då om detta, men vad tror ni? =)

//r

KL

Hej alla!

En liten fråga! Jag har bytt smycke i navelpiercingen för första gången och detta smycket var kortare än läkesmycket. Det är precis så att jag kan ha det, ser det ut som, det sitter rätt tight. Runt själva hålet är där lite "gegg" och lite rött, men det är ingenting man ser om man inte vrider på smycket lite, tittar man bara vanligt ser det jättefint ut, gör inte ont eller något. Kan jag behålla smycket i?

Ska troligen till piercaren om inte alltför lång tid för att ta fler hål i örat och kommer ju fråga henne då om detta, men vad tror ni? =)

//r

Hur länge hade du läkestaven i?
Jag hade provat att ha den nya staven i ett par dagar/1 vecka iaf och sett hur det ser ut, min i naveln är runt ett år gammal och kan fortfarande bli röd och få "kladd" emellanåt.. Blir det värre/du får ont hade jag ringt/åkt till min piercare!
Lycka till! :)

Tack för ditt svar! Jag hade läkstaven i i fyra månader. Nu har jag haft den nya staven i i några dagar och det ser finare ut nu när jag tittar:), så de verkar ju gå bra, peppar peppar.

//r

Behåll den i ett tag till och se. Blir det rött och irriterat, tvätta rent och håll det luftigt.

Schnyggt!!! Jag fick i en 8a i ena örat, nu ska det andra upp i 8 också. Har satt in tunnel.

Sen jag beställde plastspiraler har det blivit mycket bättre. Hoppas på att få i 8an i andra örat innan jag ska på en fin afton så det ser jämnt och snyggt ut med två tunnlor :D

Jag har en conch! Man får en läkstav eftersom örat kan svullna bra mycket. Det tog tid för mitt hål att läka. Riktigt snyggt för övrigt :D

KL
Någon som har en christina? Eller industrial? Jag är sjuuuuukt sugen på nån av dem :o

Tunnlar är så snyggt! Tänkte ha det när jag är klar :)
Hur långt ska du töja?

Åh, ska försöka fixa en conch inom en snar framtid då, mycket fint! Mitt ex hade industrial, stört snyggt det också :)

Jag tänkte stanna vid 8 mm, känns lagom just nu faktiskt, så det är bara ena örat som är kvar. Jag har tunnlar i regnbågsfärg som skiftar färg beroende på ljus också, lite coolt :p

Industrial är svinsnyggt men jag har hört att det ska vara en jobbig piercing, både smärtsam att göra (men min i klitoriskappa är nog den värsta ever xD) och lång läkningstid pga man sover på örat etc.

Lagom!!! ;)

Nu har jag tunnel i bägge öronen, så här var det färdigtöjt, känns så nu iallafall!

Därför sa jag "känns så nu iallafall!" eftersom jag vet aldrig med mig själv :angel: 10 mm är min absolut gräns iaf. 8 mm känns lagom tycker jag. :p

Snyggt! Har du nån bild längre ifrån? Funderar om jag kanske ska stanna vid 8 eller gå till 10...

hm har tyvärr ingen bild på mina hörhängen. har dock ett lite problem får inte av dem ^^ har örhängen från trib, piercingstudio. haft dem sen maj och tagit ur dem några gånger.
haha men nu kan jag skruva åt båda hållen och inget händer! Känns bra!

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 586
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 246
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka